לוזון נתן לפרננדס ארכה עד ה-4 במרץ: "אני בטוח שהכול יסתדר"

בתום פגישה החליט יו"ר ההתאחדות לאפשר למאמן נבחרת ישראל להסדיר את ענייני החוב לאל-ריאן ולא לסיים את תפקידו, לפחות לפי שעה. פרננדס: "אני בסך הכול הקורבן בכל הפרשה הזו. אמצא פתרונות"

פרננדס הולך עם טל בנין מול סרביה
פרננדס הולך עם טל בנין מול סרביה | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

מאמן נבחרת ישראל, לואיס פרננדס, נפגש היום (ראשון) עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, והמנכ"ל אורי שילה ובינתיים, שמר על תפקידו. השניים העניקו למאמן נבחרת ישראל ארכה עד הרביעי במרץ על מנת להסדיר את ענייניו ולא סיימו את תפקידו, כפי שדורשת פיפ"א. כזכור, לטענת פיפ"א פרננדס מחזיק בחוב של 400 אלף יורו לקבוצה הקטארית א-ראיין, אותה אימן לפני כ-5 שנים בטרם הגיע לבית"ר ירושלים.

 

בהודעה שיצאה מההתאחדות נכתב: "מאמן הנבחרת טען בשיחה כי אין הוא צריך לשלם את הכסף לקבוצה מקטאר, היות שהוא לא קיבל ממנה את הכסף שמגיע לו. מאידך, הבין פרננדס שאין להתאחדות לכדורגל בישראל כל השפעה על החלטתה של פיפ"א וכי עליו לפתור בעצמו את הבעיה שנוצרה מול פיפ"א".

לוזון אמר לאחר השיחה: "אני סמוך ובטוח שלואיס יפתור את הבעיות שלו בימים הקרובים, ובכך יתרכז כל כולו בהכנת הנבחרת לשני המשחקים החשובים שלנו במרץ". פרננדס הוסיף: "העניין נמצא בהליך משפטי ואני מכבד את החלטתה של פיפ"א. עכשיו זו זכותי לחפש ולמצוא פתרונות  ביחד עם עורכי הדין שלי על מנת לפתור את הבעיה הזו. כפי שעורכי הדין שלי אומרים, אני נפלתי קורבן בפרשה הזו יותר מאשר כל דבר אחר. אני מחכה לדו"ח הפרקליט והמשטרה וסומך על ההחלטה של הפרקליטות בז'נבה".

 

ההתפתחויות האחרונות במקרה העלו כי פיפ"א קבעה שהחוב לא שולם ועל המאמן הצרפתי להשיבו בתוך 60 ימים. במקביל פנה לואיס פרננדס ל-CAS, בית המשפט הגבוה לענייני כדורגל. גם שם נדחו טענותיו של מאמן הנבחרת, שלא ויתר ופנה לבית משפט פדראלי בשוויץ. הצרפתי אמר כי ישנן בידיו הוכחות לכך שהכסף נמשך על ידי צד שלישי בעל זכות חתימה ולכן לא הגיע לידי הקטארים.