קטן: "אנחנו לא יושבים ומחכים למחמאות"

רגע לפני משחק העונה מול הפועל ת"א הודף קפטן מכבי חיפה, שיהיה כשיר, את הביקורות: "לא סתם אנחנו בפסגה". לקראת יום א': "יש לנו הרבה מאוד כבוד להפועל, אבל אנחנו מתרכזים בעצמנו. אין פייבוריטית"

וינסנט אניימה ויניב קטן
וינסנט אניימה ויניב קטן | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

אחרי הניצחון 0:2 על הפועל פתח תקווה והחזרה למקום הראשון בליגת העל, במכבי חיפה עסוקים כעת בדבר אחד בלבד - משחק העונה מול הפועל תל אביב בבלומפילד ביום ראשון הקרוב. סגנית האלופה, שמחזיקה ברצף של שלושה ניצחונות, רוצה לנקום על ההפסד (2:0) הביתי בסיבוב הקודם, ועל הדרך להגדיל את הפער בפסגה ל-5 נקודות. אייל גולסה לא התאמן היום עם שאר חבריו, אבל הוא צפוי להיות כשיר.

מי שפנה היום (רביעי) אל התקשורת והתייחס לקרב הענק הוא יניב קטן. קפטן מכבי חיפה הרגיע כבר בפתח דבריו כשאמר שיהיה כשיר למשחק בבלומפילד. הקשר סיפר על הפציעה הישנה שמטרידה אותו, ניתח את יחסי הכוחות עם האלופה המכהנת, וגם הדף את הביקורת נגד היכולת של הירוקים.

 

"יש לנו המון כבוד להפועל תל אביב, אבל אנחנו מתרכזים רק בעצמנו", אמר קטן. "אני לא צריך להגיד מי זו הפועל, אבל אנחנו צריכים לעשות את הדברים כמו שאנחנו יודעים. כל משחק בין שתי הקבוצות האלה הוא מעניין. אני לא חושב שיש פייבוריטית. בכל מקרה, המשחק הזה לא יעשה הבדל כזה גדול. האליפות תוכרע רק בסוף".

קפטן הירוקים התייחס לחסרונו של אלי גוטמן: "האמת? לא יצא לי לחשוב על זה כל כך. אין ספק שהוא עושה שם הבדל ענק, אבל אני בטוח שיוסי אבוקסיס עושה את העבודה כמו שצריך".

 

"אנחנו לא יושבים ומחכים לשמוע מחמאות", אמר הקשר על הביקורת נגד הקבוצה. "אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו שווים. אנחנו לא סתם במקום הראשון. אנחנו עובדים קשה בשביל איפה שאנחנו נמצאים". קטן מרוצה מאוד מהשילוב של הרבה צעירים בהרכב: "לאורך זמן, חיפה תרוויח. השחקנים שמקבלים את ההזדמנות צריכים לקחת אותה בשתי ידיים, כי לא בטוח שתהיה עוד אחת".

 

"אני סובל מפציעה הרבה זמן, ולצערי אין לה פתרון", סיפר הקפטן על הבעיות בתפקוד. "אני בתקופה פחות טובה, אבל זה חלק מהמשחק. אני מאמין שאחזור לעצמי. אם אני עולה למגרש, אני לא אוהב לצאת בתירוצים. אני מספיק בוגר כדי לקחת אחריות. יש לי פציעה בעייתית בגב שמגבילה אותי בתנועה. היא מטרידה ומפריעה לי. אני עובד מאוד קשה כדי לנסות ולהתגבר על זה".

 

פיטר מסיללה הגיע לארץ, אך לא ערך התאמן בגלל הפציעה. המגן הדרום אפריקני ייעדר ממשחק העונה, כמו גם ולדימיר דבאלישווילי ושלומי אזולאי.