סוכמה העברתו של ליאור רפאלוב לקלוב ברוז'

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר אישר את העסקה לאחר פגישה עם נשיא הקבוצה הבלגית. רפאלוב: "מתרגש, חלמתי על היום הזה". עמאשה חתם לארבע שנים

רפאלוב חוגג עם אריק בנאדו
רפאלוב חוגג עם אריק בנאדו | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

ליאור רפאלוב הפך היום לשחקן האחרון שעוזב את מכבי חיפה ויוצא לשחק באירופה. יעקב שחר, נשיא האלופה, הודיע במהלך מסיבת העיתונאים בה הודיע אריק בנאדו על פרישתו, כי כוכב הקבוצה בעונה החולפת יעבור לשחק בקלוב ברוז' הבלגית לאחר ששתי הקבוצות הגיעו לסיכום על ההעברה.

אחרי שתומר חמד עבר למאיורקה, אריק בנאדו פרש וג'ון קולמה עזב לנובוגורד הרוסית, הופך רפאלוב לשחקן הרביעי מהסגל שזכה באליפות שלא ימשיך גם בעונה הבאה. "אני רוצה להודות לאלישע לוי", אמר רפאלוב, "אני מאוד מתרגש, חלמתי על היום הזה וככל שזה התקרב הייתי יותר מתוח. אני רוצה להודות למשפחת מכבי חיפה. אני רוצה להודות לשחקנים. מגיל קטן הייתי אוהד של המועדון וגדלתי ואני מאוד נרגש. ברוז' שילמו לא מעט כסף והם היו מוכנים לשים צ'ק שמן ששחר הסכים לקבל. אני שמח שבסופו של דבר הצדדים הגיעו להבנות. ברוז' זה מועדון גדול מאוד שרוצה לקחת את האליפות בבלגיה. אני לומד על המועדון הזה ומקווה מאוד שאשחק טוב ואתקדם הלאה".

 

"אני מוצא לנכון להודיע שגם ליאור רפאלוב עוזב אותנו", אמר שחר, "הגענו לסיכומים עם קלוב ברוז מבלגיה. רפאלוב ישחק שם בעונה הבאה והוא נוסע לשם לבדיקות רפואיות. אנחנו לא עומדים בדרכם של שחקנים מוכשרים. ליאור הגיע לבגרות במשחק שלו וגם בהתייחסות למקצוע ולתפקיד שלו, וזה לא הפתעה גדולה שרציתי ליהנות ממנו בעונה הבאה אבל אנחנו לא עומדים בפני שחקנים מוכשרים"

"זה ילווה אותנו בעתיד. יגיעו שחקנים לפה ואנחנו מאפשרים לשחקנים להשתפר ולעניין קבוצות זרות שמוצאות עניין בשחקנים שלנו ויתנו להם אפשרות להשתדרג. אף אחד לא היה לוקח את רפאלוב אם לא היה משוכנע שבהצטרפות שלו הוא ישדרג את הקבוצה. יש את השחקן שרוצה להתפתח ואת המועדון שעומד על שלו. אנחנו עמדנו על שלנו. כל מי שרוצה אותו לא יקבל אותו במתנה, ומי שרצה אותו מאוד זה מחמיא לנו ולו. הם הגיעו איתנו להבנות ואני שמח שעוד שגריר של חיפה הולך לאירופה. נעקוב אחריו ונחזק אותו מפה, ובהזדמנות הראשונה נראה אותו משחק".

 

"כל שחקן שגדל במועדון או עשה כברת דרך ארוכה במכבי חיפה והגיע אחר כך לשחק באירופה הוא חלק מהמסורת שאנחנו בונים. בזכות ההישגים שלנו מכירים אותנו. הרבה שחקנים הגיעו לאירופה דרך מכבי חיפה, זה חלק מהמסורת של המועדון ואנחנו מאוד גאים בכך. קשה להיפרד מליאור ומכך שבשנה הבאה יהיו אחרים שיהנו ממנו. הוא היה השחקן המצטיין של חיפה העונה והשחקן המצטיין בליגה ואנחנו מאפשרים לו להצטיין במקומות אחרים. כך אנחנו עובדים. זו מחזוריות שמתאימה לנו מאוד. הוצאנו תשעה שחקנים לאירופה במשך שנתיים וזכינו באליפות והגלגל ממשיך להתגלגל. אנחנו חייבים לחזק את עצמנו בעמדות בהן אין לנו עדיין שחקנים מנוסים מתוצרת בית, עם זאת מצטרפים שחקני בית מהנוער ואני מקווה שהשנה לא יהיו לנו פציעות כמו שנה שעברה. גם השנה נעמיד קבוצה טובה".

עמאשה חתם על חוזה לארבע שנים

העברתו של אחד המלפפונים החמים של הקיץ, וויאם עמאשה, נסגרה בצורה מהירה במיוחד. כבר היום (שלישי) אחרי שעבר את הבדיקות הרפואיות חתם החלוץ מקריית שמונה על חוזה לארבע השנים הקרובות בשורות מכבי חיפה. לעמאשה גם אופציה לעונה חמישית במועדון ובנוסף לא מחזיק בסעיף יציאה לאירופה.

 

עמאשה יערוך אימון ראשון עם חבריו החדשים בחיפה כבר הערב. מעברו של עמאשה התאפשר בזכות סוכנו אבי נמני וסוכנו הראשון שחר גרינברג. מי שתיווכו בהתחלה על המעבר של החלוץ מקרית שמונה לחיפה היו אנשי אמונו של עמאשה, אחמד וואהב ושרבל מטר.

 

גם הבלם הקרואטי, יוריצה בוליאט, שסיכם כבר בחיפה כפי שפורסם כאן לראשונה, חתם לחמש השנים הקרובות באמצעות עו"ד ויקי ואקנין ואמור לחזק משמעותית את מרכז ההגנה של אלישע לוי. גם בוליאט צפוי לערוך הערב אימון ראשון בירוק. השוער בויאן שראנוב יצטרף לאימונים רק ביום ראשון הקרוב עם יציאת הקבוצה למחנה האימון באוסטריה. שראנוב קיבל מחיפה חופש של מספר ימים אחרי מסע המשחקים של נבחרת סרביה באוסטרליה.

אוראל דגני ואיציק כהן מועמדים

מסע הרכש של חיפה לא יסתיים בקרוב. אלישע לוי ינסה להביא בלם ישראלי נוסף אחרי פרישתו הלא צפויה של אריק בנאדו. השמות הבולטים להגיע לכפר גלים הם שחקן מכבי נתניה אוראל דגני ואיציק כהן מהפועל עכו. חיפה מחפשת גם מחליף לעמדת המגן שמאלי, כאשר המועמדים הם חיים מגרלשווילי ואלירן דנין.

 

בכל מקרה, טאלב טוואטחה הצעיר צפוי לקבל את חולצת ההרכב הראשון במקום פיטר מסיללה. הדרום אפריקני אמור לעזוב את הקבוצה בימים הקרובים. בנוסף, בחיפה ממתינים שתימצא קבוצה לוולדימיר דבאשלישווילי. עד אז לא יהיה ניתן לצרף זר נוסף.

 

ישראל זגורי, שחזר מהשאלה בהפועל פתח תקוה, לא יושאל בשנית בשלב זה. כך על פי החלטה שהתקבלה במועדון. הקשר הצטרף לאימוני הקבוצה ונכון לעכשיו המאמן אלישע לוי ינסה לשלבו ולבדוק האם הוא מסוגל להיכנס לרוטציה. במידה שזה לא יסתייע, אופציית השאלתו תישקל בשנית.