תומר חמד: "לא האמנתי שאגיע לליגה הספרדית"

חלוץ מכבי חיפה המריא לספרד לחתום רשמית במאיורקה: "הייתה התלבטות אבל כשמגיעה הצעה כזו אי אפשר לותר עליה. ספרד זה כמו ליגת האלופות"

תומר חמד חוגג במדי מכבי חיפה
תומר חמד חוגג במדי מכבי חיפה | צילום: אורטל דהן, אתר ספורט 5

תומר חמד טס לפנות בוקר (חמישי) לספרד במטרה לעבור את הבדיקות הרפואיות ולחתום במאיורקה, שם משחק גם השוער הישראלי דודו אוואט. לאחר מכן יחזור חלוץ מכבי חיפה בעונה החולפת לארץ כדי להתארגן ובתחילת יולי ייצא לפתיחת האימונים של קבוצתו החדשה.

"הייתה דילמה לא קלה", סיפר חמד. "התנהל משא ומתן עם ריינג'רס, שעקבה אחרי תקופה ארוכה. גם מאיורקה הביעה התעניינות. העדפתי בסופו של דבר את ההצעה מספרד כי המקום משך אותי יותר, עכשיו אני צריך להוכיח את עצמי שם".

 

"כשהייתי בנצרת, המטרה הייתה לחזור למכבי חיפה ולהפוך בה לשחקן משמעותי", הוסיף. "עשיתי הכל כדי להשיג מקום בהרכב, אבל לא האמנתי שאגיע לליגה הספרדית. אני שמח שהצלחתי לעמוד גם במטרה לצאת מהליגה הישראלית. אמנם הייתה התלבטות אם להישאר בחיפה ולהגשים את חלום ליגת האלופות, אבל ידעתי שכשמגיעה הצעה כזאת ממאיורקה אי אפשר לוותר עליה. מבחינתי, לשחק בספרד מול הגדולות זה כמו לשחק באלופות".

על ההצטרפות לדודו אוואט אמר חמד: "אני בקשר עם דודו, הוא יעזור לי להתאקלם. זה מאוד עוזר שיש עוד ישראלי בקבוצה חדשה בחו"ל. אם לא הייתי מרגיש מוכן לא הייתי עושה את הצעד הזה, אני צריך עוד להוכיח לעצמי שאני מתאים לרמות האלה".

 

ומה לגבי החברה שונית (פליטת "הישרדות")? "החברה באמצע הלימודים לתואר, קשה להפסיק אותם באמצע. אני אצטרך להסתדר לבד בשנה הראשונה והיא תבוא לבקר בחופשות, מקווה שאשאר בספרד זמן רב ושהיא תצטרף אלי בעתיד".