בניון בסגל ללטביה וגאורגיה. זימון ראשון לטאלב טוואטחה

לואיס פרננדס פירסם סגל בן 25 שחקנים למשחקים מול לטביה וגאורגיה במוקדמות יורו 2012. קשר צ'לסי החלים מהפציעה אך לא אמור לשחק. קינן בפנים, לויטה בחוץ. המאמן: "חשוב שהקהל יתמוך. נוכחות יוסי קריטית"

יוסי בניון במדי נבחרת ישראל
יוסי בניון במדי נבחרת ישראל | צילום: Getty Images / אימג'בנק

יוסי בניון חוזר לנבחרת ישראל, טאלב טוואטחה זומן לראשונה לסגל. המאמן הלאומי, לואיס פרננדס, פירסם היום במסע"ת את הסגל לקראת המשחקים הגורליים מול לטביה וגאורגיה במוקדמות יורו 2012, והודיע כי מגינה הצעיר של מכבי חיפה נכלל ברשימה. קשר צ'לסי, שחזר לאחרונה להתאמן בקבוצתו אחרי פציעה ארוכה ונמצא בקשר טלפוני רצוף, יגיע ארצה וישהה עם הנבחרת, אולם לא ישחק.

מהסגל נעדר השוער אוהד לויטה, שחקנה של וואלביק ההולנדית. דקל קינן מקארדיף חוזר לסגל, ובנוסף אליו שבים למדים הלאומיים גם גל אלברמן ממכבי ת"א, עומר דמארי ממכבי פ"ת ודודו ביטון משרלרואה.

 

סגל 25 השחקנים של פרננדס: דודו אוואט (מאיורקה), אריאל הרוש (בית"ר ירושלים), דודו גורש (הפועל עכו), דקל קינן (קארדיף), רמי גרשון (, איציק כהן (הפועל עכו), טל בן חיים (קורטריק), דני בונדר (הפועל ת"א), טאלב טוואטחה (מכבי חיפה), יואב זיו (מכבי ת"א), ביבראס נאתכו (רובין קאזאן), בירם כיאל (סלטיק), ערן זהבי (הפועל ת"א), אייל גולסה (מכבי חיפה), אלמוג כהן (נירנברג), אלרואי כהן (הפועל ת"א), גל אלברמן (מכבי ת"א), אליניב ברדה (גנק), עומר דמארי (מכבי פ"ת), בן סהר (הפועל ת"א), דודו ביטון (שרלרואה), מאור בוזגלו (מכבי ת"א), ליאור רפאלוב (מכבי חיפה), גילי ורמוט (הפועל ת"א), יוסי בניון (צ'לסי).

"אני עוקב אחרי טוואטחה כבר 3-4 חודשים. הוא שחקן בעל איכויות וצריכים לראות באיזה מערך להשתמש בו", אמר פרננדס על מגן מכבי חיפה, "זה קידום עבורו, וזה מגיע לו. הוא הרוויח את זה עם יכולתו על המגרש. הוא שחקן מאוד מבטיח. אני בטוח מאוד בפוטנציאל וביכולות שלו".

טוואטחה הגיב בשמחה ובהתרגשות לידיעה כי זומן לנבחרת המגן אמר לאתר ערוץ הספורט: "זו שמחה וגאווה גדולה בשבילי להיות מוזמן לסגל הנבחרת. כעת המטרה שלי היא לעבוד קשה ולהצדיק את הזימון".

 

 

"כשלוקחים בחשבון את חשיבות שני המשחקים האלו, שני משחקים אותם אנו חייבים לנצח, אני רוצה את כל הקלפים בידיים שלי. אלו משחקי בית ואני מקווה שהקהל יתמוך בנו וימלא את בלומפילד. אם מסתכלים על הסגל, יש פה שחקנים מנוסים ושחקנים צעירים. נהניתי מאוד לראות את הקהלים והאווירה בדרבים בליגה ואני רוצה אווירה דומה במשחקים שלנו. אני חושב רק על נצחון ועל כך שהשחקנים יתנו את המקסימום. האינטרס של כולנו הוא שהנבחרת מעל לכל".

