פיפ"א דורשת מההתאחדות להפסיק את עבודתו של לואיס פרננדס

ההתאחדות לכדורגל קיבלה מכתב רשמי בו נתגלה כי למאמן נבחרת ישראל יש חוב כספי לקבוצה א-ראיין מקטאר, ולכן יש להפסיק את עבודתו. פרננדס: "אני מופתע, אבל מאמין שהכל יסתדר עד למשחק הבא שלנו"

לואיס פרננדס
לואיס פרננדס | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

(צפו במבזק מחדשות 10)

(צילום סטילס: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5)

 

ההתאחדות לכדורגל קיבלה היום (ה') פנייה רשמית מפיפ"א הדורשת: הפסיקו מיידית את עבודתו של לואיס פרננדס בנבחרת ישראל. בהודעה נמסר כי הסיבה לדרישה היא אי תשלום חוב כספי לקבוצת א- ראיין הקטארית, אותה אימן לפני שש עונות.

"אני מופתע מההחלטה הזאת", אמר פרננדס בשיחה עם ערוץ הספורט, "הנושא הזה בטיפול כבר 5 שנים ואנחנו ממשיכים להיאבק כדי להוכיח את הצד שלנו. אין סיבה להיות מודאגים, זה לא שהמשחק הבא הוא עוד שבוע. יש לי עוד חודש, אני מאמין שהכל יסתדר". המשחק הבא של נבחרת ישראל, כידוע, יתקיים ב-26 במרץ בבלומפילד מול לטביה. שלושה ימים לאחר מכן תארח הנבחרת את גיאורגיה.

 

על פי טענת פיפ"א פרננדס, שאימן את א-ראיין בעונת 2005, התחייב לפצותה ב-400 אלף יורו לאחר שעזב לבית"ר ירושלים באמצע חוזהו. לאחר שלא עשה זאת, פנו הקטארים לבית הדין המשמעתי של פיפ"א, שחייב בנובמבר 2009 את פרננדס לשלם את הסכום בתוך 60 יום.

הצרפתי ערער ל-CAS, מוסד הבוררות העליון של מוסדות הספורט, אולם ערעור זה נדחה בחודש שעבר. בהמשך פנה פרננדס לבית המשפט הפדרלי העליון בשווייץ, זאת במטרה לבטל את פסיקת ה-CAS, ועניין זה עדיין לא נידון הלכה למעשה. בפיפ"א החליטו שלא לחכות לפסיקה, ולכן שלחו את המכתב להתאחדות הישראלית.

יש לציין כי ראשי ההתאחדות לכדורגל היו בקשר כל העת עם פרננדס, עורכי דינו ונציגי פיפ"א על מנת להתעדכן בפרטים. בעקבות המכתב שהתקבל, ההתאחדות תודיע כי תפעל בהתאם לשיחה שתיערך בשבוע הבא עם פרננדס ועורכי דינו.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, הסתפק בתגובה קצרה: "בשבוע הבא אפגש עם לואיס פרננדס ונראה יחד איך לפתור את הבעיה שנוצרה".