מכבי חיפה ודינמו קייב נפרדו בתיקו 2:2 במשחק ידידות

הירוקים חזרו מפיגור 2:0 מול אנדריי שבצ'נקו וחבריו לעיני 2,000 צופים בקיבוץ אילות סמוך לאילת. ירמולנקו כבש צמד מהיר לאורחים, דבלאשווילי והמחליף אלכסנדר זהבי השוו

ולדימיר דבאלשווילי אחרי שער
ולדימיר דבאלשווילי אחרי שער | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

2,000 צופים הגיעו למשחק בקיבוץ אילות בסמוך לאילת כדי לקבל מעט אבק כוכבים. כאשר מכבי חיפה פגשה היום (שלישי) למשחק אימון את אנדריי שבצ'נקו ודינמו קייב. האוקראינים שמתכוננים לחזרה מהפגרה של הליגה המקומית שלהם פתחו מצוין ועלו ליתרון שני שערים כבר לאחר שבע דקות, כשהשער השני מגיעה לאחר טעות ישירה של הבלם הבולגרי הנבחן דניאל זלטקוב.

גם במשחק ידידות השחקנים של אלישע לוי הוכיחו שיש להם אופי. ולדימיר דבאלישווילי דאג לצמק ל-2:1 לפני המחצית. אלכסנדר זהבי, שלא מקבל כמעט קרדיט מאלישע לוי, נכנס כמחליף וכבש את שער השיוויון בדקה ה-73. 2:2 בסיום.

 

"היה משחק אימון מצוין, מאוד אינטנסיבי", אמר אלישע לוי בסיום והתייחס לבלם הנבחן: "חשוב היה לבחון את הבלם הבולגרי. משחק אחד לא מספיק ונצטרך לקבל החלטה בהמשך. הצהרתי בעבר שאין לי כוונה לשחרר שחקנים, אבל כל מקרה הוא לגופו. קולמה בא וביקש לעזוב, אבל אני מבין שאין עוד הצעה רשמית. נצטרך להביא מחליף אם הוא יעזוב וזה לא פשוט".

המשחק יצא לדרך אחרי טקס קצר וכבר בתוך שש דקות הובקע השער הראשון. שבצ'נקו שלח הגביה כדור שעבר מעל הגנת חיפה ישר לרגל אנדריי ירמולנקו שמשבעה מטרים הקפיץ באלגנטיות מעל דוידוביץ', 0:1 לקייב. פחות מדקה חלפה וזה כבר 0:2. ירמולנקו ניצל טעות קשה של הנבחן דניאל זלאטקוב כדי להכניע את דוידוביץ' פעם נוספת.

 

בדקה ה-15 הזדמנות ראשונה לחיפה. דבאלישווילי הגביה לרחבה ושלומי אזולאי נגח מקרוב, אבל פיספס במעט את המסגרת. הירוקים המשיכו ליזום בדקות הבאות, אבל סבלו מחוסר ריכוז ליד השער של שובקובסקי הותיק. בדקה ה-35 השער הגיע. התקפה טובה של חיפה, בסיומה הכדור הגיע לשלומי אזולאי שבעט מחמישה מטרים. שובקובסקי הדף ישר לרגליים של דבאלישווילי. החלוץ הגיאורגי הוכיח שהוא בכושר מצוין וצימק מקרוב ל-2:1.

 

בדקה ה-38 נרשמה עוד החטאה גדולה של תומר חמד, שבעט מקרוב למשקוף. שלומי אזולאי הגיע לכדור החוזר, אבל נבלם על ידי ההגנה האוקראינית. במחצית 1:2 לדינמו קייב.

בפתיחת המחצית השניה ביצע אלישע לוי חילופים רבים. שי מימון, סארי פלאח, ג'ון קולמה, אלכסנדר זהבי ושאדי שעבאן נכנסו, כאשר גם האוקראינים ביצעו לא פחות משישה שינויים בהרכב שפתח את המשחק. בדקה ה-51 פרץ זוזולה לרחבה, בעט חזק אבל דוידוביץ', חמש דקות לפני שהוחלף על ידי אמיר אדרי, הדף מצוין.

 

כעבור שתי דקות הזדמנות טובה לחיפה כאשר סיידו יא יא בעט מהאוויר מ-10 מטרים, אבל השוער המחליף של דינמו קייב לקח. ורד היה קרוב להשוות בדקה ה-71 אחרי מבצע אישי מזהיר, אולם בעט לחוץ. השיוויון הגיע בדקה ה-73, שוב התקפה טובה של חיפה, הכדור הגיע לאלכסנדר זהבי המחליף, שלא מקבל הזדמנויות בליגה. זהבי בעט מצוין מתוך הרחבה לרשת. 2:2. עד הסיום לא נרשמו הזדמנויות משמעותיות נוספות והמשחק הסתיים בשיוויון 2:2.

 

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אנדריי פילאבסקי, דניאל זלאטקוב, עלי עותמאן; גוסטבו בוקולי, סיידו יא יא, עידן ורד, שלומי אזולאי; תומר חמד, ולדימיר דבאלישווילי.

דינמו קייב: אולכסנדר שובקובסקי; דנילו סילבה, גוראן פופוב; טאראס מיכאליק, אוג'ניין ווקוייביץ' (רומן זוזולה/ 31); רומן יירמנקו, מילוש ניקוביץ', יוסוף אהלייה, אנדריי ירמולנקו; ארטם מילבסקי, אנדריי שבצ'נקו.