קטן: "אנו יודעים מה אנחנו עושים, השנה כולם כאן התכוננו לקיזוז"

לקראת הפלייאוף, קפטן מכבי חיפה מנסה ללמוד מלקחי העבר: "אז הפציעות פגעו בנו, עכשיו יש לנו על הספסל 4-5 שחקנים שיכולים לעשות שינוי". מה לגבי המאמן? "אוהבים את אלישע, אבל את השאלה לגבי עתידו שמים כרגע בצד"

שחקני מכבי חיפה חוגגים שער ניצחון
שחקני מכבי חיפה חוגגים שער ניצחון | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

מחזור אחד לפני הקיזוז, ובמכבי חיפה מתחילים להיזכר בטראומת העונה שעברה. אז, כזכור, הגיעו הירוקים עם פער שהתקזז ל-3 נק' והפסידו את האליפות. ניצחון ביום א' על מכבי נתניה, וחיפה תגיע לפלייאוף עם פער של 7 נק' - בהנחה שהפועל ת"א לא תמעד מול הפועל ר"ג - אך תודות לשיטת הקיזוז המופלאה יהפוך היתרון שוב ל-3. הקפטן יניב קטן, שקיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים, מבטיח שהלקחים נלמדו.

"ידענו בדיוק מה הולך להיות השנה", אמר הקפטן הירוק, "כולם כאן התכוננו לקיזוז. גם אם לא היה קיזוז, היינו צריכים לנצח את המשחקים שלנו בפלייאוף. הקיזוז מחזיר את הפועל ת"א לתמונה, אבל אם נהיה מרוכזים במטרה אני מאמין שיהיה בסדר. בטוח שהקיזוז הזה קצת לא הגיוני מבחינתנו, אבל השנה אנחנו יודעים מה אנחנו עושים. אנחנו אמנם מובילים ב-7 נקודות אבל זה לא באמת 7, והכל פתוח. בפלייאוף יש קבוצות חזקות מאוד והאליפות עדיין רחוקה מאיתנו".

 

"הפועל ת"א קבוצה מצויינת ובטוח שלא יהיו לנו חיים קלים", הוסיף, "אבל אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו, לא בקיזוז. צריך ללמוד מהטעויות של העונה שעברה, ולזכור שאז הגענו עם סגל הרבה יותר מצומצם. עכשיו יש לנו 4-5 שחקנים על הספסל שיכולים לעלות ולעשות את ההבדל. גם בחדר ההלבשה אנחנו יותר מגובשים, יותר מחוסנים. אבל בכדורגל הכל יכול להשתנות בשניות, אז מי יודע".

בשבוע האחרון החלו דיבורים על עתידו של המאמן אלישע לוי. "אצל השחקנים הוא מקבל אהדה גדולה, וזה לא סוד שכולם מחוברים אליו", התייחס קטן, "כולנו מכבדים ואוהבים אותו, אבל את השאלה הזאת צריך לשים בצד. כרגע יש לנו מטרה - לזכות בתארים - ואנחנו מתעסקים רק בזה כי זה מה שחשוב באמת. גם אלישע שם את זה בצד, ההצלחה של הקבוצה חשובה לו יותר".

 

"לדעתי הכל עדיין פתוח", סיכם קטן, "אין ספק שהמשחק בנתניה לא יהיה קל. העונה הולכת להיגמר והכל בידיים שלנו, יש לנו קבוצה טובה שיודעת מה היא רוצה מעצמה אבל הכל יכול להשתנות. אף פעם לא היה לנו קל בנתניה. אני יכול להגיד הכל, אבל אם לא ננצח בנתניה הכל יכול להתהפך".