אלפים ליוו את אבי כהן למנוחות

בני משפחה וחברים ליוון את כדורגלן העבר בדרכו האחרונה. בנו ספד לו: "השארת אותנו כבויים ומפורקים". מוקדם יותר הוצב ארונו באיצטדיון ר"ג. אשתו דורית: "תמיד הקשבת לי, למה לא התעוררת?''

טקס הצבת ארונו של אבי כהן באיצטדיון רמת גן
טקס הצבת ארונו של אבי כהן באיצטדיון רמת גן | צילום: בוצ'צ'ו

אבי כהן הובא בצהריים (שלישי) למנוחת עולמים בבית העלמין ברמת השרון. כדורגלן העבר הלך הבוקר לעולמו כשבוע וחצי לאחר התאונה הקשה שעבר ואחרי שאמש הוכרז כי הוא במצב של מוות מוחי. מוקדם יותר הוצב ארונו של כהן באיצטדיון ר"ג, שם ספדו לו בני המשפחה והחברים. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה. 

 

מכביסט נצחי: פרידה מאגדה ושמה אבי כהן

 

אחרי שנפטר הבוקר בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב, החל מסע הלווייתו של אבי כהן. מאות אוהדים ואנשי כדורגל הגיעו לאיצטדיון הלאומי כדי לחלוק את הכבוד המגיע לאחד האנשים הגדולים שידע הספורט הישראלי. ארונו של כהן הוכנס למתחם שהוכן במקום כשהוא מלווה בשיר הנצחי והכל כך סמלי של ליברפול, הקבוצה בה שיחק אבי, You'll Never Walk Alone.

 

בנו של אבי, תמיר כהן, שהלך בעקבותיו והגיע עד לפרמיירליג, מירר בבכי במקום בצוותא עם בני משפחתו ומילמל את מילות השיר כאשר הארון נישא על ידי שחקני נבחרת הנערים. מאות האנשים הגיעו והביעו את תנחומיהם למשפחה ועברו על פני הארון, שהוצב מול יציע מספר 2.

 

תמיר ספד לאביו בבכי, כשלצידו אחותו לי ואחיו דביר: "אביל'ה, אבא. איך אפשר להספיד אותך? איזה סיפור אני יכול לספר שיתאר מי היית ומה היית. אתה גידלת משפחה לתפארת, טיפחת את אמא כמו שרק אתה יודע. גידלת אותנו בצורה שאני מאחל לכל ילד לגדול. לימדת אותנו ערכים, החדרת בנו מוטיבציה ורצית שתמיד נהיה שמחים, נסתכל על חצי הכוס המלאה ונדע להגיד תודה. נתת לנו כח בכל רגע ובכל שעה. אתה הגדול מכולם.

 

"כולם אומרים שהיית ווינר, אתה עדיין ווינר, כי הגעת לאן שרצית להגיע. עכשיו אחרי שנכנסת לכולם ללב כולם יודעים מי זה אבי כהן. מדינה שלמה, המון אנשים בעולם התחננו, בכו, רק כדי שתישאר איתנו. היית כה מיוחד וגם אלוהים לא היה מוכן לוותר עליך. זה רק מראה עד כמה גדול אתה באמת. נשאת את השם כהן בכל כך הרבה כבוד על גבך, אני מבטיח לך שהשם כהן יהיה הרבה יותר גדול. אתה אבי כהן, ויש רק אבי כהן אחד. ואני לא מתיימר להיות אתה. אכנס לנעליך ואנהיג את המשפחה ואצעיד אותה קדימה. אני נשבע לך עכשיו. אוהבים אותך מאוד, יהי זכרך ברוך".

 

אלמנתו של אבי, דורית כהן, התקשתה גם היא לעצור את הדמעות: "אבי היקר, כל עולמי חרב עלי ועל משפחתינו לפני שבוע. אני יודעת בדיוק מי אתה, הכל היה טוב אצלך, שום דבר לא היה כדי לקבל תמורה הכל היה לתת, לתת, לתת. ביקשתי ממך במשך שבוע שלם שתתעורר. תמיד עשית מה שביקשתי, אבל למה היום לא? למה? לא הצלחת, אך אני לא כועסת אני פשוט מתגעגעת אליך, אני מתגעגעת אליך מאוד".

 

"ביום שני האחרון באתי אליך ואמרתי לך - אביל'ה תלך. אני רוצה שיהיה לך שקט, שתלך לישון. הבטחתי לך ואקיים - אנחנו נהיה חזקים ולא נישבר, תמיד נהיה איתך. אתה לעולם לא תהיה שם לבד, אנחנו אוהבים אותך מאוד, אבי".