שכטר: "משחקי אגו וכבוד פגעו בי. אני לא הרכוש של טביב"

החלוץ המריא לגרמניה בצוותא עם גילי ורמוט ולא חסך שבטו מבעלי הפועל: "סיימתי את דרכי בהפועל. 2.5 מיליון זה המון. לא אני נתתי 20% לק"ש". הקשר: "ליבי על איתי, סוחבים את הסיפור הרבה יותר מדי"

שכטר בשדה התעופה
שכטר בשדה התעופה | צילום: אתר ספורט 5

איתי שכטר וגילי ורמוט יצאו אחר הצהריים (ראשון) לגרמניה על מנת להצטרף להכנות טרום העונה של קייזרסלאוטרן. לפחות מבחינת החלוץ, היציאה היא בניגוד לדעתו של אלי טביב וכאשר ברקע עומד סכסוך לא פשוט שיגיע כנראה לשלב הבוררות ביום רביעי הקרוב. כזכור, בעלי הפועל שיחרר את הקשר בהתאם לסעיף השחרור המובנה בחוזה שלו אולם לפחות לפי שעה, טוען בתוקף כי החלוץ ימשיך לעונה נוספת בשורות מחזיקת הגביע.

לאורך כל התקופה האחרונה טענו השניים באמצעות סוכנם רונן קצב כי הם סיימו דרכם בהפועל וראוי לציין כי אנשי הקבוצה הגרמנית יאפשרו להם, לפנים משורת הדין, לפתוח את ההכנות על אף שהעניינים עדיין לא סגורים לגמרי. ברשותם של ורמוט ושכטר נמצא מכתב מהנהלת המועדון שמאפשר להם להתאמן אולם המכתב הנ"ל לא יצא מאנשיו של טביב אלא מאלו של מוני הראל.

 

רגע לפני ההמראה, שכטר אמר כמה דברים לא פשוטים על הסיבה שהוא לא יצא עם ברכת הדרך: "אין אישור מכולם אבל יש הסכם ברור והפועל תקבל עליי הרבה מאוד כסף. זה אחד הימים המאושרים בקריירה שלי ואני מאמין שהכול ייפתר ויהיה שקט יותר לכולנו. עברתי תקופה ארוכה של משא ומתן שנטחן יותר מדי. אני שמח שהגרמנים לא הרימו ידיים, אני לא מבין למה היו צריכים לחכות כל כך הרבה. יכול להיות שמשחקי אגו וכבוד פגעו בי אבל אני מאושר שזה מאחורי. אני רוצה להודות למוני הראל שעשה הכול ואני מאמין שגם אלי ייכנס לעניינים ויעזור. אני וגילי מדברים כל היום על הגולים שהוא יבשל לי. אני מאמין שיהיו דגלי ישראל ביציע והכול יהיה בסדר".

"אני מאמין שזה ייפתר גם בלי התערבות של פיפ"א כי אי אפשר להחזיק שחקן בכח", הוסיף החלוץ, "אני נמצא איפה שאני נמצא גם הרבה בזכות הפועל. בזכות אלי גוטמן, יוסי אבוקסיס והאוהדים שמפרגנים לי. טביב הוא היחיד שמעכב. אני לא יודע למה כי הוא לא דיבר איתי אבל אני מאמין שהכול ייפתר. אלי צריך להסתכל עליי בתור ילד שלו ולא בתור רכוש. גם לי יש חלום להגשים. זה לא שאם אשאר בהפועל ברצלונה וריאל מדריד יקפצו עליי בעונה הבאה. אני לא יוצא בחינם, שמים עליי הרבה מאוד כסף. לא אני נתתי עשרים אחוזים מהכרטיס שלי לקרית שמונה. ההיפך, הביאו שחקן על הגב שלי אז גם בזה עזרתי בהפועל. צריך לדעת לכבד גם אותי. גם ככה אם הלב שלי לא נמצא, עדיף שלא אשחק. הקריירה שלי קצרה וכל שנה שאני יכול לצאת בה ולהגשים את החלום שלי, צריך לעשות את זה".

 

"הפועל תל אביב זה מועדון גדול וכל שחקן ששומע אותי צריך לדעת שזה מקום שפורחים בו ומגשימים בו חלומות. כל שחקן שיכול צריך להגיע להפועל כי הקהל יהיה איתו. רק שיתנו לי ללכת והכול יהיה בסדר. אני לא מבקש לצאת על הצעה של חצי מיליון או מיליון יורו, הפועל תקבל הרבה מאוד כסף".

