מחמוד עבאס חתם בהפועל ת"א ל-4 שנים

בצל גל העזיבות הצפוי, מחזיקת הגביע צירפה את קשר הפועל אשקלון, שכבש אשתקד 7 שערים: "אני מתרגש ומחכה כבר להוכיח את עצמי". דדי בן דיין תובע 1.5 מיליון שקלים מהאדומים

מחמוד עבאס
מחמוד עבאס | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

רכש ראשון להפועל תל אביב לקראת העונה הבאה: בצל גל העזיבות הצפוי הקיץ, החתימו היום (חמישי) האדומים את מחמוד עבאס לארבע השנים הקרובות. הקשר בן ה-23 שיחק בעונה החולפת בהפועל אשקלון ורשם שבעה שערים ועוד חמישה בישולים. המספרים הנאים הללו לא הצליחו להציל את הקבוצה של פרוספר אזגי מירידה לליגה הלאומית.

"אני שמח שסגרתי בהפועל תל אביב. זה המועדון הכי גדול בארץ. כל מה שביקשתי הם נתנו, לא האמנתי. זה שינוי גדול מאשקלון. אני רוצה להשתלב חברתית, אחר כך מקצועית. אני לא רוצה להתייחס לשערים או בישולים, פשוט לתת את הכל. אני מתרגש ומחכה להוכיח את עצמי", אמר עבאס הנרגש לאחר החתימה.

 

גילי ורמוט ואיתי שכטר ממשיכים לחכות לאלי טביב והפועל תל אביב. בזמן שברחבי אירופה מגבירים את קצב ההכנות לעונה הקרובה, מעבר השניים מתעכב. האם בסופו של דבר הם ימצאו את עצמם מחוץ לבונדסליגה? למרות שכבר סיכמו, כפי שפורסם לראשונה באתר.

 

נכון לעכשיו, בקייזרסלאוטרן מהבונדסליגה ממשיכים להמתין לשחרור של השניים מהפועל לפי הסיכום המוקדם. יחד עם זאת, יו"ר המועדון שטפן קונץ אמר היום (חמישי) לעיתון ה"קיקר" בגרמניה שלקבוצתו יש אופציות אחרות. "יש לנו תוכנית ב' אם זה לא ייצא לפועל", אמר קונץ.

כזכור, היום צפוי להיפגש רונן קצב עם אלי טביב בנושא השחרור של גילי ורמוט ואיתי שכטר. שותפו של טביב בהפועל תל אביב, מוני הראל, כבר חתם על המסמכים וכעת חסרה הסכמת הצד השני להשלמה הסופית של העיסקה. השאלות הגדולות הן האם בקייזרלסאוטרן יחכו לשניים? ועד מתי?

 

אם בסופו של דבר טביב יחתום על העיסקה עם הגרמנים, הפועל תקבל כ-3.25 מיליון יורו על ורמוט ושכטר. 2.5 מיליון עבור החלוץ ו-750 אלף עבור הקשר (לפי סעיף שחרורו). על פי ההסכם בין הקבוצות קייזרסלאוטרן תעביר את הכסף בשלושה תשלומים לפקודת מועדון הכדורגל הפועל ת"א. התשלום הראשון באוגוסט, השני בפברואר 2012, והשלישי בספטמבר של אותה שנה.

 

דדי בן דיין הגיש תביעת בוררות

 

דדי בן דיין הגיש הבוקר (חמישי) תביעת בוררות כנגד הפועל תל אביב. לטענת המגן הוותיק, שמחזיק בחוזה גם לעונה הבאה, הקבוצה חייבת לו שורה ארוכה של סכומי מענקים ובונוסים למיניהם מהשנים האחרונות. הסכום הנקוב בתביעה הוא 1.5 מיליון ש"ח אולם טענת באי כוחו של בן דיין היא שהנהלת הפועל מסתירה ממנו את המידע שממנו ניתן לחשב את הסכום האמיתי.

 

בכתב בתביעה מצויין כי: "בן דיין זכאי על פי החוזה למענקים בהיקף שלא יפחת מהמענקים המשולמים לשלושת השחקנים הבכירים בקבוצה (מבחינת היקף המענקים שיתקבלו) אך הנהלת הקבוצה מונעת ממנו את האפשרות לבדוק מה הם הסכומים המגיעים לו ומתנה את ביצוע התשלום בחתימתו על כתב ויתור לפיו הקבוצה אינה חייבת לו דבר".

 

לטענת אנשי המגן, הקבוצה הציעה סכום כולל וחד פעמי של חצי מליון ש"ח ובכפוף לחתימתו על כך שקיבל את כל המגיע לו ואין לו תביעות נוספות. את תגובת בן דיין, השוהה בחופשה פרטית בחו"ל, לא ניתן היה להשיג.

 

בא כוחו, עו"ד מוטי ברונשטיין, אמר: "דדי לא ביקש ולא מעוניין לקבל אפילו לא שקל אחד יותר ממה שמגיע לו על פי החוזה. עם זאת ברור שהוא לא יחתום על כתב הוויתור לפני שיוודא שהסכום אותו קיבל הינו הסכום המגיע לו. על אף פניותינו הרבות להנהלת להפועל תל אביב והצעתנו כי הסכומים ייחשפו ללא שמות השחקנים, או לחלופין, ייחשפו בפני גורם נייטרלי המוסכם על הצדדים, הנהלת הפועל מסרבת בתוקף לשתף פעולה. הפרשה הלא נעימה הזו הייתה יכולה להסתיים מזמן וללא הליכים משפטיים אילו הנהלת הפועל ת"א לא הייתה מתעקשת להסתיר את המידע מהשחקן".