קנדה בחקירתו במשטרה: "איימו להכניס אותי לבגאז'. נלחצתי, היה לי קשה לנשום"

בלעדי: לידי חדשות נענע 10 הגיע תמליל חקירתו של כדורגלן הפועל תל אביב, שנסחט במסגרת הפרשה שנחשפה לפני שבועיים עם מעצרם של למעלה מ-20 עבריינים. "אמרתי לאחי שהסתבכתי ושאני חייב שייתן לי 65,000 שקל דחוף", סיפר קנדה במשטרה, ותיאר את הפגישה עם העבריינים שהגיעו לגבות את הכסף. "לא הייתה לנו ברירה"

קנדה
קנדה | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

לפני למעלה משבועיים הודיעה המשטרה כי עצרה יותר מ-20 עבריינים, במסגרת חשיפה של ארגון פשיעה שפעל באזור המרכז ועסק בין היתר בגביית דמי חסות וחובות בהיקפים של מיליוני שקלים. אחד הנסחטים בפרשה היה כדורגלן הפועל תל אביב, עמרי קנדה, שצבר חובות הימורים בהיקף של עשרות אלפי שקלים. לידי חדשות נענע 10 הגיע תמלול חקירתו של קנדה במשטרה, ב-21 בפברואר, שבה הוא סיפר על עשרות אלפי השקלים שהיה חייב לעבריינים, ועל האיומים שקיבל.

 

מה דעתכם על הסיפור? ספרו לנו בפייסבוק של חדשות 10 »

 

בתחילת העדות ניסה החוקר "לשבור את הקרח" על קנדה ודיבר איתו על קבוצתו, שמתמודדת השנה על האליפות. "אתם על הסוס עכשיו", אמר החוקר וקנדה השיב: "חבל על הזמן".

החוקר: אבוקסיס (עוזר המאמן, ש"ט) בסדר?"

קנדה: "גבר גבר, חבל על הזמן"

החוקר: גבר גבר, אבל הוא יודע להעביר?"

קנדה: "מאוד מאוד. הוא היה אצל גוטמן ארבע שנים, הוא חייב לדעת"

החוקר: "גוטמן מספר אחת בארץ"

קנדה: "נכון"

 

לאחר מכן עברו השניים לדבר על פרשת הסחיטה. "מה אתה מתעסק עם החרא הזה? משעמם לך בחיים?", שאל החוקר. "יש בלגאנים עם הארבעה האלה", השיב הכדורגלן, וסיפר כיצד נסחט על ידם לאחר שספג הפסדים בהימורים באינטרנט.

"באתי לאחי וסיפרתי לו שאני חייב 65,000 שקל בגלל הימורים"

בעדותו סיפר קנדה כי הגיע למצב שבו היה חייב לחלק מהנאשמים בפרשת הסחיטה סכום של 65,000 שקלים. "באתי לאחי הביתה וסיפרתי לו שאני חייב לבן אדם 65,000 שקל", אמר קנדה.

חוקר: "מי זה הבן אדם הזה?"

קנדה: "חי (עזרא, ש"ט), ניסים (אלעזר, ש"ט) ועוד איזה אחד שלא זיהיתי. אז הייתי חייב את זה והתקשרתי לאחי. אמרתי לו לרדת למטה"

חוקר: "היית חייב לחי מה? כי הם נתנו לך הלוואה?"

