קולמה ודבאלשווילי יעמדו לדין משמעתי: הקשר לא צפוי להמשיך בקבוצה בעונה הבאה

קולמה סירב להתחמם ולעלות כמחליף מול הפועל ר"ג בטענה שהוא פצוע. החלוץ חשוד כי נהג בשכרות, בחיפה דחו הצעה עבורו מסמארה הרוסית. יעקב שחר: "הם הציעו לא מעט כסף"

ג'ון קולמה, מכבי חיפה
ג'ון קולמה, מכבי חיפה | צילום: אתר ספורט 5

מכבי חיפה מחוייבת להודיע לג'ון קולמה עד ה-1 ביוני האם היא מממשת עליו את האופציה לשנתיים נוספות. הקשר עמד אמש במוקד סערה, כאשר סירב להתחמם לבקשת המאמן אלישע לוי, שלראשונה מזה זמן רב הדיחו מההרכב.

השחקן עצמו תירץ את הסירוב בכך שהוא חש בכאבים ואינו יכול לערוך חימום. היום יעמוד קולמה לועדת משמעת. ההערכה היא שבשלב ראשון ייקנס הקולומביאני, אולם אם בקבוצה יוחלט להחמיר עימו קולמה עלול לספוג אף עונש השעייה. קולמה עצמו טוען כי יבהיר בוועדת המשמעת וגם למאמן, אלישע לוי, כי הוא אינו משחק משחקים והוא פצוע.

 

בנוגע לעתידו בקבוצה, מסתמן כי השחקן לא ימשיך במועדון בעונה הבאה, אם יעזוב ואם יוחלט לממש את האופציה ואז יועבר לקבוצה אחרת. בחיפה מעריכים כי קולמה מאוכזב מאוד מכיוון שלא ניתנה לו האפשרות לעזוב לליגה הרוסית, לאחר שקיבל הצעה מנובוגרד. מאז, טוענים אצל הירוקים, חלה ירידה ביכולתו.

 

גם ולדימיר דבלאשווילי יועמד לדין משמעתי בקבוצה עקב החשד כי נהג בשכרות. נשיא הקבוצה, יעקב, שחר סיפר על ההצעה שקיבל ולדימיר דבלאשווילי מסמארה הרוסית: "אני יכול לאשר שקיבלנו הצעה עבור לא מעט כסף, אך אני יכול לומר שסירבנו לה ודבלאשווילי יישאר במכבי חיפה עד סוף העונה". חלק ממניעי החלטת הבעלים הם לא לפגוע בקבוצה ובמאבקי האליפות מול הפועל ת"א, ולמנוע כעס מהקהל. עם זאת, נראה כי החלוץ יעזוב בסוף העונה.

שחקן בחיפה התייחס לטעויות בהגנה במהלך ה-2:3 על הפועל ר"ג: "אסור לנו לקבל שערים טיפשיים כאלו. עשינו טעויות טיפשיות וחבל שקרו. עם זאת, לא ייתכן שהקהל ישרוק בוז לקבוצה שהיא מנצחת, וישרוק בוז למוחמד גאדיר רק כי החמיץ. אם כך הם מתנהגים אלינו אחרי נצחון אז אוי ואבוי למה שהיה קורה אם היינו מפסידים".

 

על פי חוזהו של ניר דוידוביץ' בקבוצה, לחיפה יש אופציה להשתחרר מהסיכום כבר הקיץ תמורת 100 אלף דולרים, במידה ותודיע לו על כך עד ה-1 ביוני. בשלב זה לא נראה כי דוידוביץ' יעזוב, אלא שהשוער בן ה-34 יסיים את חוזהו בחיפה בקיץ 2012.

 

ליאור רפאלוב חש אמש רגישות באיזור בו עבר ניתוח בקע ולכן הוחלף במחצית, וכך לגבי עידן ורד שהרגיש כאב בכתפו. בחיפה מעריכים כי השניים יהיו כשירים לדרבי החיפאי ביום שני הבא. הבלם אריק בנאדו ספג אמש את הצהוב החמישי ולא ישחק מול הפועל אשקלון בעוד שבועיים.