פטי ישן בנמל התעופה וסכנין לא ענתה: "גמרתי איתם"

הבלם הקונגולזי ואשתו נתקעו בפרנקפורט עם 100 יורו וכרטיס אשראי מושבת. ניסיונותיו להשיג את הנהלת בני סכנין כשלו ואף אחד לא טרח לחזור אליו ולשלוח כסף. "היחס משפיל", אמר אחרי שישן על ספסל, "לא מוכן לשחק עבורם יותר". יו"ר המועדון: "המצב נוצר גם באשמתו, אנחנו מנסים לעזור לו"

יא יא פטי במדי סכנין
יא יא פטי במדי סכנין | צילום: אתר ספורט 5

הסיפור הבא לא לקוח מסרט, גם לא ממדינת עולם שלישי. הוא קורה כאן, בכדורגל הישראלי, והוא היה יכול להיות מצחיק מאוד אם הוא לא היה כל כך עצוב. יא יא פטי, בלמה הקונגולזי של בני סכנין, תקוע מאתמול עם אשתו בנמל התעופה בפרנקפורט, בלי כסף ובלי מקום לינה.

פטי היה אמור לחזור אתמול מחופשת הפגרה שלו אך לא יכול היה לעלות על המטוס לארץ בשל בעיות בטיסת ההמשך. כרטיסי הטיסה של הקונגולזי ואשתו יהיו תקפים שוב רק ביום חמישי, אולם אין ביכולתם לכלכל את המשך שהותם. בידי פטי 100 יורו בלבד, כאשר כרטיס האשראי שלו מושבת והוא אינו יכול למשוך כסף נוסף מחשבונו בישראלי. אף אחד מאנשי סכנין לא עונה החל מאתמול לשיחות מפטי, והתוצאה: הבלם ואשתו ישנו על ספסלי ההמתנה בטרמינל בפרנקפורט. השחקן טוען כי ניסה לפנות מספר פעמים לחברי ההנהלה ואף עירב את סוכנו דודו דהאן, אולם אף אחד בסכנין לא טרח לסייע לו.

 

פטי, שמחכה כעת להזרמת כסף כדי שיוכל לקנות כרטיס חדש ולטוס עוד היום לישראל, פגוע מאוד מהיחס שקיבל מהנהלת סכנין ואמר היום לאתר ערוץ הספורט: "אני עם סכנין גמרתי. אגיע לארץ ואסגור את העניינים עם הסוכן שלי דודו דהאן. אני לא מוכן לשחק בשבילם יותר. מאתמול אני מנסה להשיג אותם והם לא חוזרים אליי. אני רוצה שישלחו לי כסף, גם מהמשכורת שלי, כדי שאוכל לממן את כרטיסי הטיסה, אבל אף אחד לא חוזר. אשתי חולה מאוד ובילינו את הלילה בנמל התעופה כי אין לי כסף לבית מלון. יש עליי 100 יורו. זה פשוט יחס משפיל".

 

"זה מה שקורה עם הקבוצה הזו לאורך כל הדרך", המשיך הבלם הנסער, "מתחילת העונה ככה זה נראה, אני לא מבין למה לא שחררו אותי כאשר היו לי הצעות ממכבי חיפה, הפועל ת"א ומכבי ת"א. אם אין לסכנין כסף, היו צריכים לתת לי ללכת. אני מרגיש מושפל ופגוע, לא חשבתי בחיים שהכדורגל יביא אותי לסיטואציה כזו. אין עם מי לדבר, אף אחד לא חוזר ואני לא יודע מה לעשות. דבר אחד אני יודע, כמו שכבר אמרתי, אני עם סכנין גמרתי".

פטי גילה כי עניין התשלומים בסכנין הוא בעייתי, ולא מהיום. "את המשכורות האחרונות, במקום ב-15 לחודש כמו שצריך, אנחנו מקבלים במקרה הטוב ב-31", אמר הבלם, "כל העסק שם מתפרק".

 

יו"ר בני סכנין חסן אבו סלאח סיפק את הגירסא שלו לאירועים: "לפי מה שאני מבין, פטי לא הגיע בזמן לטיסה שלו אתמול בצהריים, אלא רק אחרי שהדלפק של אל-על כבר היה סגור. היום בבוקר הכנו לו כרטיס טיסה חדש, להערב בשעה 20:20, מפרנקפורט לבודפשט ומשם לישראל. הוא אמור לנחות לפנות בוקר. אני לא יודע למה הוא אומר את הדברים האלה, אני חושב שהמצב שנוצר הוא גם באשמתו. אנחנו מנסים לעזור לו, נשלח לו במייל את הכרטיס ואני מקווה שעד מחר הוא כבר יהיה כאן בארץ".

 

גם מונדר חלאילה, חבר הנהלת סכנין ודובר הקבוצה, הגיב לדברים: "זה מקרה מצער מאוד. אני לא מודע לפרטים, אבל אני בטוח שהיתה כאן תקלה איפשהו לאורך הדרך. כבר עכשיו נפעיל את האנשים כדי לבדוק מה קורה פה. ברור לי שפטי לא ממציא את הסיפור, אבל אני גם חושב שהיתה אולי אי הבנה עם האנשים שלנו. בכל מקרה נפעל כבר מעכשיו כדי לסיים את הסיפור הזה כמה יותר מהר".

 

כמו שהעיד פטי, גם החודש השחקנים עדיין לא קיבלו את המשכורות שאמורות היו להיכנס ב-15 בדצמבר. יא יא, שחקן מפתח בהרכב של דראפיץ', לא מתאמן כבר כמעט שבועיים וגם היום, מן הסתם, לא יגיע לאימון, מה שפוגע בהכנות של סכנין למשחק החשוב מול קרית שמונה בשבת. גם נסטיה צ'ך, שהיה אמור לנחות ביום ראשון, נחת רק היום לפנות בוקר בארץ כיוון שהנהלת סכנין שכחה לסדר לו את טיסת ההמשך.

 

ברקע כל אלה, סירובם של שחקנים בסכנין לקצץ 25 אחוז משכרם כדי שיהיה כסף להביא רכש חדש. כך מתנהלת לה בני סכנין לקראת אחד המשחקים היותר חשובים שלה העונה, בבית מול ק"ש. כפי שפורסם אתמול באתר ערוץ הספורט, רשימת השחקנים שאמורים לעזוב הולכת וגדלה. צ'ך, מאיר כהן וטל חן בדרך החוצה, גם יניב לוזון ולירן כהן יעזבו, ואליהם מצטרף היום כאמור יא יא פטי ונראה שגם הרשימה הזו עדיין לא סופית.