לוזון: "שהמשפחה תישאר ביחד". גרנט: "אבי היה אדם ושחקן גדול"

הכדורגל הישראלי באבל בעקבות הבשורה הטראגית על מותו של אבי כהן. יו"ר ההתאחדות: "התחושה לא קלה, הייתי מעריץ גדול שלו". מיטש גולדהאר: "אבי היה אחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון ושימש כדוגמא ומודל לחיקוי עבור דורות רבים"

אבי לוזון באצטדיון רמת גן
אבי לוזון באצטדיון רמת גן | צילום: אתר ספורט 5

הספורט הישראלי מבכה את מותו של אבי כהן, מגדולי כדורגלני ישראל, שנפטר הבוקר (רביעי) בבית החולים איכילוב. אמש התכנסה ועדה רפואית שקבעה כי כהן נמצא במצב של מוות מוחי וכי אפסו סיכויי החלמתו, שבוע לאחר שנפגע בראשו בתאונת דרכים. משפחתו העדיפה שלא לנתקו ממכשירי ההנשמה והבוקר נדם ליבו.

"התחושות קשות כי אני מכיר את אבי עוד מגיל 18 די מקרוב", אמר יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון. "הייתי מעריץ גדול שלו, כמו כל ילד בישראל. הוא הראשון שהביא את מושג הליברו לכדורגל הישראלי, אירגן את כל המשחק של מכבי מאחור, ומהר מאוד מצא את דרכו לאנגליה. עבורנו זה היה חלום לראות אותו בטלוויזיה בשחור לבן".

 

כשנשאל באשר לצעדים שעשויה ההתאחדות לנקוט בהתייחס לכהן, ששימש גם כקפטן נבחרת ישראל, אמר לוזון: "אנחנו רוצים לעשות טקס מכובד לאבי, נרצה שהארון שלו יוצב באיצטדיון ר"ג, שקהל של אלפים יעבור על פניו ויתן לו כבוד אחרון, ושמסע הלוויה ייצא מכאן".

ומה המסר למשפחתו של כהן? "אני רוצה לומר להם שיהיו חזקים ויישארו ביחד, שיחבקו אחד את השני. זה מה שאבי היה מבקש מהם לו היה יכול", אמר לוזון. "גם אני חוויתי אסון כזה לפני 29 שנים כשאבי נפטר פחות או יותר בגיל של אבי. הבטחתי למשפחתי שנהיה חזקים ושאלוהים ישמור עלינו מלמעלה וכך הצלחנו להגיע לאיפה שאנחנו היום".

 

מיטש גולדהאר, בעליה של מכבי תל אביב, קבוצת נעוריו של אבי כהן, הביע צער על מותו הטראגי של כוכב העבר: "נעצבתי עמוקות למשמע הבשורה ואני שולח את תנחומי למשפחה. אבי היווה השראה כשחקן והיה מופת לאלה שהכירו אותו ואלה ששמעו אודותיו. הוא היה שגריר מצויין עבור מכבי תל אביב והכדורגל הישראלי, הן בישראל והן בתפוצות. אבי היה אחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון ושימש כדוגמא ומודל לחיקוי עבור דורות רבים. הוא יחסר לכולנו וייזכר על ידי כולם".

 

גם אברהם גרנט הספיק להגיב לאירועים הקשים רגע לפני שעלה עם קבוצתו ווסטהאם למשחק מול אברטון. "הכרתי את אבי באופן אישי", אמר מאמן מכבי ת"א ונבחרת ישראל בעבר. "הוא היה אדם גדול ושחקן גדול. אני רוצה למסור את תנחומיי למשפחה".

 

ממכבי חיפה נמסר: "המועדון מרכין ראש ואבל עם מותו של אחד מהשחקנים הגדולים בישראל בכל הזמנים, אבי כהן. ביום קשה זה אנו מחבקים את משפחתו היקרה ומצדיעים לאדם שהטביע חותם על הכדורגל הישראלי".