שחר: "התנצלתי בפני לוזון והוא יגיע לקרית אליעזר"

נשיא מכבי חיפה שוחח עם יו"ר ההתאחדות, שיבוא בסופו של דבר כדי להעניק את צלחת האליפות לירוקים, אם ישיגו לפחות נקודה מול ק"ש. שחקן בחיפה: "זה בידיים שלנו, מקווה שלמדנו את הלקח"

יעקב שחר
יעקב שחר | צילום: שרון בוקוב

נראה שהסאגה בין מכבי חיפה להתאחדות לכדורגל הגיעה היום (ראשון) לסיומה. נשיא הקבוצה יעקב שחר שוחח עם היו"ר אבי לוזון בעקבות ההתנצחות בנוגע להענקת צלחת האליפות לירוקים, אם אלה ישיגו מחר את הנקודה המיוחלת מול קרית שמונה.

"התנצלתי בפני לוזון על התנהגות אוהדי מכבי חיפה בחצי גמר הגביע, והוא יגיע מחר לקרית אליעזר", אמר שחר לאתר הרשמי, "הזמנתי את אבי להיות אורחי האישי מול עירוני קרית ואני שמח שהוא נאות לבקשתי והבטיח שיגיע למשחק".

 

בעקבות הקריאות מהקהל כלפי לוזון באיצטדיון ר"ג הוחלט תחילה כי היו"ר לא יעניק את הצלחת, ובמקומו יעשה זאת נציג הירוקים בהתאחדות. "כל פגיעה באבי לוזון אראה בה פגיעה אישית בי, כנשיא המועדון", הדגיש שחר, "אנחנו יודעים איך להתנהג וכך נעשה".

 

תגובתו של אבי לוזון לסוגיה: "בעקבות פנייתו של ראש עיריית חיפה, מר יונה להב, ובעקבות פגישה שהתקיימה היום ביני לבין מר יעקב שחר, בה הביע בפניי התנצלות על התנהגות אוהדי המועדון, וביקש ממני באופן אישי להגיע ולהיות אורח מחר במשחק מול קרית שמונה - החלטתי להיענות לפנייתם ולהגיע לקרית אליעזר. אני מעריך ומוקיר את פועלו ותרומתו של יענקל'ה שחר בכדורגל הישראלי בכלל ובמכבי חיפה בפרט, ועל כן אשמח להגיע ולכבד את המועדון במשחק מחר".

 

אלישע לוי, מאמן מכבי חיפה, אינו מתכוון לבצע שינויים בהרכב שרץ היטב לאחרונה, הן בניצחון על מכבי ת"א 0:2 והן בחצי גמר גביע המדינה (2:3 מול מכבי נתניה). עם זאת, רק בתום האימון המסכם שתערוך הקבוצה הערב יחליט לוי סופית האם להמשיך עם הנוסחה המנצחת.

אחרי התיקו של הפועל בדרבי התל אביבי זקוקה חיפה לנקודה בלבד במשחקה הביתי מחר מול קרית שמונה. אחרי מפח הנפש בעונה שעברה, עם אובדן האליפות ברגע האחרון, בחיפה לא ממהרים לחגוג את הזכיה הצפויה. כמו כן, בקבוצה מסרבים להביע עמדה בנושא הענקת צלחת האליפות לקבוצה, אם וכאשר, ומבקשים מהשחקנים להישאר מפוקסים עד לרגע בו האליפות תהיה שלהם רשמית.

 

"האמת היא שלא ממש משנה לנו מי ייתן לנו את צלחת האליפות, העיקר שתהיה לנו צלחת אליפות", אמר היום (ראשון) שחקן בקבוצה, "אני מקווה שלמדנו מהעונה שעברה, ונבוא עם מספיק ניסיון כדי לסגור מחר את הסיפור בלי תקלות ובלי לגרור את העניינים למחזור האחרון. זה בידיים שלנו, אנחנו צריכים לגמור את זה".

 

250 שוטרים ומאבטחים ישמרו על הסדר מחר בקרית אליעזר, שאמור להיות מלא עד אפס מקום. כל הכרטיסים למשחק נמכרו כבר בשבוע שעבר. בקבוצה הזהירו את האוהדים שלא לפרוץ למגרש, כאשר כזכור בהתאחדות שלחו לקבוצה מסר לפיו פריצה למגרש תגרום להפחתת 10 נקודות לקבוצה. בנוסף, חיפה תעמוד לדין על קריאות הנאצה של אוהדיה לעבר יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, בחצי גמר גביע המדינה.

 

בתוך כך, חיפה ממשיכה בהכנותיה לקראת העונה הבאה. מחנה האימונים של הקבוצה ייערך באוסטריה, ובמידה והקבוצה תזכה באליפות יתקיים מחנה אחד בלבד בגלל משחקי הסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות. הסיבוב ה-1 במפעל אמור להיפתח ב-13 ביולי. בין יריבותיה הצפויות של חיפה במחנה יהיו שחטאר דונייצק, קלוז' ואוסטריה וינה.