תמונת מצב בירוק: למכבי חיפה עוד יש הרבה עבודה בפגרה

דוידוביץ' ימשיך בשער, אך אולי יגיע שוער זר, בנאדו שוקל פרישה, מסיללה לא מוצא קבוצה, חמד מחכה לריינג'רס, רפאלוב לחוץ על אירופה ושירצקי לא משחרר את עמאשה. אי הודאות לגבי העונה הבאה שולט בשורות האלופה

תומר חמד וליאור רפאלוב
תומר חמד וליאור רפאלוב | צילום: אורטל דהן, אתר ספורט 5

הכנותיה של מכבי חיפה לעונה הבאה בעיצומן. בעוד פחות משבועיים תפתח האלופה את האימונים לקראת 2011/12 ולקראת סוף חודש יוני תצא למחנה אימונים. הסגל של אלישע לוי, אם כך, צריך להיסגר בקרוב. רגע לפני המירוץ אחר אליפות נוספת והופעה בצ'מפיונס, תמונת מצב בירוק.

בין הקורות דבר אחד ברור: ניר דוידוביץ' ימשיך במכבי חיפה ויממש למעשה את העונה הרביעית והאחרונה שבחוזהו.  דוידוביץ', ששוהה בתאילנד, אמר לאתר ערוץ הספורט: "אני נשאר במכבי חיפה, אני לא עוזב לשום מקום. לא מבין למה כל הזמן עושים ספקולציות וכותבים שאני זה שרוצה לעזוב. זה לא נכון. אני ממשיך כרגיל". במקביל, הירוקים מחפשים שוער זר לצידו של דוידוביץ' הוותיק, כאשר אחד המועמדים הוא בויאן שראנוב הסרבי. החלטה סופית לגביו עדיין לא התקבלה.

 

טאלב טוואטחה אמור לקחת את מקומו של פיטר מסיללה בעמדת המגן השמאלי, אבל נכון לעכשיו הדרום אפריקני, שמחזיק בחוזה לעונה הבאה, עדיין לא מצא קבוצה. מסיללה מחזיק במספר אופציות מבלגיה והולנד, ובימים האחרונים מתפתחת התעניינות נוספת מסלטיק הסקוטית, שמעוניינת למכור את המגן השמאלי שלה המבוקש באנגליה.

נראה כי את מירב הדגש שמים במכבי חיפה על עמדת הבלם. שי מימון חתום לעונה נוספת אבל יחפש קבוצה אחרת ואריק בנאדו צריך להחליט בימים הקרובים, יחד עם הנשיא יעקב שחר, אם הוא ממשיך או פורש מכדורגל. למעשה רק אנדריי פילאבסקי מובטח במרכז ההגנה החיפאית והירוקים מחפשים בלם זר נוסף.

 

הקשר האחורי סיידו יא יא ממשיך, כמחליפו של ג'ון קולמה שעזב, ויחד איתו גוסטבו בוקולי ואייל גולסה, שחתום בחיפה לעוד שלוש שנים והוא זה שאמור לקחת את המושכות ולהפוך לאחד ממנהיגי הקבוצה על הדשא.

 

עמדה הבעייתית ביותר היא כנראה חוד ההתקפה. בן בסט, שחתם היום רשמית בברסט, כבר לא יגיע ותומר חמד, שהפך הקיץ לשחקן חופשי, עשוי גם הוא לעזוב, מה שמשאיר את חיפה במצוקת חלוצים. ולדימיר דבאלשווילי בינתיים לא עוזב, וגם לא התקבלה בעניינו אף הצעה קונקרטית, אך אם תהיה כזו הוא יעזוב. כרגע הגיאורגי תופס מקום של חלוץ זר, שבקבוצה מעוניינים מאוד לאייש ברכש אחר.

וויאם עמאשה הוא השם החם ביותר ברשימה של מכבי חיפה, אולם הבעלים של קרית שמונה איזי שירצקי מטיל בשלב זה וטו על מכירתו. גם מועמדותם של עומד דמארי ממכבי פתח תקוה, בן שהר מהפועל תל אביב ואפילו עידו אקסברד מהפועל פתח תקוה עלה על הפרק, אבל מכבי חיפה תמתין עוד מספר ימים כדי לברר אם חמד נשאר. אם החלוץ יקבל הצעה רשמית מגלזגו ריינג'רס, מה שעשוי לקרות בימים הקרובים, הוא יעדיף לעזוב.

 

לליאור רפאלוב יש חוזה לעוד עונה. יעקב שחר כבר הצהיר שלא ימכור אותו לפחות עד ינואר, אבל ברור שאם שחקן העונה יביא הצעה משמעותית מקבוצה באירופה, בסופו של דבר ועל פי מדיניות מכבי חיפה, הקבוצה לא תעמוד בדרכו. ההערכה היא כי סכום השחרור שייקבע לרפאלוב יהיה לא פחות משני מיליון יורו.