בנאדו: "מבחינתנו הפלייאוף נפתח אתמול"

הבלם הוותיק של מכבי חיפה, אחרי ה-2:3 על קרית שמונה: "הוכחנו אופי, יופי ונחישות. הדרך לתואר עוד ארוכה". שחקן אחר אמר: "סתמנו הרבה פיות". ראובן עטר מועמד להחליף את אלישע לוי במקרה שיעזוב בקיץ

אריק בנאדו מחבק את ליאור רפאלוב
אריק בנאדו מחבק את ליאור רפאלוב | צילום: אורטל דהן, אתר ספורט 5

שביעות רצון רבה במכבי חיפה אחרי הנצחון הביתי 2:3 על קרית שמונה. אם במהלך העונה התייחסו אצל מוליכת הטבלה בעיקר לצבירת הנקודות, הרי שהפעם לא מדברים בקבוצה רק על פתיחת 7 נק' הפרש מהפועל תל אביב (3 אחרי הקיזוז) אלא מהמשחק השוטף והנאה לעין שהפגינו השחקנים לכל אורך 90 הדקות.

"ניצחנו יריבה חזקה שלא נוצחה בשום משחק צמרת למעט נגדנו", אמר אריק בנאדו לאתר ערוץ הספורט, "הוכחנו אתמול אופי, יופי ונחישות. יש פה שחקנים גברים ורעבים להצלחה. הדרך לתואר עוד ארוכה, אבל מבחינתו הפלייאוף התחיל אתמול". "סתמנו הרבה פיות", הוסיף שחקן בחיפה, "כל הזמן דיברו על כך שאנו לא משחקים כדורגל יפה, אז הפעם שיחקנו מצוין, הגדלנו את הפער מהפועל תל אביב והוכחנו שאנו במקום הראשון בזכות. אנו לא רק מובילים בנק' אלא גם משחקים יותר טוב מהם".

 

בחיפה חילקו מחמאות רבות בסיום המשחק לליאור רפאלוב, שבקבוצה יודעים כי יתקשו להשאירו בארץ לאור רצונו לעזוב לאירופה הקיץ. בחיפה מתכננים להיפגש עם רפאלוב בקרוב ויגישו לו הצעה לחוזה משודרג. שביעות רצון בקבוצה הביעו גם מיכולתו של עידן ורד שהביא לשינוי חיובי עם כניסתו במחצית השניה, וכן מחזרתו של יניב קטן.

וויאם עמאשה, כוכבה של קרית שמונה שהבקיע שער במשחק, נמצא שוב על הכוונת של הירוקים לעונה הבאה. ההופעה אתמול של עמאשה חידדה את התעניינות מוליכת הטבלה בשחקן, ובקרוב תיערך בדיקה מול ק"ש בנוגע לאפשרות העברתו.

 

בימים הקרובים צפויה האצה במגעים עם תומר חמד, שכבש אמש את שערו העשירי העונה. התכנית, מבחינת הקבוצה, היא החתמת חמד שיהפוך לשחקן חופשי, על חוזה לארבע שנים. חמד הצהיר לאחרונה כי בארץ הוא מעוניין לשחק רק בחיפה, אולם בקבוצה מודעים לכך שיכולתו הטובה עשויה להוביל לכך שיקבל הצעות מחו"ל. מכלן הבלגית כבר הביעה עניין בשחקן.

 

לגבי סוגיית המאמן, בחיפה לא דנים בזהות העומד על הקווים בעונה הבאה. כפי שיעקב שחר, נשיא המועדון, אמר בסוף השבוע, החלטה בנושא צפויה רק בסמוך לסיום העונה הנוכחית או מיד לאחריה. הישגיו של אלישע לוי והאפשרות כי יזכה באליפות בחודש הבא עשויות להקנות לו את החוזה המיוחל. במקרה ולוי לא ימשיך המועמד המוביל להחליפו הוא ראובן עטר, כוכב העבר של חיפה ומאמן מכבי נתניה כיום. רבים משחקני חיפה תומכים בהישארות המאמן בעונה הבאה. רפאלוב אמר אתמול אחרי המשחק: "במכבי חיפה אלישע יצר תלכיד מצוין של שחקנים טובים וממושמעים ושל אווירה טובה בחדר ההלבשה. הוא זה שעומד מאחורי ההצלחה הגדולה שלנו".