מסתמן: סיידו יושאל בינואר, דבאלישווילי יישאר במכבי חיפה עד סוף העונה

הירוקים משנים כיוון בנוגע לרכש? על פי ההערכות, גם במידה שהחלוץ סרנאס יגיע, ישוחרר תומר חמד ולא הגיאורגי. הבלם פילאבסקי ייאבק על מקומו ב-11 מול מימון ובנאדו. אלישע לוי: "בינואר נחליט". והקיזוז? "הראשונה תמיד תיפגע"

ולדימיר דבאלישווילי, חלוץ מכבי חיפה
ולדימיר דבאלישווילי, חלוץ מכבי חיפה | צילום: אתר ספורט 5

חודשים של דיבורים בנוגע לרכש הולכים ומתמצים לקראת פתיחת חלון ההעברות של ינואר. כפי שמסתמן כרגע, יא יא סיידו לא ישחק החל מהחודש הבא במכבי חיפה, אלא יושאל. לגבי ההתקפה, נראה שוולדימיר דבאלשווילי יישאר עד סוף העונה, גם אם דרווידאס סרנאס יגיע וגם אם לא. המשמעות היא שבמידה שהחלוץ יוחתם, יוצבו שני חלוצים זרים בחוד, מה שיביא לשחרורו של תומר חמד.

המטרה כרגע היא להביא בלם וחלוץ, וזה אומר שאיגנסיו קאנוטו ואדריאן סילבה יעזבו בוודאות בינואר. הבלם אנדריי פילאבסקי, שסגר במועדון ל-3.5 שנים, ישחק מינואר רק אם המאמן אלישע לוי לא יצליח להביא בלם זר ברמה גבוהה. במקרה כזה, האוקראיני יתחרה על מקומו מול שי מימון ואריק בנאדו.

 

"בינואר נחליט אם נשתמש בפילאבסקי ובסיידו כבר עכשיו, אלה שניים עם יכולת להתקדם", ניתח אלישע לוי. "פילאבסקי פיזי, טכני מאוד. את יא יא ראינו בגביע הטוטו, הוא מאוד פיזי ושיכול לשחק בקישור בכמה עמדות. הם שחקנים טובים שיוכלו לקדם אותנו".

 

"היום יותר ויותר קשה להביא זרים איכותיים, כי הם לא בעלויות של הכדורגל הישראלי", הוסיף לוי, והתייחס לאפשרות צירופו של סרנאס: "מתנהל מו"מ ואם זה יגיע למצב שהעלויות יתאימו, הוא יהיה. אם לא, נצטרך למצוא פתרון אחר. אני לא רוצה לדבר על דג'אקו ערפאת ועל שחקנים מקבוצות אחרות. אני יכול להגיד שבמכבי חיפה לדורותיה, וגם במכבי ובהפועל, יש שחקנים שמצליחים ויש כאלה שלא".

"יש למכבי חיפה מה למכור ואני חושב שגם הקהל שלנו יודע את זה", התייחס המאמן לתחושת חוסר הפרגון ששורה על החיפנים. "אף אחד מסביב לא נתן לנו סיכוי, לא ספרו אותנו. כדורגל זה דבר מאוד דינמי ונזיל. גם אם אנחנו עכשיו במקום הראשון, יש עוד זמן. צריך לדעת להתמודד עם הדברים האלה. מה שחשוב זה חוסן. לדעת לעמוד עם הרגליים על הקרקע ואת זה אנחנו עושים הכי טוב".

 

כשהתבקש לנבא מה יהיה בהמשך, אמר לוי: "לבוא ולומר איך תיגמר העונה זה קשה. אני בטוח שהמאבק יהיה קשה מאוד. צריך לדעת לבוא מוכנים לפלייאוף. כולנו למדנו ממה שקרה בעונה שעברה. בסופו של דבר הקיזוז הזה תמיד יפריע לקבוצה שתהיה במקום הראשון. למעשה, לוקחים לך נקודות שהשגת במגרש. אם קבוצה, ולא משנה מי, תהיה ראשונה עד הסוף, היא תיפגע מזה".

 

"אם כולם טוענים שחיפה לא מבריקה, אז חלק מהדברים אנחנו יודעים בעצמנו" הודה המאמן. "אנחנו רוצים לשחק הכי טוב, אבל אנשים מתעלמים מהעבודה שחיפה עברה טלטלה מאוד גדולה. צריך להסתכל על דברים טובים - אני חושב שאנחנו מראים בכל שבת מוטיבציה גבוהה, אחריות, טקטיקה. זו קבוצה צעירה שלא מוותרת, מועדון שמלמד על חוסן. למרות הכל, אנחנו נמצאים במקום הראשון ואנחנו עדיין לא במלוא הפוטנציאל והכוח שלנו. צריך לכבד את זה".

 

לקראת המשחק הקרוב מול מכבי נתניה אמר לוי: "כמו קרית שמונה ועכו, זו קבוצה צעירה וטובה. אנחנו חוזרים עכשיו הביתה ואני מקווה מאוד שנבוא עם מלוא הכוח. דווקא בעניין של הקריאות מהקהל, אני חושב שהוא צריך להעריך אספקטים אחרים בקבוצה. הוא צריך לאהוב את הקבוצה בזכות הלחימה שלנו. אני מאמין שגם במשחק הזה יהיו לנו דקות קשות והקהל יהיה סבלני".