 

קודם לכן, גילי ורמוט התייצב מול המיקרופונים: "סוחבים את זה קצת מעבר למה שצריך אבל העניין שלי סגור פחות או יותר. אנחנו יוצאים בתחושה קצת חמוצה אבל היתה לנו תקופה נפלאה בהפועל, מיצינו את עצמנו ואנו מתקדמים. לי לא היה אפשר לעשות יותר מדי בעיות אבל ליבי עם איתי אבל נדבר אחרי שזה ייסגר לגמרי. אנחנו רק מקווים שהאישורים יגיעו במהרה ונתרכז רק בכדורגל. זו קבוצה עם מטרות צנועות וגם לנו יש מטרות צנועות, להשתלב בהרכב, לקבל במה ולהראות מה שאנחנו יודעים".

 

"כל אחד מאיתנו רצה למצוא קבוצה בחו"ל בליגה בכירה. התמזל מזלנו ואותה קבוצה רצתה את שנינו. בשביל להגשים את עצמי אני צריך להיות טוב, אני שמח שיש לי עוד צ'אנס. אנחנו אופטימיים וחושבים איך אנחנו עושים לעצמנו שם בגרמניה. יש בהפועל דברים שלא עושים כמו שצריך אבל לא שווה להיכנס לזה. אני בטוח שהאוהדים ידאגו לקבוצה ותהיה קבוצה טובה בסופו של דבר".

סוכנם של השניים, רונן קצב, אמר: "אנחנו נוסעים אופטימיים וגם התגובות של הגרמנים ברורות. הם יעמדו מאחורי איתי, הם מעודכנים בכל מה שקורה. הוא נוסע עם סעיף שחרור חתום. יש דרך יפה לסיים את זה בהסכמה ויש דרכים פחות נעימות שאני מקווה שלא נגיע לזה. כשאיתי שכטר חתם בהפועל נחתם סעיף שאני ומוני הראל קובעים את סכום המכירה וכל מי שטוען אחרת שקרן. אלי טביב טיפה התבלבל עם העניין של הבמבי אבל לפי התיאוריה הזו (שהבעלות עברה עליו גם על חוזים שנחתמו על ידי הראל) כל החוזים מבוטלים וזה הרי לא מה שיקרה. הכדורגל הישראלי מעולם לא חווה כזו העברה - 2.5 מיליון יורו על שחקן שלא שיחק עונה שלמה. צריך לתת לו חיבוק ולאחל לו בהצלחה.

 

"אני מכבד את הרצון של טביב והתסכול שלו, אבל זה נגרם מכך שהם חילקו את הכרטיס שלו לעוד שתי קבוצות. אין עוד שחקן בעולם שמחולק בין שלוש קבוצות. אם הם היו עושים את הדברים בצורה יותר מחושבת, זה היה נראה אחרת. השבועות האחרונים היו לא נעימים. באחד הלילות, איתי שכטר התקשר אלי בוכה, מסתובב ברחובות ושואל מה יהיה. זה לא צריך לקרות עם שחקן שנתן כל כך הרבה למועדון. אני מקווה שרגע לפני הבוררות הם ישחררו אותו. הרי דז'אקו עראפת ברח מעכו בלי סעיף שחרור ופיפ"א שחררה אותו בבוררות תוך יום. מה שיקרה, אם נגיע לבוררות, זה שפיפ"א תשלח פקס, תשחרר אותו ואח"כ הדיונים על הפיצוי יהיו תקועים שלוש שנים. הפועל יכולה לקחת את הכסף עכשיו ולבנות איתו קבוצה במקום להיתקע סתם. איתי לקח את ההצעה הכי נמוכה כי התחברנו למועדון וחשנו תמיכה מהם. יהיו שלושה חלוצים בסגל ואני מאמין שאיתי יהיה הבכיר מבין השלושה.

 

"הפועל חייבת להתנהל אחרת כדי ששחקנים ירצו לבוא לשם. הכותרות בשבועות האחרונים, המקרים שבונדר וזהבי דיברו עליהם. זה לא צריך להיות כך כי זה מועדון מכובד כל כך".