 

"הייתה לי בעיה עד לא מזמן מול פיפ"א", התייחס פרננדס למעמדו בנבחרת לאור פרשת א-ראיין הקטארית שכמעט והובילה להשעייתו על ידי פיפ"א, "הייתי חייב לפתור אותה כי אני מאמן את ישראל ורוצה להמשיך ולאמן את הנבחרת. אני מקווה להגיע למטרה שאני רוצה והיא להגיע למקום השני בבית. אנחנו יודעים שלהגיע למקום הראשון זו משימה קשה בגלל נבחרת קרואטיה ולכן השאיפה היא למקום השני. נצטרך להיות חזקים ומוכנים לשני המשחקים האלו ולמשחק החוץ בלטביה ביוני".

 

"שבוע אחר שבוע עקבתי וראיתי אחרי השחקנים בקבוצות שלהם", אמר פרננדס, "יש שחקנים שנמצאים בכושר טוב יותר ויש כאלו בכושר טוב פחות. בגלל זה נחכה למשחקי סוף השבוע. רציתי מאוד את דדי בן דיין בסגל אבל לצערי הוא נפצע. גם במקרה של גילי ורמוט נראה איך הוא יחזור לאימונים של הפועל ת"א ואראה אותו מול אשדוד. אני מקווה שהוא יערוך משחק מלא ויהיה טוב".

לגבי הלגיונרים, אני נמצא איתם בקשר רציף. חלקם שחקנים עם נסיון וחלקם חוזרים לסגל. אני מרוצה מהרשימה שפרסמתי. יוסי חזר לאימונים לפני מספר שבועות. ברגע שהוא מתאמן, אז שחקנים כמוהו, כמו אוואט ובן חיים הנחשבים לשחקני שלד ומאוד מנוסים, חשוב שיהיו איתנו. יוסי יודע שהוא רחוק מ-100 אחוזים אבל הוא הקפטן. היה מאוד עצוב שהוא נפצע. ישחק או לא - רק הנוכחות שלו חשובה מאוד. יעשה לו טוב לחזור לנבחרת ולראות את החברים שלו".

 

"דקל משחק הרבה בקארדיף. ראיתי קלטות ממשחקים רבים שלו והוא משחק שם עם בטחון. הוא יחזור לנבחרת עם  מוטיבציה ובטחון. דודו ביטון עזב את הליגה בארץ כסקורר שמבקיע הרבה שערים, הגיע לשרלרואה והתקשה בהתחלה אבל כבש משהו כמו 4 שערים. הוא שחקן מעניין כי הוא חלוץ עוצמתי. חשבתי על שחקנים אחרים בעמדה הזו, כמו תומר חמד ממכבי חיפה, אלירן עטר ממכבי ת"א, מאור מליקסון מויסלה קראקוב וטל בן חיים ממכבי פ"ת. הם קרובים מאוד לסגל, אבל דודו כבר היה בנבחרת ולכן לקחתי את ההחלטה. נקווה שלא יהיו פציעות".

 

"המשחק הראשון מאוד חשוב", סיכם המאמן הלאומי, "אם ננצח את לטביה אז יש סיכוי גבוה לעבור גם את גיאורגיה. זה משחק חשוב לנו פסיכולוגית ומוראלית. אנחנו רוצים לבוא ולתקוף, אבל אני רוצה שיהיה איזון במשחק, להגן כמו שצריך בו זמנית. בפעם שעברה שלטביה הגיעה לפה היא ניצחה 0:1, עכשיו אנחנו רוצים לנצח אותם. אנו צריכים להשתפר, ושיפור יבוא לידי ביטוי אם ננצח את לטביה".