אריק בנאדו: "כדורגל הוא כל חיי, משהו בי נתלש ונקרע"

הבלם הוותיק לא הצליח לעצור את הדמעות כשהתייחס לפרישה: "גאה במה שהשגתי, אני עוזב בראש מורם". שחר: "משוכנע שיתרום למועדון בדרכים אחרות"

אריק בנאדו במסיבת עיתונאים
אריק בנאדו במסיבת עיתונאים | צילום: אתר ספורט 5

אריק בנאדו, אולי מהסמלים האחרונים בכדורגל הישראלי, ומי שנחשב בעיני רבים לאחד מהספורטאים הגדולים בארץ, פרש מכדורגל באופן מיידי ביום ראשון. בנאדו קיים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בה דיבר על תחושותיו, העזיבה המאולצת, והודה לכל מי שליווה אותו לאורך הקריירה המפוארת תוך כדי שהוא לא מצליח לעצור את הדמעות. כזכור, בנאדו עבר בדיקת אקו לב חוזרת בעקבות אי סדרים שנתגלו קודם לכן, ולאחר מכן החליט הצוות הרפואי של קבוצתו מכבי חיפה על הפסקת פעילותו.

בנאדו, שהצטרף למכבי חיפה בגיל 9 וערך את הבכורה שלו בעונת 91/92, הופיע במדי הירוקים 399 פעמים בליגה, במהלכן הבקיע תשעה שערים. לבלם הוותיק יש גם 42 הופעות באירופה ועוד משחקים 94 במדים הלאומיים, כאשר הפרישה שלו הגיעה אחרי קליימקס בדמות אליפות עם מכבי הירוקים.

 

הוא זכה בתשע אליפויות המדינה (ביחד עם אלון חרזי, מדובר בשיא ישראלי), שבע מהן במדי הירוקים ועוד שתיים עם בית"ר. הבלם זכה גם להניף חמש פעמים את גביע המדינה (3 במדי חיפה, 2 עם בית"ר) וגרף שלושה גביעי טוטו. מעבר למספרים המרשימים מדובר באחד הבלמים הטובים ביותר בהיסטוריה של חיפה והכדורגל הישראלי.

"אני מאוד מתרגש. החלטנו לפני שבועיים שאתחיל את העונה והייתי מוכן בכל הכוח. הראש היה מוכן, אבל הלב אמר משהו אחר", פתח בנאדו את דבריו בקול רועד. "הרופאים אמרו שאני לא יכול להתאמן באופן סדיר והגעתי להחלטה עם יענקל'ה שאפרוש".

 

בשלב הזה בנאדו לא החזיק יותר ופרץ בבכי. אחרי שנרגע מעט, המשיך בקול רועד: "כדורגל הוא כל חיי, הוא נתן לי הכל בחיים. משהו בי נתלש ונקרע, יחסרו לי מלא דברים. נתתי את כל כולי לכדורגל והוא נתן לי המון. השגתי כל דבר שרציתי וחלמתי. אני גאה במה שהשגתי וקשה לי להיפרד מכל זה, אבל אני פורש בראש מורם".

 

אחרי הדברים האלה, עבר בנאדו לשלב התודות: "אני רוצה להודות לכל השחקנים ששיחקו איתי במהלך כל הקריירה ועזרו לי להגיע לאן שהגעתי. רוצה להודות למאמנים שהיו איתי לאורך הקריירה. אני רוצה להודות להורים שלי שעמדו מאחורי ולאחים שלי. אני רוצה להודות לנבחרת ישראל על הרגעים היפים. היתה לי הזכות לשרת את המדינה. גם לבית"ר ירושלים על השנים שם. הקהל תמיד קיבל אותי באהבה. לקהל של מכבי חיפה שהוא הטוב בעולם. אני לא יכול לתאר את הפידבקים שאני מקבל מהם. ליעקב שחר המיוחד שעשה מחיפה אימפריה ברמה אירופית. היה לי עונג לשרת את המועדון הזה. ליניב קטן שהוא חבר קרוב המון שנים. הוא ימשיך להצעיד את חיפה להישגים גדולים. תודה רבה גם לכם התקשורת על כל הרגעים היפים. היה לי חלום לסיים את הקריירה בחיפה ואני אסיר תודה על כך לשחר. יש לי דם ירוק בגוף. תודה ואני מצטער שכולי רועד" .

אחד השחקנים המעוטרים בישראל התייחס לנקודות היפות בקריירה שלו: "קשה לי לשים את האצבע על רגע אחד כי היו לי הרבה רגעים יפים. הרגע הכי מיוחד? שעליתי לבוגרים, התארים שעשיתי וכל מה שעשיתי בקריירה. קשה לי להצביע על רגע אחד יש הרבה כאלה ולכל אליפות יש את החבר'ה שלה. זה משהו שאתה נוהג לעשות מגיל צעיר וכשאומרים לך שצריך לעצור, קשה לקבל את זה".

 

"התכוננתי כבר לשחק עם הקבוצה ולמחנה האימונים ואתה לא יודע איך להגיב", התייחס בנאדו להודעה המפתיעה, "אלו החיים, אני ושחר התלבטנו אם להמשיך השנה והחלטנו ללכת על זה. מישהו מלמעלה אמר מספיק. זה קשה לי עדיין. קשה לי לקבל את זה וזה יבוא עם הזמן. עברתי הרבה חוויות בשנה הזאת. בדרך לפה היה לי פלשבקים מכל העונה, לקבל את הפידבק מהקהל זה היה מרגש בצורה בלתי רגילה".

 

ואי אפשר בלי התייחסות לאליפות האחרונה שלו. "העונה התחילה לא טוב למכבי חיפה ומבחינתי היה חשוב יותר מכל להשיג את האליפות כי אי אפשר שמישהי אחרת תיקח שתי אליפויות ברצף. זה היה המשימה הכי חשובה ועשינו את זה עם חבורה של וינרים ובסטייל. אני גאה בזה. היו הרבה רגעים גדולים ואני רואה את עצמי בכדורגל או בנבחרת או בחיפה ויש לזה זמן. אני רוצה לצאת קצת לחופש ואם ימצאו לי תפקיד אני אשמח".

 

"זה בהחלט רגע מאוד מרגש. אריק סמל גדול במועדון", אמר הנשיא שחר. "היו הרבה הישגים והרבה רגעים מרגשים עם אריק במשך השנים. אריק הוא המאלדיני שלנו. הוא שירת אותנו המון זמן. הוא נפרד כשחקן, אך אני משוכנע שהוא ימשיך לתרום למועדון בתפקיד אחר. בשם כולם - אני מאחל לך לעסוק בדברים שאתה אוהב. אני מאוד מקווה שנמצא יחד את הדרך לעשות דברים טובים".

 

המאמן אלישע לוי נפרד גם כן: "אני לא מכיר את אריק הרבה, אבל נראה לי שאני מתרגש יותר ממנו. בן אדם נמדד ברגעים קשים כפי שהיה לנו בשנה הזאת, וגם ברגעים האלה אריק ידע לתת כבוד. הוא התגלה במלוא הדרו. הוא עשה הכל כדי שהקבוצה הזו תהיה אלופה. אנחנו מאוד מעריכים את זה, מאוד מצער שהוא נאלץ לפרוש בנסיבות האלה".