פרננדס: "בניון מתאמן עם צ'לסי ויכול לתרום 30 דקות"

מאמן הנבחרת לפני לטביה (שבת, 20:00, ישיר בערוץ 10 ו-nana10): "הקבוצה של יוסי לוקחת כאן אליפות בהליכה, אז הוא אמור להיות מוכן. נחליט יחד". זהבי? "את חולצת הנבחרת חובה לכבד". ומה יהיה בשבת בבלומפילד? "ניקח הפעם יותר סיכונים"

מאמן נבחרת ישראל, לואיס פרננדס, קיים היום מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול לטביה. אחרי ההפסדים ליוון ולקרואטיה, שהותירו את הנבחרת עם 4 נקודות בלבד מ-4 משחקים, לצרפתי אין אופציה אחרת מלבד ניצחון בשבת וגם ביום שלישי במפגש מול גיאורגיה.

על פי האימונים, מסתמן שלפרננדס יש כבר 9 שחקנים הבטוחים בהרכב: שלושה שחקנים יאיישו את מרכז ההגנה של הנבחרת - טל בן חיים, רמי גרשון ודקל קינן, שישמרו על השער של דודו אוואט. במרכז המגרש יעלו שני קשרים, ביברס נאתכו ובירם כיאל, ועוד שחקן מתחת לחלוץ. בחוד יוצבו שניים - אליניב ברדה ועומר דמארי. ההתלבטות של פרננדס היא בנוגע לזהות הקשר התוקף (המועמדים: ליאור רפאלוב וגילי ורמוט), ובנוגע לזהות שחקני האגף שם נראה כי מקומו של יואב זיו מובטח, ואילו קיימת התלבטות בין טאלב טוואטחה לאלרואי כהן.

 

"בשם כל נבחרת ישראל והצוות אני רוצה לנחם את משפחות ההרוגים והפצועים בפיגוע בירושלים", פתח פרננדס את דבריו בהתייחסו לאירועי אתמול, "בקשר למשחק, יש לנו שני מפגשים קרובים מול לטביה וגאורגיה. לטביה היא יריבה שכבר הייתה פה וניצחה, ובקמפיין שעבר לא הצלחנו לנצח אותם. יש לנו 4 נקודות, בדיוק כמו ללטביה, שהיא נבחרת ממושמעת מאוד ובעלת פוטנציאל גדול. עקבנו אחריהם רבות. אני בטוח שיהיה משחק קשה ומסובך. התכוננו אליו היטב, ואני מקווה שעם תמיכת הקהל בשבת נצליח. אנו חייבים לנצח את שני המשחקים האלה כדי להישאר בתמונת העליה ליורו 2012".

 

"בסגל שלי יש 20 שחקנים ושלושה שוערים", הוסיף פרננדס, "תהיה לי הזדמנות בשני המשחקים להשתמש ברוב שחקני הסגל. בגלל זה צריך לנצח עם הרבה התלהבות ורצון, וצריכים את הקהל מאחורינו. הפוקוס הוא בלטביה כרגע, בשבילי זה הכי חשוב. אם ננצח את לטביה נוכל להכין טוב את עצמנו לקראת גאורגיה".

על הקפטן יוסי בניון שהגיע ארצה למרות פציעתו, אמר פרננדס כי ייתכן מאוד שישלבו באחד משני המשחקים, אולי אף בשניהם: "יוסי עבר לפני חצי שנה פציעה קשה, היה לו זמן ארוך כדי לחזור לכושר. אני יודע שהוא לא כשיר במאה אחוזים ואני יודע שהוא כבר חודש מתאמן בצ'לסי. כשמתאמנים עם קבוצה כצ'לסי, עם סגל כמו שלה, אם תשימו את שחקניה בליגת העל הם יקחו אליפות ב-40 נק' הפרש. הוא מתאמן איתם כל יום, יש הרבה תחרות על מקום בהרכב שם. יוסי בסגל שלי. יכול להיות שיהיה על הספסל נגד לטביה, אולי נגד גאורגיה, ואחליט על כך בשיתוף פעולה איתו. לפתוח הוא לא יוכל כי זה מאוד קשה, אבל הוא יכול לסיים משחק ולעזור לנו. אחרי חודש אימונים הוא יכול לשחק ולהיות יעיל ל-20 עד 30 דקות. אני יודע כמה יוסי אוהב את חולצת הנבחרת. הוא רוצה ומתכונן לזה".

