יו"ר ההתאחדות אבי לוזון נחקר במסגרת פרשת 'הכדור המרכזי'

הפרשה מוסיפה להסתעף: אל משרדי מפלג ההונאה ביבנה הגיעו גם ניצן שירזי ויובל נעים, שנשאלו על המשחק בו ניצחה הפועל חיפה את הפועל פ"ת 2:3. חצור וסיני ישוחררו מחר

אבי לוזון
אבי לוזון | צילום: שרון בוקוב

פרשת 'הכדור המרכזי' בה נחקרים חשדות להטיית תוצאות במשחקי של הפועל פתח תקוה ממשיכה להסתעף. היום (רביעי), במקביל להקדמת שחרורם של שני העצורים גל חצור ותומר סיני, הגיעו למשרדי מפלג ההונאה ביבנה יובל נעים וניצן שירזי לצורך תשאול ומתן עדות. עבור נעים זו הפעם השניה ואילו עבור שירזי הראשונה. השניים נשאלו, בין השאר, גם על המשחק בו ניצחה הפועל חיפה  את הפועל פ"ת 2:3 במחזור ה-30 והאחרון של העונה הסדירה. מן הראוי לציין כי המשחק התרחש כשבוע לאחר שנעים עזב את הקבוצה והיה משחק הבכורה של איציק שאקי על הקווים.

כזכור, ניצחון באותו משחק היה משפר אמנם את מצבה של פ"ת, אולם השפעתה של תוצאת תיקו או הפסד היתה זהה בשל הקיזוז. בדקה ה-89 כבש חנן ממן שער ניצחון אחרי מהלך קבוצתי ונתן לאדומים של שירזי 3 נקודות חשובות בדרך למקום השישי בטבלה וצ'אנס להגיע לפלייאוף העליון - צ'אנס שלא התממש בסופו של דבר.

 

מוקדם יותר, בית המשפט הקדים את שחרורם של תומר סיני וגל חצור ממעצר, בהתאם להסכם שהושג בין פרקליטי העצורים לחוקרי המשטרה. על פי הפשרה, סיני וחצור ישוחררו ביום חמישי בערב במקום ביום ראשון אלא אם תגיע התפתחות משמעותית נוספת בחקירה שלשמה הם יידרשו להישאר עצורים. עו"ד אלי כהן אמר: "הם נשארים במעצר כדי למנוע שיבוש הליכי חקירה אבל אנחנו ממשיכים לכפור בכל החשדות".

 

"ההסכמה הזו משקפת את מהלך העניינים בחקירת הפרשה הזו", הוסיף עו"ד כהן, "בהתחלה המשטרה רצתה להאריך את המעצר ב-10 ימים ובית המשפט נתן 6 ימים. כעת המשטרה הסכימה להפחית את ימי המעצר כך שהם ישוחררו בחמישי בערב. כך שמעשרה ימים נשארו רק יומיים. לי זה אומר שמצב הראיות בתיק קלוש, המשטרה מסתמכת על מודיעין נטול בסיס והחקירה עד כה הוכיחה את זה. שני החשודים לא רגילים לחברת עבריינים והתוצאה היא שקשה להם מאוד עם זה". עו"ד אזולאי הוסיף: "גם המעצר של מחר מיותר, הרי זה לא שיצליחו להשיג את השופט עד אז".

"עצוב שחצור נגרר לבית משפט"

עו"ד אבי חימי אמר: "אנחנו מסופקים מקצועית אבל אישית אני חש עצוב שאדם כמו גל חצור, שנתן כל כך הרבה, נאלץ להיגרר לבית משפט עם כאלה כותרות מפוצצות שלמעשה אין כאן כלום". עו"ד אבי וכניש סיכם: "אם אנו מעוניינים שאנשים טובים ימשיכו להיכנס לספורט לא צריך למהר ולהכפיש אותם לפני שמבררים מה בדיוק קרה".

 

בנוסף, גורם בחקירה התייחס הבוקר לחשד שחלוץ הפועל אשקלון בעונה האחרונה, איליה יבוריאן, היה מעורב: "סיפור יבוריאן ייבדק. לא יכול להיות ששחקן של אחת הקבוצות שנאבקות נגד הירידה יהיה עם חוב, לכאורה, לבעלים של הקבוצה השניה שנלחמת איתה בתחתית".

 

יוסי רוזנצוויג, חבר עמותת הפועל פתח תקוה, דיבר על הפרשה: "אני כמעט בטוח שההאשמות אינן נכונות. אני כואב את מצבה של הקבוצה. אף אחד עוד לא יצא אשם. אני מקווה שכשהם ישתחררו ממעצר והכל יהיה רגוע יותר. לא ידוע לי על משהו חשוד שהיה במשחק האימון באילת", המשיך רוזנצוויג: "אני אחד האנשים הבודדים שהיה אנטי כל הזמן, אבל בשנה האחרונה נקשרתי יותר לחצור ואנחנו ביחסים טובים".

 

על חצור הוסיף חבר העמותה: "אני מאמין שהוא נפל בין השורות. הוא לא יודע לנהל בכדורגל והסכים לכל מה שאמרו לו. הוא נתן לכולם לנהל איך שרוצים. תומר סיני הוא לא מבעלי הפועל פתח תקוה. הוא קיבל אישור לנהל. התנגדתי לכך. מה יהיה עתידה של הפועל פתח תקוה? היא תמשיך להתקיים, אני אדאג לזה. יהיו אנשים אחרים במועדון".

רז שמוש, מנהל הכספים של החברה שבבעלות גל חצור, נחקר היום בפעם השניה ונשאל לגבי התנהלותו של מעסיקו.