אלישע לוי: "בית"ר ירושלים בטדי זה לא עוד משחק"

מאמן מכבי חיפה מתכונן לקרב קשה מול הקבוצה של רוני לוי: "הם השתפרו ויקשו עלינו מאוד". על שורת הנבחנים הזרים: "אם מישהו ירשים, נפנה לו מקום בקבוצה". ומה לגבי קולמה? "נעשה מה שטוב למועדון"

אלישע לוי, גוסטבו בוקולי ואייל משומר
אלישע לוי, גוסטבו בוקולי ואייל משומר | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

ביום ראשון בטדי יחכו למכבי חיפה פנים מוכרות מהעבר השני של המתרס. רוני לוי, מאמנה החדש של בית"ר ירושלים ומי שהוביל את הירוקים לשלוש אליפויות רצופות, ינסה להמשיך את התנופה בה פתח את הקדנציה בבירה, כשחיפה, מוליכת הטבלה, תרצה מצידה להשיג נצחון שני ברציפות ולשמור על מקומה מעל הפועל תל אביב.

השבוע ערכה חיפה משחק אימון מול דינמו קייב שם חזרה הקבוצה מפיגור 2:0 לתיקו 2:2 בסיום. המשחק, שנערך באילת, היווה חזרה גנרלית ראויה מבחינת החיפאים למשחק המסקרן ביום ראשון. "זה לא עוד משחק", אמר המאמן אלישע לוי, "ראינו את בית"ר ואת איך שהם משחקים. במשחקים האחרונים הם הציגו יכולת טובה, מה גם שבטדי זה תמיד משחק קשה. אני חושב שחוץ מהפיקנטריה שרוני לוי יעמוד על הקווים אין יותר מדי מה להוסיף, חוץ מזה שאנחנו נבוא להתמודד מול קבוצה שתעשה לנו חיים מאוד קשים ונקווה שנצליח שם".

 

לוי נדרש גם לסוגיית רכבת הזרים הנבחנים בקבוצה: "מי שנבחן אצלנו אלו שחקני הגנה, כי זה מה שאנחנו צריכים. אנחנו צריכים גם שחקן התקפי אבל כרגע אנחנו רק מחפשים אחד כזה. אם נמצא מישהו מתאים אנחנו נפנה מקום לאותו שחקן. צריך להבין ששחקן שבא למבחנים נמצא תחת לחץ מאוד גדול, וקורה - כמו שקרה לדניאל זלטקוב  -שעושים טעות אחת. טעות כמו שעשה במשחק מול דינמו קייב. ראינו אותו מספר ימים ובלי שום קשר קבוצתו ביקשה שהוא יחזור אליה אז נבדוק מועמדים אחרים".

"בנוסף לזרים המשחק מול קייב איפשר לנו לתת דקות משחק גם לכאלו שלא משחקים הרבה, לכל השחקנים הצעירים שכבר בשלים לקבל את ההזדמנות שלהם", הוסיף לוי, "אנחנו תמיד מחפשים שחקנים צעירים. אנחנו משתדלים שגם הזרים שאנחנו מביאים יהיו צעירים שישתלבו עם המבוגרים יותר וזה מה שעושה אותנו קבוצה טובה ונחושה יותר. אני חושב שזה חלק מהמטרות שלנו - שחוץ מלהתמודד על תארים אנחנו תמיד נישען על שחקני נוער מקומיים. אני לא מכיר עוד קבוצה הנאבקת על תארים ומשלבת בתוכה כל כך הרבה שחקנים צעירים".

 

שני שחקנים בולטים בחיפה האוחזים בהצעות מחו"ל הם ולדימיר דבלאשווילי וג'ון קולמה, שכאן באתר פורסם לראשונה על הצעה שקיבלה הקבוצה עבורו מוולגה נובוגורד, העולה החדשה לליגה הרוסית הראשונה. לוי התבטא השבוע כי בשלב זה אף שחקן אינו עוזב, לפחות כל עוד לא יימצא לו מחליף ראוי. "קולמה הוא שחקן של מכבי חיפה", אמר היום המאמן, "הדבר היחיד שהיה בשבועות האחרונים זה בקשה של השחקן לדון בנושא החוזה שלו, ואנחנו עוד לא נאלצנו לעמוד בפני שום החלטה לעתיד בגלל שעוד אין שום דבר קונקרטי. אם יהיה משהו כזה נעשה את הדבר הטוב ביותר למועדון. בפן המקצועי, קולמה עושה מה שהוא צריך לעשות עם האיכויות שלו, וגם את הדברים הפחות טובים שלו כמו שאר השחקנים".