יוסי אבוקסיס חתם לעונה כמאמן בני יהודה

אחרי שקשטן מונה במקומו למאמן הפועל ת"א, עוזר המאמן של האדומים יחליפו על הקווים של הכתומים לאחר שהגיע לסיכום עם המנכ"ל משה דמאיו

יוסי אבוקסיס, הפועל תל אביב
יוסי אבוקסיס, הפועל תל אביב | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

אחרי המהלך שנעשה מאחורי גבו, בסיומו מונה דרור קשטן למאמן הפועל תל אביב על חשבונו, כדורגלן העבר ועוזרו של אלי גוטמן בשלוש העונות האחרונות, יוסי אבוקסיס, נפגש הערב (שלישי) עם משה דמאיו וחתם לעונה הקרובה. עבור אבוקסיס, שמחליף את קשטן בשכונה, מדובר בקבוצה הראשונה שלו בקריירה בה ישמש כמאמן ראשי.

אבוקסיס ינסה להמשיך את שרשרת ההצלחות של בני יהודה בשנים האחרונות בהן הפכה תחת גיא לוזון ודרור קשטן מקבוצת תחתית למועדון שנמצא בצמרת ליגת העל ומשחק במסגרות אירופיות. את הבכורה האירופית שלו הוא יעשה כבר בחודש יולי, כשבני יהודה, שסיימה את העונה האחרונה במקום הרביעי, תשחק במוקדמות הליגה האירופית.

 

כאמור, בסוף העונה עשה רושם שאבוקסיס יירש את כסאו של גוטמן במועדון, אבל בגלל פערים של 20 אלף דולרים בשכרו, אלי טביב החליט להחתים את קשטן. קשר העבר לא הסתיר את כעסו ואמר: "שמעתי על זה מהתקשורת". אם לא יהיו הפתעות, הוא צפוי להיות על הקווים של בני יהודה, שסיימה את העונה האחרונה במקום הרביעי בליגת העל תחת הדרכתו של אותו קשטן.

אבוקסיס בן ה-41 התחיל את הקריירה כשחקן בהפועל ת"א ושיחק שם במשך חמש עונות. לאחר מכן המשיך לבני יהודה ומשם עבר לצפרירים חולון. התחנה הארוכה הבאה שלו היתה בית"ר ירושלים אליה הגיע ב-1995 ונשאר שם חמש שנים, שם הפך לבורג מרכזי. ב-2000 הוא חזר לאדומים, דבר שלא התקבל ברוח טובה בקרב האוהדים בבירה.

 

למעט חצי עונה באשדוד הוא המשיך במועדון התל אביבי עד סוף עונת 2006/2007 כאשר אז גיא לוזון מונה למאמן והשאיר אותו בחוץ. במהלך אותה עונה, אלי גוטמן הגיע בעקבות הכישלון בליגה ומיד מינה את אבוקסיס לעוזרו. הוא אייש את התפקיד עד תום העונה האחרונה.