אלישע לוי: "אנחנו צריכים לדעת לדחוף יותר קדימה"

מאמן מכבי חיפה רוצה יותר מחץ בחלק הקדמי ובמקביל ממשיך בחיפושים אחר בלם: "אם יימצא שחקן טוב, נצרפו. מסיללה לא יוקפא". אליפות? "ניאבק עד הסוף, גם ק"ש ומכבי פ"ת טובות". פילאבסקי וסיידו יא יא תורגלו בהרכב

אלישע לוי, מאמן מכבי חיפה
אלישע לוי, מאמן מכבי חיפה | צילום: אתר ספורט 5

קצת יותר משבוע לפני סגירת חלון ההעברות החורפי, במכבי חיפה עדיין לא מוותרים על הבאת חיזוק לחוליה האחורית. ואחרי ה-2:2 מול הפועל באר שבע מקווה המאמן אלישע לוי לשמור על המתח החיובי גם בסגל הנוכחי.

"יש לנו שיפור במשחק ההתקפה. לא ספגנו הרבה, אבל אנחנו צריכים לדעת לדחוף יותר קדימה", אמר לוי על היכולת של חניכיו לאחרונה. "בדרך כלל המאזן שלנו הרבה יותר טוב בחוץ. קבוצות באות ומסתגרות מאחור ובבית אנחנו צריכים להיות הרבה יותר חדים. בחלק האחרון אנחנו צריכים להיות יותר סבלניים. מול באר שבע לא עשינו את זה כמו שצריך ואני מקווה שבהמשך נעשה את זה יותר טוב".

 

אנחנו לא משנים את התכנית שלנו להמשיך ולחפש שחקן הגנה", אמר המאמן באימון פתוח לכלי התקשורת. "אם יימצא שחקן כזה שיהיה טוב, אז ננסה לצרף אותו. פיטר מסיללה, אם לא יצטרך להיעדר כל השנה, אז אמרנו שהוא ימשיך. הוא ייעדר כחודש-חודשיים, לכן ההחלטה היא כרגע לא להקפיאו".

"להביא זרים זה לא פשוט, רואים את זה בכל הליגה", הוסיף לוי. "יש לנו שני שחקנים שהם זמינים והם שלנו (אנדריי פילאבסקי וסיידו יא יא). אנחנו לא מחפשים מגן שמאלי, טאלב טוואטחה עושה את צעדיו הראשונים ומשחק טוב מאוד". 

 

כשנשאל לגבי עלי עותמאן, שלא מקבל הרבה דקות לאחרונה, ענה המאמן: "עלי עותמאן שחקן טוב מאוד שנמצא כרגע בתקופה פחות טובה. לכן הוא יושב על הספסל יותר. עלי צריך לדעת להיות סבלני ולעבוד קשה, בכדורגל דברים משתנים. הוא גם יכול לשחק בקישור ואנחנו מחזקים אותו. הליגה היא ארוכה וכל אחד שמשחק צריך לדעת לשמור על המקום שלו, ולדעת שהליגה ארוכה ושהוא עוד יקבל הזדמנויות".

 

"ברור שהפועל ת"א, מכבי חיפה ומכבי ת"א ייאבקו עד הסוף", ניתח אלישע לוי את המירוץ לאליפות. "קרית שמונה קבוצה טובה שיכולה לבוא ולהתברג בצמרת מלמטה. גם מכבי פ"ת קבוצה טובה. הפועל ת"א מצוינת, הם באים כל משחק ועושים מה שצריך. אבל אנחנו צריכים לבוא ולהסתכל על עצמנו".

 

אנדריי פילאבסקי תורגל בהרכב על חשבון שי מימון, שאינו כשיר לחלוטין. סיידו יא יא תורגל ב-11 של אלישע לוי במקום ג'ון קולמה, שסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי.