ביה"ד ביצע פרסה: מכבי תל אביב תארח את עכו עם קהל

הטיעון של עוזי שעיה עזר? "היום שרים: 'אני לא גזען, טועמה הוא פועל בניין'", כך אמר המנכ"ל בקו ההגנה. העונש הומר לעונש על תנאי. בני יהודה נקנסה ב-2,000 שקלים על אבוקה שנזרקה למגרש

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | צילום: שרון בוקוב

אוהדי מכבי תל אביב יכולים להירגע לעת עתה. בית הדין של ההתאחדות ביצע הערב (רביעי) סיבוב פרסה, כאשר החליט כי המשחק של הצהובים בשבת מול הפועל עכו ייערך עם קהל והמיר אותו בעונש על תנאי. כזכור, לפני כשבוע החליט בית הדין לגזור על המועדון עונש של משחק ללא קהל בעקבות קריאות גזעניות נגד סלים טועמה במהלך הדרבי התל אביבי. את מכבי ייצגו בדיון הערעור המנכ"ל עוזי שעיה ועורך הדין מורן מאירי.

במהלך הדיון מצא שעיה דרך מקורית להסביר את שירי האוהדים וטען כי לא מדובר בשירים גזעניים. "השיר לגבי טועמה השתנה, עכשיו שרים: 'אני לא גזען, סלים טועמה הוא פועל בניין'", אמר מנכ"ל הצהובים. עו"ד מאירי הוסיף: "בעלי המועדון פועל וימשיך לפעול נגד גזענות. הוא חושב שהמועדון נמצא במגמת שיפור".

 

במכבי הוסיפו כי זה חסר תקדים שארבעה משחקים בעונה יהיו ללא קהל. "השארת העונש בעינו תגרום לנו למשבר אמון עם הקהל", אמר מאירי. הדיין עמאל פאלח הגיב: "אני חושב שהתובע יצא מגדרו כדי להקל עליכם. תמיד אתם מחפשים משהו יצירתי מחוץ לתקנון".

תובע ההתאחדות עצמו, שלום אבן עזרא, ביקש מהדיינים להמיר את העונש למשחק על תנאי והוסיף כי אם תהיה עבירה נוספת אז העונש יהיה חמור הרבה יותר. הדיינים כאמור נענו לבקשה וקבעו כי המשחק בשבת יהיה עם אוהדים ביציעים.

 

אגב, למקום הגיעו כ-70 אוהדים של מכבי תל אביב שהפגינו נגד ההתאחדות והמשטרה. אנשי ההנהלה פנו אל אותם אוהדים כל העת על מנת שלא ינקטו באלימות.

 

גם בני יהודה עמדה הערב לדין בעקבות זריקת אבוקה בשבת האחרונה. המנכ"ל משה דמאיו אמר: "בכוחות משותפים יחד עם המשטרה הצלחנו לתפוס את האוהד שזרק והוא הורחק מהמגרשים עד לסיום העונה. לכן אני מקווה שהעונש יהיה מינימלי". הדיינים החליטו לקנוס את בני יהודה ב-2000 שקלים ובנוסף משחק ללא קהל על תנאי לשנה.