 

"בבוקר קראנו מה שנכתב בתקשורת", דיבר פרננדס על המערך עימו יפתח, "אני לא יודע אם מדליפים מבפנים או מבחוץ, אבל אני מתחיל לקבל רעיון למה הנבחרת לא מצליחה כבר 40 שנים. אתם נותנים מידע גם ליריבים שלנו ומודיעים לו כיצד נשחק. כל הכבוד. אני לא מכיר קבוצה שמשחקת עם 3 שחקני הגנה. המינימום הוא 4 והמקסימום הוא 5. במשחקים מסוימים שיניתי תוך כדי משחק את המערך. השאלה היא האם נדע לעבור מ-5 שחקני הגנה ל-4 גם במהלך המשחק, להכין את השחקנים לכל הסיטואציות האלו. ייתכן שנשחק עם 5 שחקני הגנה בשבת ונעבור ל-4. זה יאפשר את האופציה לתקוף ולהשיג נצחון. זיהיתי אצל לטביה את נקודות התורפה ואנו מנסים לראות אם נצליח לערער אותה. אולי ניקח יותר סיכונים כדי לתקוף ולנצח. נצטרך להיות חזקים פיזית ומנטלית. לכן עשינו השבוע אימונים קשים, שניים אתמול, ובישראל זה נדיר להתאמן פעמיים ביום".

"לטביה ניצחה את יוון 0:1, את מלטה 0:2 ועשו תיקו מול גאורגיה", אמר פרננדס על היריבה, "הם הפסידו לקרואטיה 3:0 ויש להם 4 נק'. זו נבחרת שלא קל לשחק מולה. אני חושב שיש לנו את השחקנים שישחקו על הקו. יש כמה שחקנים החוזרים מפציעה, ויש כאלו שמשחקים פחות בתקופה האחרונה. אולי ללטביה יש קצת פחות תחרות בגלל הפגרה שם, אבל אצלנו יש את רפאלוב, בן חיים ואחרים שלא שיחקו באופן תדיר לאחרונה".

 

על מקרה ערן זהבי, שנופה מהנבחרת כפי שפורסם כאן באתר, סיפר המאמן: "כשהגעתי לארץ זיהיתי שחקן שהוא מאוד מעניין בליגה, שחקן עם המון איכויות. לאחר מכן הוא הגיע להפועל ת"א, קבוצה שלפחות 6 שחקנים מזומנים ממנה לכל התכנסות של הנבחרת. אני חושב שחולצת הנבחרת היא חולצה שצריך לכבד. הוא בחור שאני מאוד מעריך ואוהב, אבל המקרה הזה כעת בידיים של ההתאחדות. אני חושב שהוא צריך לדבר איתם. רציתי מאוד גם את שכטר ובן דיין אבל הם פצועים. בנוגע להפועל, שיבינו שתמיד ידעתי לעשות את הדברים בצורה מקצועית כששיחקו בליגת האלופות, ונתתי לשחקנים שלהם לנוח וקצת פחות לשחק. את חלקם שמרתי בגלל פציעות".

 

לסיום, התייחס פרננדס לנושא הקהל שאינו צפוי למלא את בלומפילד, בגלל האכזבות האחרונות וגמר "האח הגדול": "לא משנה כמה צופים יהיו בבלומפילד, לא משנה כמה קהל יגיע - אני מבקש מהשחקנים לנצח ולעשות הכל כדי לנצח".