אריק בנאדו: "רוצים לקחת אליפות כבר ביום שני, זה תלוי רק בנו"

הבלם הותיק של מכבי חיפה חוגג את ההעפלה לגמר וכבר חושב על המשחק מול ק"ש: "אליפות צריך לקחת, זה לא בא לבד". נציגי ליל, פ.צ ברוז' וליאז' עקבו אחר רפאלוב

החיפאים חוגגים בבלומפילד
החיפאים חוגגים בבלומפילד | צילום: אורטל דהן, אתר ספורט 5

מכבי חיפה קרובה, קרובה אפילו מאוד לדאבל. הקבוצה של אלישע לוי גברה אמש ברמת גן 2:3 על מכבי נתניה בתוך משחק מרתק והפכפך, אחד הטובים שנראו העונה במחוזותינו ועלתה לגמר גביע המדינה. ביום שני הקרוב יכולים הירוקים להבטיח זכיה באליפות ולרשת את הפועל תל אביב, מנה עיקרית ראשונה בתפריט. המנה הנוספת? גמר הגביע מול האדומים, עוד סופרקלאסיקו ישראלי, ב-25 במאי על הגביע.

למרות הניצחון הגדול על נתניה, קבוצה ששכחה לאחרונה מתי הפסידה, החגיגות בחיפה הסתיימו מהר מאוד. שחקנים בחיפה ציינו לטובה את הקפטן הוותיק יניב קטן, שאמר להם לאחר המשחק להפסיק לחגוג בחדר ההלבשה על מנת להתכונן כראוי למשחק הליגה החשוב מול קרית שמונה. "עוד לא עשינו כלום, עוד אין אליפות ואין גביע", אמר קטן לחבריו. קטן, יחד עם אייל משומר ופיטר מסיללה, זכו למירב המחמאות מאנשי הקבוצה על הופעתם במשחק.

 

"יש טעם של עוד לעונה הזו", אמר שחקן בחיפה לאתר ערוץ הספורט, "למרות שלא הבטחנו עוד שום תואר, אנחנו מקווים מאוד לעשות את זה כבר ביום שני. אנחנו לא בונים על עזרה של מכבי תל אביב בשבת בדרבי, אנו נבוא כמו גברים ונעשה לבד את העבודה שלנו במשחק עם קרית שמונה. זה יכול להמשיך לנו חודש טוב ומתוק".

 "היה חשוב לנו לעבור ולעלות לגמר הגביע", אמר אריק בנאדו, בלמה הוותיק של חיפה, "נתניה עשו לנו צרות בליגה וידענו שיהיה קשה. הם מסוכנים ותמיד חוזרים משום מקום למשחק. שיחקנו טוב הפעם, היינו פייבוריטים ועשינו את זה. צברנו ביטחון לקראת יום שני ואנחנו רוצים לקחת אליפות".

 

בנאדו פירגן גם לקהל הירוק שהגיע באלפיו לאצטדיון הלאומי: "האוהדים שלנו דחפו אותנו ונתנו לנו כוח. יהיה אצטדיון מלא ביום שני ואנחנו רוצים לקחת את האליפות מיד ולא לחכות למחזור שאחר כך". על המפתחות לניצחון מול נתניה אמר בנאדו: " הם מסוכנים במתפרצות. לפעמים שאתה לא מוכן מולם, הם מסוכנים ועוקצים אבל ידענו לעצור אותם. בכלל, אני חושב שמשחק ההגנה היה טוב. בגול השני עשינו מהלך גדול. את הגול של חמד אפשר לשלוח ישר לגרמניה, זה היה מדהים".

 

"אליפות צריך לקחת, זה לא בא לבד", סיכם הבלם, "ביום שני יש לנו צ'אנס וצריך לעשות את זה. זה תלוי בנו ורק בנו, ונבוא לעשות את זה. כולם בקו הבריאות , אנחנו במומנטום טוב והדברים בידיים שלנו. נותרו שני משחקים כדי לעשות דברים מדהימים. אלישע? הוא מאמן מצויין, כיף לעבוד איתו".

פ.צ ברוז, סטנדרד ליאז' וליל הצרפתית, שעקבו במשחק אתמול אחרי ליאור רפאלוב, עשויות לפתוח במשא ומתן עם חיפה כבר בשבועות הקרובים. אנשי ליל התרשמו מאוד גם מיכולתו של מסיללה במשחק. נציגי בירשחוט הבלגית, שבאו לצפות בתומר חמד, ציינו לטובה את משחקו של החלוץ שכבש שער נגיחה אדיר. ויסלה קראקוב תחליט בימים הקרובים האם לנסות ולצרף את ולדימיר דבלאשווילי. אנשי הקבוצה, בה משחק מאור מליקסון, עוקבים אחר החלוץ הגיאורגי מזה זמן מה, וצפו בו אתמול. יש לציין כי לדבלאשווילי, כמו גם לרפאלוב, חוזה בחיפה גם לעונה הבאה ורק הצעה אטרקטיבית תביא לשחרורם. ההערכה היא כי חיפה תסכים לעזיבת דבלאשווילי תמורת 1.5 מיליון יורו, וסכום גבוה יותר עבור רפאלוב.

 

במידה וחיפה תבטיח את האליפות ביום שני, חמד עשוי לקבל החלטה בסופו של דבר להמשיך במועדון אם המשא ומתן בין הצדדים יצלח. החלוץ מעוניין מאוד לשחק בליגת האלופות ולשחק בבמה הגבוהה ביותר בכדורגל האירופי.

 

הקבוצה הגישה ערעור לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בעקבות עונש משחק ללא קהל שקיבלה לתחילת העונה הבאה, בגלל זריקת טרופית במשחק מול קרית שמונה. בחיפה מקווים כי ההתאחדות תתחשב ותבטל את העונש.