מכבי חיפה: ליאור רפאלוב צפוי לעזוב לאירופה, רמי גרשון מועמד להצטרף

אחרי האכזבה בגמר הגביע, תתחיל האלופה הטרייה להתכונן לעונה הבאה. בנאדו שוקל פרישה, מסיללה ודבלאשווילי יעזבו, עמאשה מועמד גם כן. דוידוביץ': "יש לי חוזה לעונה הבאה והייתה לי עונה נהדרת"

רפאלוב חוגג עם אריק בנאדו
רפאלוב חוגג עם אריק בנאדו | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

אתר ספורט 5 - sport5.co.il

 

אכזבה גדולה במכבי חיפה ביום שאחרי ההפסד 1:0 להפועל תל אביב בגמר הגביע. במהלך השבוע האחרון אף אחד מאנשי הירוקים לא הסתיר את הציפייה לרשום דאבל שני בהיסטוריית המועדון, אך בסופו של דבר שער בודד של סלים טועמה בדקה השניה של ההתמודדות סגר את הסיפור באצטדיון רמת גן.

למרות האכזבה, השחקנים אמרו היום: "זה היה יכול להיות נחמד לזכות בדאבל, אבל מה שחשוב זו האליפות. נתכונן טוב בשביל להגיע למוקדמות ליגת האלופות. זה הסיפור האמיתי".

 

חיפה תחל בימים הקרובים את ההכנות לעונה הבאה, ועושה רושם שבמועדון מתכוונים לעשות מתיחת פנים לסגל. גוסטבו בוקולי אמור לחתום בימים הקרובים על הארכת חוזה לעונה נוספת. ליאור רפאלוב יעזוב ככל הנראה את המועדון על מנת להתקדם באירופה. לקשר מספר הצעות וההחלטה הסופית תתקבל אחרי המשחק מול לטביה ב-4 ביוני. השחקן חתום על חוזה לעונה נוספת.

אריק בנאדו אמור להודיע האם הוא פורש או נשאר לעונה נוספת עד תחילת השבוע הבא. כרגע נראה שהבלם מתלבט אם לתלות את הנעליים, אך לא יעכב את החלטתו. תומר חמד יישב עם אנשי מכבי חיפה בימים הקרובים, יקבל הצעה רשמית על חוזה לארבע שנים ויצטרך להחליט אם לחתום או לעזוב לאחת משתי הקבוצות, גלאזגו ריינג'רס או מכלן שרוצות אותו מאוד ולמעשה הגישו עבורו הצעה רשמית.

 

ולדימיר דבאלישווילי לא יישאר במכבי חיפה, כאשר מדובר בהחלטה משותפת של שני הצדדים. לגיאורגי מספר הצעות, ככל הנראה מרוסיה והוא יעבור למזרח אירופה. גם החלוץ מחזיק בחוזה לעונה הבאה ולא ישוחרר בחינם. פיטר מסיללה צפוי לעזוב גם כן. בגמר מול הפועל צפה בו סקאוט של בירמינגהאם האנגלית, אך הוא אינו מעוניין לעבור לליגת המשנה, שם מעונייינת בו גם קארדיף של דקל קינן. למגן הצעות מבלגיה והולנד, אך סוכנו פיני זהבי עשוי בסופו של דבר להביא הצעה מליגה בכירה יותר.

 

על פי המסתמן יעזבו את המועדון כשלושה עד ארבעה שחקנים. האלופה תתחזק בחלוץ זר ועוד שניים או שלושה ישראלים. וויאם עמאשה הוא אחד השמות שמאוד מענייינים את הירוקים. רמי גרשון שמשחק בבלגיה הוא שם נוסף. אלישע לוי מעוניין בו תקופה ארוכה והפעם הוא עשוי להגיע. היום בשעה 15:00 תקיים חיפה מסיבת עיתונאים בהשתתפות הנשיא יעקב שחר, שיסכם את השנה, יכריז באופן רשמי על הארכת החוזה של אלישע לוי וידבר על ההכנות לעונה הבאה.

זה לא היה משחק הגמר הראשון של ניר דוידוביץ' במדי מכבי חיפה. ב-1998 הוא היה שותף לזכייה האחרונה, אך מאז הירוקים נוצחו שלוש פעמים, כולל אמש. אחרי המשחק אמר השוער הוותיק: "אכזרי להגיע עוד פעם לגמר ולהפסיד. ידענו שנשחק מול קבוצה מצוינת ולצערנו לא השכלנו לבעוט לשער ולהבקיע. התוצאה בסופו של דבר הייתה לרעתנו".

 

השוער ניצל את הבמה בשביל לדבר על עתידו והגיב על הביקורת שנשמעה כלפיו: "אני לא חושב שאני צריך לדבר יש לי חוזה לשנה הבאה. היתה לי עונה נהדרת. ספגתי הכי מעט שערים. יש בתקשורת כל מיני אנשים עם אינטרסים ואני כבר מספיק שנים בכדורגל בשביל שזה לא יזיז לי. בתחילת העונה הבאה כשאעמוד בשער של חיפה, אף אחד לא יזכור שהם רשמו את השטויות האלה. ממה שידוע לי אין כוונה להחליף אותי".