גורם בהתאחדות: "ההחלטה להזיז את המשחק הייתה ההגיונית ביותר שיכולנו לקבל"

בהתאחדות הגיבו לטענות הפועל חיפה על הזזת המשחק בין בני יהודה למכבי פ"ת משבת לראשון. יואב כץ: "החלטה לא ספורטיבית". המשחקים היו אמורים להיערך במקביל

אבי לוזון באצטדיון רמת גן
אבי לוזון באצטדיון רמת גן | צילום: אתר ספורט 5

הפועל חיפה שלחה היום (שני) להתאחדות לכדורגל תלונה רשמית, על כך שמשחקה מול הפועל פתח תקוה במחזור האחרון של העונה הסדירה בליגת העל לא ייערך במקביל לזה של יריבותיה במאבק על מקום בפלייאוף העליון.

מספר שעות לאחר מכן הגיבו בהתאחדות לטענות: "לקראת משחקי המחזור ה-30, ההתאחדות לכדורגל נדרשה לקבל את ההחלטה הכי הגיונית במסגרת התנאים הקיימים. העברת המשחק בין בני יהודה למכבי פתח תקוה ליום ראשון וקיומו במקביל למשחק של מכבי חיפה מול מכבי נתניה התבררה כהחלטה ההגיונית ביותר".

 

"על מנת לקיים את כל המשחקים באותה שעה, היה צריך להעביר את הביתיות של מכבי תל אביב או בני-יהודה מאחר ששתיהן מארחות במחזור זה בבלומפילד (את הפועל באר-שבע ומכבי פתח תקוה, בהתאמה). בעולם מושלם, כל המשחקים הרלוונטים היו מתקיימים בשעה אחידה אבל בשל העובדות, החלטה זו טובה לאין שיעור מהוצאת קבוצה ממגרשה הביתי", נאמר עוד מטעם ההתאחדות.

"זו החלטה לא הוגנת ולא ספורטיבית", התייחס הבעלים יואב כץ לשיבוץ של הפועל חיפה לשבת, בעוד שהמשחקים בין בני יהודה למכבי פתח תקוה ובין מכבי נתניה ומכבי חיפה ייערכו ביום ראשון.

 

גם מנכ"ל הפועל חיפה, אפרים גבאי, הגיב לסוגיה ואמר לאתר הרשמי: "זאת החלטה שנוגדת את רוח הספורט, מאחר שהקבוצות שיעלו למשחק ביום ראשון ידעו איזו תוצאה הם יצטרכו להשיג".