קטן: "אלישע זה הדבק של הקבוצה, שחקנים נותנים הכל בשבילו"

קפטן מכבי חיפה הרעיף שבחים על המאמן אחרי ה-1:2 באשדוד והוסיף: "לא צריך להביא רכש במיליונים כדי לקחת אליפות". על חמד אמר קטן: "חלוץ נהדר, עוד רחוק משיאו"

אלישע לוי ויניב קטן
אלישע לוי ויניב קטן | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

כמה שההבדל בין מעידה ומצב רוח שפוף לבין מהפך והמשך המומנטום הוא דק. מכבי חיפה חזרה אמש (שבת) מפיגור באשדוד לניצחון 1:2 בדקה ה-87, ושמרה על המקום הראשון בטבלה. תומר חמד הרגיש טוב בחוד, ובהיעדרו של ולדימיר דבאלשווילי כבש צמד ונתן לאלישע לוי 3 נקודות במתנה.

הקפטן יניב קטן, שניהל היטב את המשחק של הירוקים, אמר הבוקר לאתר ערוץ הספורט: "יש כאן חבורה של לוחמים שנותנים את התחת בכל משחק. זה לא פשוט להיות בפיגור באשדוד ולצאת עם ניצחון. אנחנו בדרך הנכונה, יש כאן ווינרים, יש כאן פייטרים וזה מתבטא כל שבת מחדש".

 

"לא צריך להביא שחקנים במיליוני דולרים כדי לקחת אליפות", הוסיף קטן, "גם עם 6-7 צעירים אפשר לרוץ חזק למעלה ולהתמודד על כל התארים. בחיפה נבנה שלד שיביא הרבה תארים בשנים הקרובות. יש פה צעירים מוכשרים, אבל גם מספיק בוגרים כדי להוביל את חיפה להצלחות גם השנה, וזה הכוח שלנו. לא לחינם אנחנו במקום הראשון".

 

"מה שעוד מייחד אותנו, זה שהשחקנים משחקים גם בשביל אלישע לוי, ולא רק בשביל עצמם או עבור הקבוצה. הם אוהבים ומעריכים אותו ונותנים הכל בשבילו", פירגן קטן לאיש על הקווים, "אלישע זה הדבק שמחבר את כל הקבוצה, ומביא אותה לאן שהיא נמצאת. אנחנו מגיעים מוכנים מנטאלית ופיזית לכל משחק וזה מה שנותן לנו את הכוח. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו חוזרים מפיגור, וזה מראה משהו על הקבוצה".

לקטן היו רק מחמאות לכובש הצמד: "תומר חמד חלוץ נהדר, מוכשר מאוד, שעובד קשה מאוד על המגרש. אני מאוד שמח שהוא מצליח ולדעתי הוא עוד רחוק משיאו. יש לו פוטנציאל גדול ויש לו עדיין הרבה לאן להגיע".

 

במקביל להצלחות, במכבי חיפה מודעים לעבודה שחסר קצת מחץ במחזורים האחרונים, וכי הקבוצה לא מגיעה לכמות גדולה של מצבים. עם זאת, יש אמונה גדולה כי היכולת הטובה שגילו הירוקים בחודש האחרון - עם השלישיות מול הפועל עכו, מכבי נתניה, מכבי תל אביב ומכבי פ"ת - תחזור במהרה.

 

בימים הקרובים ינסו בחיפה להאיץ את המו"מ עם תומר חמד, שמסיים חוזה בסוף העונה הנוכחית ויקבל הצעה לחוזה ארוך טווח, זאת בעקבות שביעות הרצון הגדולה מיכולתו בשבועות האחרונים. גם אייל משומר עשוי לסגור השבוע ל-4 שנים, ומו"מ מתקדם איתו כבר מתקיים. חיפה תודיע בימים הקרובים לקולמה אם היא מממשת את האופציה עליו לשנתיים נוספות, כאשר עתידם של בוקולי ובנאדו יידון לקראת מאי. הבלם צריך לקבל בעצמו החלטה אם הוא רוצה להמשיך עונה נוספת.. את בוקולי, שמציג יכול טובה, חיפה צפויה להחתים לעוד עונה.

 

פיטר מסיללה אמור לחזור מחר לארץ ולהמשיך בשיקום, אך לאור הצלחת הטיפולים שעבר בדרום אפריקה הוא עשוי להישאר בכל זאת שבוע נוסף במולדתו. לקראת מרץ אמור המגן לחזור למגרשים ולשחק במכבי חיפה עד סוף העונה, במטרה למכור אותו בקיץ. למסיללה חוזה גם לעונה הבאה.

 

בקבוצה מרוצים מאוד מכך ששלומי אזולאי שב מפציעה ומגלה יכולת טובה. שביעות רצון גם מליאור רפאלוב שחזר לשחק לראשונה מאז הניתוח. הקשר אמור לקבל יותר דקות במשחק הקרוב מול הפועל פתח תקוה, וההערכה היא שעד משחק העונה מול הפועל ת"א הוא כבר יוכל להשלים 90 דקות. מוחמד גאדיר, שנמצא בכושר טוב והשלים את השיקום מהניתוח, יחזור לסגל ככל הנראה במחזור הבא.