קנדה: "לא, הימורים. הימרתי באתר שמישהו נתן לי"

 

בהמשך סיפר קנדה כי הגיע לביתו של אחיו כשהוא לבדו, וביקש ממנו לרדת למטה כי אשתו הייתה בבית. "הוא ירד למטה. אמרתי לו שהסתבכתי עם בן אדם. ביקשתי שיעזור לי. הוא אמר לי: 'מה קרה?', ואמרתי לו שאני חייב שייתן לי 65,000 שקל דחוף, כי אותו בחור שאני חייב לו כסף בדרך לקחת את הכסף שמגיע לו. התקשרתי לבן אדם ואמרתי לו שאני עם אחי", המשיך קנדה וקרא לבעלי החוב להגיע למקום. "אנחנו יושבים על הספסל ככה, פתאום יוצאים מהרכב ארבעה אנשים - חי, ניסים ועוד שני אנשים שלא זיהיתי - האחד לא יודע והשני בדיעבד זה קובי (יוסף, שהיה לדברי קנדה זה שהוא היה חייב לו את הכסף, ש"ט)".

 

הכדורגלן סיפר כי אחד מארבעת העבריינים ניגשו לאחיו ומיששו אותו כדי לוודא שאינו נושא עליו מכשיר הקלטה, ואז החלו בשאלות. "הוא אמר: 'איפה הכסף שלי?', ואחי אמר לו: 'רגע, בוא ננסה לסדר משהו, פריסה טובה או משהו', אז חי אמר לאחי: 'אם אתה לא מביא את הכסף עכשיו... אני שם אותו בבגאז'", שיחזר קנדה.

 

החוקר: "שם אותו, שהכוונה שם אותך בבגאז', כן? והוא אמר את זה בצעקות?"

קנדה: "לא בצעקות, אבל לא בקטע של צחוק"

החוקר: "אמר את זה באיום?"

קנדה: "סוג של... אם אתה לא מביא את הכסף, אני שם אותו בבגאז'... הייתי לחוץ מאוד. היה לי קשה לנשום. נלחצתי"

החוקר: "בכית?"

קנדה: "לא בכיתי, אבל נלחצתי, כן. נשמתי בכבדות כזה"

החוקר: "מהפחד?"

קנדה: "כן"

"אני לא רוצה לפגוע בך, רק תן לי את מה שמגיע לי"

הכדורגלן המשיך וסיפר: "אז קובי בא אליי ואמר לי: 'תראה גבר, אני לא רוצה לפגוע בך. רק תיתן לי את מה שמגיע לי'. הוא היה מאוד נחמד".

החוקר: "לא הכניסו אותך לבגאז'?"

קנדה: "מה פתאום... לקחתי את אחי הצידה וביקשתי ממנו שייתן להם צ'ק, כי אם לא - תהיה בעיה".

החוקר: "מה זה תהיה בעיה?"

קנדה: "יכניסו אותי לבגאז' או יפרקו אותי. אז אחי אמר: 'אני הולך להביא את הכסף'".

החוקר: "כמה כסף?"

קנדה: "צ'ק"

החוקר: "צ'ק על סך כמה?"

קנדה: "שישים וחמש".

החוקר: "וזה מה שהיית חייב להם?"

קנדה: "כן"

החוקר: "מהימורים?"

קנדה: "כן... וזהו. אז הלכתי עם אחי לאוטו שלו, ואז הוא רשם את הצ'ק וחזרנו".

החוקר: "מאיפה יש לו לרשום 65,000 שקל?"

קנדה: "לא הייתה לו ברירה"

פרקליטו של הנאשם: "הלקוח שלי לא מכיר את קנדה ואין לו בגאז'"

עו"ד נס בן נתן, פרקליטו של קובי יוסף, הנאשם המרכזי בסחיטתו של קנדה, דחה את טענותיו של הכדורגלן והבהיר כי השניים כלל אינם מכירים. "מוזר שרק אחרי תשעה חודשים מגיע המתלונן ומוסר תלונה במשטרה על סחיטה באיומים", אמר עו"ד בן נתן. 

 

"הלקוח שלי לא מכיר את עמרי קנדה ולא סחט אף אחד. יתרה מכך, גם בכתב האישום נטען שלא הלקוח שלי הוא שאיים בפועל על עמרי קנדה. בכלל, מרשי בעל רכב מסחרי גדול ומרווח ללא בגאז'".