דודו אוואט: "אם צריך, אשחק גם עם זריקות"

לשוער נבחרת ישראל אין כוונה לוותר על המשחקים מול לטביה וגאורגיה: "אני סובל מפציעה חוזרת, אבל חייבים לקחת את כל 6 הנקודות". אייל גולסה שנפצע בשבת: "כואב לי שלא אוכל לעזור"

דודו אוואט מזנק בשער נבחרת ישראל
דודו אוואט מזנק בשער נבחרת ישראל | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

נבחרת ישראל תתכנס היום ותערוך אימון ראשון לקראת משחקיה מול לטביה וגאורגיה במוקדמות יורו 2012. שני המשחקים, בשבת ובשלישי, יקבעו במידה רבה את סיכויי הנבחרת להעפיל ליורו, לאחר שעד כה צברה 4 נקודות ב-4 משחקים.

דודו אוואט, שוער הנבחרת שנפצע ברגלו במשחקה של מאיורקה, נבדק בבית חולים בספרד. אוואט שהגיע ארצה הבהיר כי אין בכוונתו לוותר על המשחקים החשובים. "אם צריך אשחק גם עם זריקות, אעבוד עם הצוות הרפואי כדי להוריד את הנפיחות, זו פציעה חוזרת. אנחנו חייבים לקחת את כל 6 הנקודות בבית. יש לנו את הסגל לנצח את שתי הנבחרות האלה ואת הזמן להתכונן למשחקים. אנחנו לא חושבים מה יקרה אם לא ננצח, אלא מתרכזים קודם כל במשחק הראשון", אמר השוער. 

 

אייל גולסה, קשר מכבי חיפה, זומן לסגל של לואיס פרננדז לקרת המשחקים אולם נפצע במשחק הליגה מול אשקלון, קרע את המיניסקוס וינותח מחר. גולסה ייעדר כחודש מהמגרשים ולא יעמוד לרשות המאמן הלאומי. "כואב לי שלא אוכל לעזור לחברים בנבחרת בשני המשחקים", אמר גולסה בראיון לאתר ההתאחדות, "אני סומך על השחקנים שיעשו את העבודה ואחזיק להם אצבעות מהיציע בתקווה שנשיג את שש הנקודות החשובות האלו".

"אין צורך במילים או סיסמאות כדי לדרבן ולדחוף את שחקני הנבחרת", הוסיף גולסה, "האמירה שחובה לזכות ב-6 נק' ב-2 המשחקים מלווה את השחקנים בכל בעיטה ובכל שיחה מקצועית או שיחת חולין. נעשה הכל כדי שהמסך לא יירד על הטורניר החודש. חבריי ואני מאמינים שננצח פעמיים בבלומפילד, וניצור מצב מאוזן וברור יותר בטבלה לקראת המשחקים ביוני, בלטביה בפרט ולקראת המשך הקמפיין בכלל".

 

על היריבות הקרובות אמר הקשר: "שתיהן שוות לנבחרת ישראל. משחקי העבר נגדן היו שקולים פחות או יותר. את לטביה לא ניצחנו במוקדמות המונדיאל, והם הפתיעו אותנו בר"ג במשחק טקטי ובתלכיד הקבוצתי שלהם. גאורגיה היא נבחרת מתחדשת ומתקדמת עם שחקנים טובים. סיימנו איתם שם ב-0:0 במשחק שווה כוחות. בשבוע של שני משחקים בתוך שלושה ימים אין זמן רב להתכונן למשחק השני. יש להגיע מולם מרוכזים ודרוכים. נבחרת ישראל איכותית יותר מגאורגיה ואמורה לנצח בבלומפילד. אני לא רואה כל תסריט מלבד נצחון שלנו שיכניס רוח חדשה להמשך".