השופט גלעד טל הוא החשוד בהטיית המשחקים

הותר לפרסום שמו של השופט, שחשוד גם בקבלת שוחד מבעלי הפועל פ"ת. תומר סיני וגל חצור הגיעו לעסקה בנוגע למעצרם, ישוחררו ביום חמישי בערב אלא אם תהיה התפתחות משמעותית נוספת בחקירה

תאונת הדרכים שבה ילד נדרס למוות בדבוריה
תאונת הדרכים שבה ילד נדרס למוות בדבוריה | צילום: אתר פאנט

הותר לפרסום: שופט הכדורגל גלעד טל הוא החשוד בפרשת הטיית המשחקים. מדובר באדם ששפט לפני חמש שנים במסגרת איגוד השופטים ומאז אינו חבר בו. בין היתר, קבוצות כדורגל טענו כי פנה אליהן לא פעם וביקש לנהל משחקי אימון. גורם בחקירה אישר את הפרטים. על פי טענת החוקרים הוא שוהה בימים בחו"ל ונבדק גם חשד לפיו הוא קיבל מסר לא לשוב לארץ.

מאיגוד השופטים נמסר: "לא מכירים את השופט והוא לא היה בשנים האחרונות שופט פעיל. אדם זה לא עובד באיגוד". גורם בחקירה הוסיף שנעשים ניסיונות על מנת למצוא את טל בעיקר מכיוון שחקירתו נחוצה להמשך טיפול הפרשה.  טל שפט לאחרונה ב-13 בנובמבר 2004. הוא רשום במאגר המחשב אך מאז לא חידש את התעודה שלו. הוא ניהל מפגש שנערך בילדים ב', בין הפועל רמת גן למכבי תל אביב.

 

אילן אזולאי, אחד מעורכי הדין של תומר סיני התייחס לפני הדיון בערעור הארכת מעצרו לפרסום: "כרגע המטרה שלנו היא להביא מצב שמדינת ישראל, באמצעות המשטרה, תעשה בדק בית. אנחנו חושבים שבית המשפט טעה בהחלטה שלו כאשר האריך את המעצר, כאשר בכל הארץ מפורסמים כל הפרטים, כולל שמות השחקנים ושופט הכדורגל שחשוד בלקיחת השוחד והטיית המשחקים. אנחנו חושבים שזה לא נכון. מעבר לכך, העצורים לא צריכים להישאר במעצר כאשר השופט לא בארץ. הם לא צריכים להיות בני ערובה עד לחזרתו".

 

הוקדם שחרורם של סיני וחצור
בית המשפט הקדים הבוקר את שחרורם של תומר סיני וגל חצור ממעצר בהתאם להסכם שהושג בין פרקליטי העצורים לחוקרי המשטרה. על פי הפשרה, סיני וחצור ישוחררו ביום חמישי בערב במקום ביום ראשון אלא אם תגיע התפתחות משמעותית נוספת בחקירה שלשמה הם יידרשו להישאר עצורים. עו"ד אלי כהן אמר: "הם נשארים במעצר כדי למנוע שיבוש הליכי חקירה אבל אנחנו ממשיכים לכפור בכל החשדות".

בנוסף, גורם בחקירה התייחס הבוקר לחשד שחלוץ הפועל אשקלון בעונה האחרונה, איליה יבוריאן, היה מעורב: "סיפור יבוריאן ייבדק. לא יכול להיות ששחקן של אחת הקבוצות שנאבקות נגד הירידה יהיה עם חוב, לכאורה, לבעלים של הקבוצה השניה שנלחמת איתה בתחתית".

 

יוסי רוזנצוויג, חבר עמותת הפועל פתח תקוה, דיבר על הפרשה: "אני כמעט בטוח שההאשמות אינן נכונות. אני כואב את מצבה של הקבוצה. אף אחד עוד לא יצא אשם. אני מקווה שכשהם ישתחררו ממעצר והכל יהיה רגוע יותר".

 

"לא ידוע לי על משהו חשוד שהיה במשחק האימון באילת", המשיך רוזנצוויג והוסיף: "אני אחד האנשים הבודדים שהיה אנטי כל הזמן, אבל בשנה האחרונה נקשרתי יותר לחצור ואנחנו ביחסים טובים".

 

על חצור הוסיף חבר העמותה: "אני מאמין שהוא נפל בין השורות. הוא לא יודע לנהל בכדורגל והסכים לכל מה שאמרו לו. הוא נתן לכולם לנהל איך שרוצים. תומר סיני הוא לא מבעלי הפועל פתח תקוה. הוא קיבל אישור לנהל. התנגדתי לכך. מה יהיה עתידה של הפועל פתח תקוה? היא תמשיך להתקיים, אני אדאג לזה. יהיו אנשים אחרים במועדון".