מכבי חיפה: וולגה נובוגרד הרוסית הגישה הצעה על ג'ון קולמה

הקבוצה שעלתה לליגה הרוסית הבכירה רוצה את הקשר הקולמביאני לפתיחת הליגה בתחילת מרץ. קולמה עצמו מעוניין במעבר, אך הירוקים עדיין שוקלים וידרשו פיצוי אם אכן יאשרו את העסקה. גם אומוניה הקפריסאית מעוניינת בקשר

ג'ון קולמה
ג'ון קולמה | צילום: שרון בוקוב

האם ג'ון קולמה בדרך החוצה ממכבי חיפה? וולגה נובגורוד, שעלתה בסיום העונה שעברה לליגה הרוסית הראשונה, הגישה לירוקים הצעה רשמית עבור הקשר, לפיה היא רוצה אותו מיידית לקראת פתיחת הליגה ברוסיה ב-11 במרץ.

יש לציין כי מדובר בשדרוג כלכלי גדול מאוד עבור הקולומביאני, שכבר הודיע כי הוא מעוניין בהצעה של נובגורוד. טיוטת החוזה כבר הועברה לראשי הירוקים על ידי סוכנו של קולמה, ג'קי דהאן, ובחיפה בוחנים את אפשרויות הפעולה בנידון.

 

חשוב להדגיש כי לחיפה יש אופציה על קולמה לשנתיים, כך שבמידה שנובגרוד תרצה אותו היא תיאלץ לשלם פיצוי גם לירוקים. עדיין לא ברור האם הרוסים יהיו מוכנים לעשות זאת, וקושי נוסף הוא במישור המקצועי, שכן לאלישע לוי יהיה קשה למצוא מחליף ברמתו של הקולומביאני עד לסגירת חלון ההעברות. 

"אני יכול לאשר שיש מגעים עם הקבוצה הרוסית", אישר ג'קי דהאן לערוץ הספורט, "הדברים הועברו ליעקב שחר שמטפל בעניין". בנוסף, צריך לזכור שגם אומוניה ניקוסיה הקפריסאית עוקבת אחרי קולמה כבר תקופה ארוכה, וגם כאן עדיין לא נאמרה המילה האחרונה.

וולגה נובגורוד, המגיעה מהעיר ניז'ני נובגורוד, נוסדה ב-1963. הקבוצה, המשחקת באצטדיון לוקומוטיב המכיל 17,800 מקומות ישיבה, העפילה בתום העונה החולפת, לראשונה בתולדותיה, לליגה הרוסית הבכירה. את הקבוצה מאמן אומארי טטראדזה בן ה-41 שהגיע הקיץ מאנז'י מכצ'אלקה, ובין השמות הבולטים בסגל ניתן למצוא את החלוץ הבוסני פטאר ייליץ' (שתי הופעות בנבחרת) ואת הקשר הרומני מיכאיטה פלשאן (שבע הופעות).