שחר לשחקנים: "בואו נצא לפגרה בכיף, בטוח שאתם מסוגלים לקחת דאבל"

במכבי חיפה אופטימיים לפני גמר הגביע מול הפועל ת"א (20:50, שידור ישיר ב-nana10). אלישע לוי לשחקניו: "אתם יודעים את העבודה, אנחנו מסוגלים לעשות כאן היסטוריה, אך זה ממש לא יהיה קל". 20 שנה אחרי, האם הירוקים יזכו בדאבל שני?

יעקב שחר
יעקב שחר | צילום: אתר ספורט 5

ההתרגשות מהזכיה באליפות כבר מאחוריהם ובמכבי חיפה מקווים להשלים הערב (20:50) דאבל ראשון מאז 1991. בתקופה הזאת הספיקו הירוקים לזכות בשמונה אליפויות נוספות, אבל את הגמר מול הפועל ת"א רוצים לסיים שם עם גביע ביד.

"בואו נסיים את העונה הזאת בצורה הכי טובה שיכולה להיות", אמר הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר. "והצורה היא כמובן זכיה בגביע המדינה. בואו נצא לפגרה בכיף, אני בטוח שאתם מסוגלים להביא דאבל העונה". שחר גם בירך את ורד לכבוד יום הולדתו וביקש ממנו שהמתנה תהיה גביע.

 

אלישע לוי אמר לשחקנים באסיפה: "זה לא פשוט לקחת דאבל אבל אתם יודעים את העבודה, אפשר לעשות היסטוריה". המאמן הזהיר את שחקניו מתמוז ושהר, אך גם במיוחד מהבעיטות החופשיות של סלים טועמה. חיפה תמשיך באותו הרכב שהביא לה את האליפות בשבועות האחרונים.

 

בחוף דדו בחיפה יוקרן גמר גביע המדינה על מסך ענק לעיני אלפים שצפויים להגיע למקום. במידה שחיפה תזכה בגביע ותשלים דאבל אמורות להיות חגיגות בחוף, כאשר בהמשך הלילה גם השחקנים הירוקים יצטרפו לאירועים.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אנדרי פיליאבסקי, אריק בנאדו, פיטר מסיללה; גוסטבו בוקולי, סיידו יאיא, ליאור רפאלוב, יניב קטן; תומר חמד, ולדימיר דבאלישווילי.

חמד: "מאמין שהנשיא יעביר את הגביע ליניב קטן"

השחקן החם של מכבי חיפה, תומר חמד, התראיין היום לאתר ההתאחדות לכדורגל. "מבחינה אישית, להשתתף בגמר הגביע זו חוויה ענקית", אמר חמד. "אני מדמיין את היציאה מהמנהרה אל כר הדשא, את המבט ליציעים המלאים ואת מראה הדגלים המתנופפים. אני מאמין שבסיום המשחק יעביר הנשיא פרס את הגביע לקפטן שלנו יניב קטן והחגיגות תעבורנה צפונה לחיפה".

 

חמד בן ה-24, שכבש 13 שערים העונה והוסיף חמישה בישולים, הוסיף: "אני זוכר את עצמי כנער באיצטדיון רמת גן חוגג בזכיה של מכבי חיפה שהניפה את הגביע ב-1998. כולנו מאמינים שהעונה הנוכחית תיזכר לאורך שנים רבות. גביע המדינה מתאים בהחלט לצלחת האליפות והוא מגיע לנו לאחר האכזבה בשנה שעברה".

 

על ההרגשה האישית לקראת הגמר, סיפר החלוץ: "הגמר הוא האירוע שנועל בחגיגיות את העונה. מדובר באירוע חגיגי במעמד הנשיא ולעיני 40 אלף צופים. האמירה 'יום חג' נשמעת צפויה, אך מבטאת בצורה הכי נכונה את התחושות וההתרגשות בחיפה ובצפון".

 

על המפגש מול האלופה היוצאת, שנתנה לירוקים פייט כמעט עד לרגע האחרון בליגה, אמר חמד: "במכבי חיפה עשו אתנחתא מחגיגות האליפות וכולנו מרוכזים אך ורק במשחק הקובע מבחינתנו נגד הפועל. לאורך השנתיים האחרונות המאבקים נגדה היו קשים והתוצאות בהתאם. ברור לנו ששחקני הפועל והאוהדים שלה לא חושבים על פרידה מהגביע, כך שצפוי משחק של ענקים ברמת גן".