זהבי ביקש מגוטמן שיתווך בינו לנבחרת, ללא הצלחה

הקשר שנופה ניסה למצוא דרך חזרה, לאחר שגילה כי סקאוטים מאירופה היו אמורים לעקוב אחריו. גורם בנבחרת: "הוא התנהג כאילו זאת הנבחרת של אבא שלו. על טעויות משלמים"

ערן זהבי ואלי גוטמן
ערן זהבי ואלי גוטמן | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

שיחת היום במחנה נבחרת ישראל ממשיכה להיות ההתנהגות של ערן זהבי, שנזרק מהסגל לקראת המשחקים מול לטביה וגיאורגיה. זהבי ניסה ביממה מאז ההודעה על הדחתו למצוא את הדרך כדי להגיע לכדי שיחה עם לואיס פרננדס, אבל דברים שאמר בגנות המאמן הלאומי והצוות המקצועי גרמו נזק רב. הקשר אף שוחח עם אלי גוטמן וביקש ממנו לתווך בינו לבין ראשי הנבחרת, אבל המאמצים לא נשאו פרי.

הסיבה ללחץ של זהבי, מסתבר, היא העובדה כי שלושה סקאוטים מליגה הפורטוגלית והאנגלית אמורים היו לבוא לצפות בו משחק במדים הלאומיים. "ערן עשה טעות ועל טעויות משלמים. הוא שחקן נהדר, אבל התנהג כמו ילד קטן שהנבחרת של אבא שלו", אמר גורם בנבחרת, שהוסיף: "אין טעם להתעסק יותר בערן זהבי. עם כל הכבוד לו, יש לנו משחק מול לטביה והריכוז צריך להיות מופנה לשבת ולא לאחד שלא רוצה לתרום".

 

בהתאחדות עדיין לא החליטו מתי יועמד זהבי לדין משמעתי. מקרי העבר מלמדים כי שחקנים שעברו על תקנון המשמעת בנבחרת הורחקו ממשחקי ליגה בפועל או על תנאי, אך במקרה הזה נראה כי יופעל עונש חינוכי או מקסימום קנס.

בהפועל ת"א עוקבים בדריכות אחר העניין, ובמועדון אמרו הבוקר: "בית הדין מודע לעובדה שהוא שאם הוא ירחיק את זהבי ממשחקי ליגה הוא עשוי לקבוע את גורל האליפות. אנחנו לא מאמינים שכך יהיה".

 

יוסי בניון ינחת הלילה בארץ והשחקנים והצוות המקצועי מחכים לבואו. בניון יתאמן באופן קל עם הנבחרת ולא ייטול חלק בשני המשחקים. "הוא פה בשביל המוראל ולא יותר מזה. כל הכבוד לו שחשוב היה לו לבוא", אמר גורם בנבחרת.

 

לראשונה הבוקר יהיה לפרננדס סגל מלא, אחרי שאתמול אליניב ברדה ובירם כיאל ערכו אימון קל. בערב כבר יחל המאמן הצרפתי לעבוד על הטקטיקה לקראת שבת באימון שייערך באיצטדיון בלומפילד ויהיה סגור לתקשורת ולקהל.