סמדר גוטמן: "הדרבי? אנחנו סומכים על יוסי אבוקסיס"

אשתו של אלי גוטמן, מאמן הפועל ת"א שלקה בליבו אתמול: "אין מצב שיאמן מול מכבי ת"א. זה קרה בגלל גנטיקה ומתח נפשי. המזל היה שקיבל את התקף הלב בבית החולים". גוטמן יחמיץ גם את מכבי פ"ת

אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס
אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס | צילום: אתר ספורט 5

אלי גוטמן, מאמן הפועל תל אביב, התעדכן אתמול מיד לאחר נצחון קבוצתו 1:2 על מכבי נתניה בנעשה בבלומפילד. גוטמן, שלקה אתמול בליבו, עדיין מאושפז בבית החולים כרמל בחיפה, ולדברי אשתו, סמדר גוטמן, ייעדר מהמגרשים בשבועיים הקרובים.

גוטמן יחמיץ השבוע את משחק הגביע מול קרית אתא ולאחר מכן את הדרבי התל אביבי הגדול ואת המשחק הביתי מול מכבי פתח תקוה. סמדר גוטמן, אשתו של המאמן, סיפרה הבוקר לגל"צ על האירוע שהתרחש אתמול בצהריים. "אלי סבל מכאבים, הוא לא רצה להגיד לי שיש לי כאבים חזקים בחזה. בבית החולים היה נראה שהכל תקין, ורק אחרי שעתיים הוא קיבל את ההתקף, כשהיינו בבית החולים. זה היה ממש נס. הוא טופל מיידית ולכן הנזק היה מזערי".

 

על הרגעים שלפני האירוע, כשבעלה חש לראשונה בכאבים וחולשה, סיפרה סמדר: "ראיתי שמשהו לא בסדר אצלו. בשניה הכנסתי אותו לרכב ונסענו לבית החולים כרמל המרוחק 4 דקות מהבית. הוא הזיע והיה קצת חלש בבית אבל ההתקף הרציני היה כבר בבית החולים. הוא היה לבן וחלש. זו הייתה טראומה עבורנו, אני לא מאחלת לאף אחד לראות את זה. אתה לא מצפה לדבר כזה אצל אדם ששומר על חיים בריאים".

"מדובר בגנטיקה וגם קצת מתח ולכן זה קרה. בתקופה בה אימן את בית"ר ירושלים לא היה מדובר באירוע לב אלא בבעיה בלחץ הדם. זהו אירוע הלב הראשון שלו ואני מקוווה שגם האחרון. הכל קרה כל כך מהר שלא הספקנו לעכל את זה. בתוך שניות הכל קרה. הצוות הרפואי היה מדהים".

 

"אחרי יום כזה, טראומה גדולה כל כך שעברנו, אני שמחה שזה מאחורינו", סיכמה סמדר, "בסיום הצינתור אלי ביקש טלוויזיה לחדר וכמובן שלא הסכמתי. גם הרופאים אסרו עליו. הוא הצטווה להתנתק מכדורגל למספר ימים, לא לשמוע ולא לראות. אני בטוחה שלאחר כך הוא יחזור לחייו הרגילים ולקבוצה. התרגשתי מהמחווה של האוהדים במשחק, זה היה מרגש. הדרבי? אנחנו סומכים על יוסי. אלי לא יהיה בדרבי, אין מצב. הוא לא יהיה במגרשים בשבועיים הקרובים".

 

אנחנו מקדישים את הניצחון לגוטמן", אמר אמש עוזר המאמן יוסי אבוקסיס, שהדריך את הפועל בעקבות הצנתור שעבר המאמן, "דיברתי איתו מיד אחרי הצנתור ובמילים הראשונות שלו הוא ביקש שננצח. אנחנו מאחלים לו החלמה, אוהבים אותו ומחכים שיחזור. נדע מה מצבו מחר או מחרתיים. מה יהיה הלאה? לא יודע לומר כרגע".

 

"שמענו את הבשורה הרעה והיה לנו קשה לעלות לשחק, אבל אנחנו יודעים לעשות את העבודה", אמר בסיום גילי ורמוט, "למרות שלא נראינו טוב, ניצחנו ונקווה שזה יעשה לגוטמן טוב על הלב. כמובן שהוא היה חסר לנו, אבל עברנו את זה".

שחקני הפועל הקדישו למאמן את הניצחון 1:2 על נתניה, אבל לכולם במערכת ברור שבשבועיים האחרונים האדומים לא נראים טוב. "אנחנו נראים רע מאוד, וזה ממש לא יספיק לדרבי. לנתניה הגיע תיקו", הודה בכיר במועדון. אחד השחקנים הוסיף: "גם במשחקים כאלה חשוב לדעת לנצח אבל אנחנו באמת לא נראים כמו הפועל של לפני כמה שבועות".

וינסנט אניימה, בועט הפנדלים הקבוע של הקבוצה, הופתע כשלא התבקש לבעוט אחרי ההכשלה על טוטו תמוז, ובמקומו בעט שי אבוטבול, שברגע האחרון שינה את הפינה שלו והחמיץ. "זה יכול לקרות לכל אחד, ושי בועט פנדלים מצוין שאף פעם לא החמיץ", אמרו בהפועל.

ערן זהבי, שהוחלף בפעם השניה תוך שבועיים, שוב מיהר לעזוב את האצטדיון. "לערן לא הולך בתקופה האחרונה והוא צריך יותר להשקיע כדי להחזיר לעצמו את החיוך", אמר גורם בקבוצה.