נמני: "מכבי איבדה את הסמל הכי גדול שלה"

מנג'ר מכבי ת"א נפרד מקפטן העבר של המועדון, שהלך הבוקר לעולמו: "הוא מודל לחיקוי, אנו חייבים להנציח את זכרו כדי שיגדלו לנו עוד שחקנים כמו אבי כהן. אבי היה אגדה שבתור ילד אני, ועוד מאות אלפים כמוני, גדלו עליה. קטונתי מהשוואות אליו"

הלוויתו של אבי כהן
הלוויתו של אבי כהן | צילום: בוצ'צ'ו

בעונת 1989/1990, כשאבי כהן ז"ל עזב את מכבי ת"א ועבר למכבי נתניה, החל את דרכו בבוגרים של הצהובים-כחולים עוד שחקן בשם אבי. אבי נמני. אם תרצו - היורש. היום (רביעי), ביחד עם אלפי חברים ומכרים, ליווה נמני את אבי כהן, שהלך הבוקר לעולמו אחרי שנפצע לפני שמונה ימים בתאונת אופנוע, בדרכו האחרונה.

"זה יום קשה מאוד", אמר נמני לאחר ההלוויה, "מכבי ת"א איבדה את הסמל הכי גדול שלה, והכדורגל הישראלי איבד את אחד מבניו המכובדים והמפוארים. אבי היה אגדה שבתור ילד אני, ועוד מאות אלפים כמוני, גדלו עליה".

 

"הוא היה אדם לתפארת", הוסיף נמני, "ממש קפטן אמיתי. תמיד יש מודלים לחיקוי והוא היה כזה מבחינתי בתור ילד. אני לא אוהב לעשות השוואות, הוא מעבר לגדול ואני קטונתי מהשוואות אליו. צריך יהיה לשמר ולהוכיר את העבר שלו אם אנו רוצים שיגדלו פה שחקנים כמו אבי כהן".

במכבי ת"א כבר מתכננים לקיים טורניר לזכרו של כהן בהשתתפות ליברפול האנגלית וגלזגו ריינג'רס הסקוטית, שתי הקבוצות בהן שיחק, יחד עם קבוצתו של בנו תמיר, בולטון. "זה עוד די טרי אבל אני בטוח שהמועדון יפעל בכל דרך וצורה", התייחס מנג'ר הצהובים, "גם המועדון וגם ההתאחדות לכדורגל יפעלו כדי לשמר את שמו ופועלו בצורה שהוא לא יישכח".

 

"צריך לעשות הפרדה בין ספורט לבין החיים האמיתיים", סגר נמני את דבריו, "היום ראינו את החיים האמיתיים שזה משפחה וכל האנשים הקרובים שהלכו איתו כל השנים. אתה רואה את הכאב וזו תחושה מאוד לא נעימה. לצערי אין מה לעשות".