לירון זרקו והפרקליטות סיכמו על עסקת טיעון בפרשת דה סילבה: שמונה חודשי מאסר

הכדורגלן לשעבר יודה במסגרת העסקה בסחיטה ללא איום כנגד דגלאס דה סילבה ויספוג עונש קל יחסית לעונש המירבי על עבירה כזו - שבע שנים. עורכי דינו של זרקו יבקשו להמיר את עונשו במאסר על תנאי

לירון זרקו על הספסל בבית המשפט
לירון זרקו על הספסל בבית המשפט | צילום: אתר ספורט 5

לירון זרקו, באמצעות פרקליטיו, עורך דין אלי כהן ועורך דין ברק כהן, הגיע היום (שלישי) לעסקת טיעון עם הפרקליטות במסגרתה יודה זרקו, שהואשם בסחיטה ואיומים נגד דגלאס דה סילבה, בסעיפים של סחיטה ללא איום בגוף, ובתמורה יוקל עונשו וייקבע על שמונה חודשי מאסר בפועל.

על פי העיסקה יתוקן כתב האישום וישונו העובדות הנוגעות לעבירת הסחיטה באיומים. מתוך עובדות כתב האישום יימחקו הביטויים לפיהם זרקו "איים" לפרסם תמונות של דה סילבה בנסיבות מביכות. נציג הפרקליטות, עורך דין יניב ואקי, גיבש את העיסקה יחד עם פרקליטיו של זרקו. הוסכם כי הפרקליטות תדרוש מאסר לתקופה קצרה, ואילו סניגוריו של זרקו יבקשו כאמור מאסר על תנאי בלבד.

 

החל ממחר, ולאחר שתוצג עיסקת הטיעון בבית המשפט, יבוטל מעצר הבית של זרקו. המשפט יחל למעשה מחר, אך צפוי להידחות במספר חודשים בכדי לאפשר לשירות המבחן להכין תזכיר מתאים לדיונים.

דרמה לא קטנה התפתחה לפני ההסכמה על עיסקת הטיעון. לירון זרקו לא הסכים להודות בשום סעיף שייוחס לו ובשעות הלילה הגיעה אליו אחותו, עורכת דין במקצועה, והבהירה לו כי אם יעדיף ללכת למשפט הוא ייכנס לכלא. למרות שהדגישה בפניו כי היא מאמינה שהוא חף מפשע, שכנעה אותו אחותו לקבל את עיסקת הטיעון.

 

תנאי הפשרה שהושגו בעסקת הטיעון ימנעו מזרקו תהליך ארוך של משפט, מה שיחסוך לו זמן, כסף וסיכון של הפסד במשפט שעל פי חוק העונש המקסימלי של סחיטה ואיומים הוא שבע שנים בכלא. פרקליטו של זרקו, עורך דין אלי כהן, יבקש להמיר את העונש במאסר על תנאי, בהליך שמכונה "דיון פתוח".

 

עורך דין אבי חימי, פרקליטו של דגלאס דה סילבה, אמר לאתר ערוץ הספורט: "אני מברך על הסדר הטיעון. במקום שעומדים חוזרים בתשובה, צדיקים גמורים לא עומדים. אנחנו מברכים את זרקו על כך שנטל אחריות למעשיו ומרשי מוחל לו על המעשה".

 

אביו של לירון, שלמה זרקו, הגיב אף הוא: "אני שמח על הסדר הטיעון שנעשה, ומקווה שבאמת המשפט ינהג בו כמו שמתנהגים עם אנשים לא בעייתיים וכאלה שאין להם עבר פלילי".

בעקבות עסקת הטיעון, דה סילבה, שהיה אמור להגיע ביום רביעי לבית משפט השלום על מנת להעיד מול זרקו בדלתיים סגורות בשל צו איסור הפרסום על פרטי החקירה, ביטל את הגעתו לישראל בשלב זה. דה סילבה כבר הזמין כרטיס טיסה למחר בערב ושמח לשמוח כי העניין מאחוריו וראשו כעת יהיה נתון רק להצלחת קבוצתו החדשה, רד בול זלצבורג, שעל העברתו אליה פורסם כאן בלעדית.

 

דמי הערבות שהפקידו חמישה משחקני הפועל תל אביב בבית המשפט, זאת כדי לאפשר לדה סילבה לצאת מהארץ ולהצטרף לרד בול זלצבורג, יוחזרו לשחקנים עם קבלת בית המשפט את עיסקת הטיעון. פרקליטו של דה סילבה, עורך דין אבי חימי, יוכל למשוך את הערבות ולהשיבה לאביחי ידין, סלים טועמה, גליל בן שנן, שי אבוטבול וערן זהבי.

 

פרשת זרקו-דה סילבה נפתחה יומיים לפני שאמור היה בלם הפועל ת"א לשעבר להמריא לאוסטריה ולהצטרף לקבוצתו החדשה. זרקו, חברו הקרוב של דה סילבה בעבר, דרש על פי חוקרי היחידה הכלכלית להב 433, 400 אלף דולר מהבלם הברזילאי בתמורה לכאורה שלא יפיץ נגדו דברים שעשויים לפגוע בו. דה סילבה, שחשש לדבריו מפגיעה בו ובמשפחתו על ידי זרקו, שכר מאבטחים שייגנו על ביתו.

 

המשטרה שצוטטה לזרקו תקופה ארוכה עצרה אותו ואת אביו לחקירה כמה שעות אחרי שהשניים נסעו לראשון לציון שם התגורר דה סילבה כדי לגבות את החוב לטענתם. אביו של זרקו שוחרר אחרי מספר שעות, בעוד זרקו נעצר למספר ימים אחרי שהחוקרים האזינו לשיחות שניהל עם דה סילבה בהן נשמע מאיים עליו. בנוסף, בידי המשטרה היו גם מסרונים ששלח זרקו למכשיר הנייד של דה סילבה בזמן שהאחרון יושב בתחנת המשטרה ומתנהל לפי בקשת החוקרים.