אלישע לוי: "כל אחד קיבל מספיק דקות כדי להראות מה הוא יודע"

מאמן מכבי חיפה כבר חושב על שינויים בקבוצה בחלון ההעברות הקרוב: "זה לא סוד, אנחנו מתכוונים להתחזק. נבחן את התרומה של הזרים הנוכחיים". על משחק הצמרת מול עכו בשבת: "נתכונן כדי לא להיות מופתעים. זו קבוצה מסוכנת"

אלישע לוי עם גיאורגי דרסיליה
אלישע לוי עם גיאורגי דרסיליה | צילום: אתר ספורט 5

במכבי חיפה מתכוננים למשחק הצמרת מול הפועל עכו במסגרת המחזור ה-13 בליגת העל, כאשר המטרה היא כמובן להשיג ניצחון שני ברציפות ושמיני העונה, שיעלה אותה באופן זמני למקום הראשון עד משחקה של קרית שמונה בבאר שבע ביום שני. מאמן הקבוצה, אלישע לוי, התייחס היום (רביעי) לגבי ההכנות לקראת המפגש בשבת וגם לגבי החיזוק הצפוי למועדון בחלון ההעברות הקרוב.

"אנחנו עדיין לא יודעים אם נרצה להשתמש בפילאבסקי בינואר או בטווח הארוך", אמר אלישע לוי, "באופן כללי נמשיך להתרשם ממנו והחלטה דומה בעניין תהיה גם לגבי סיידו. פילאבסקי נמצא רק שבוע, נעשה הכל כדי שהוא ימשיך להיות איתנו ולאט לאט נתרשם ונחליט. יש לנו כמה מועמדים נוספים שאנחנו עוקבים אחריהם, במידה שנצטרך לעשות שינויים גם בעמדות הגנתיות והתקפיות".

 

על משחק ההגנה של קבוצתו, שספגה לא מעט ביקורות על כך, אמר: "כרגע הוא הרבה יותר טוב, אני חושב שאם מסתכלים על הקבוצה אז אנחנו בקו עלייה. כל המשחקים האחרונים, גם בהפסד להפועל תל אביב וגם במשחקים מול ר"ג ואשקלון, אנחנו מרגישים שהקבוצה מתקדמת וננסה לשמור על זה".

 

"אני חושב גם סילבה וגם אחרים, כל אחד קיבל מספיק דקות כדי להראות מה הוא יכול. יש הרבה מאוד סיבות שבגללן בנאדם לא מסתגל. זה לא קל להיות זר וסילבה הוא צעיר. במכבי חיפה לא קל להיקלט וצריך זמן. במסגרת הדקות שלו הוא צריך להראות שהוא מתאים ומשתלב. יש לנו נקודת זמן בינואר, וזה לא סוד - אמרנו את הכוונות שלנו והן להתחזק. נתייחס לזה רק בינואר".

"שום דבר לא מסתתר מאחורי סיפור סילבה. גם הוא וגם אחרים קיבלו מספיק דקות כדי שאנשים יוכלו להתרשם מהיכולותיהם. אני לא רוצה לדבר על שחקן כזה או אחר כי אני מכבד את השחקנים שלי. היום קשה מאוד להביא זרים לליגה שלנו, אנחנו ממשיכים לנסות. חלק מהזרים שהבאנו בשנים האחרונות הצליחו וחלק לא, וזה קורה לא רק במכבי חיפה. בבוא הזמן נבחן את התרומה של הזרים הנוכחיים".

 

"עכו קבוצה טובה מאוד, נתכונן בצורה כזו שלא נופתע. חלק מההיערכות שלנו לגבי משחקי בית צריכה להיות שונה. בחוץ אנחנו מצליחים ובבית דווקא לא אוגרים מספיק נקודות. אני חושב שזו הגישה. קבוצות מסתגרות מולנו וניתן על זה את הדעת. עכו קבוצה טובה ומסוכנת, אני מקווה שנדע לבוא ולקחת את כל הנקודות. צריך להיות מאוד סבלני כדי לפתוח מערך הגנתי. בחלק מהפעמים לא עשינו את זה כמו שצריך".

 

ג'ון קולמה לא התאמן היום ולא ישחק בשבת מול עכו. שיתופו של מוחמד גאדיר, שנפצע גם הוא מול אשקלון, מוטל בספק גדול לשבת וגם היום ערך אימון חלקי. ליאור רפאלוב עבר אתמול MRI שאושש את הבדיקה של ד"ר קופלמן כי הוא סובל מדלקת במפשעה, אך עם זאת הוא צפוי לשחק. בנוסף ייתכן שיקבל זריקה לתוך האיזור הדלקתי כחלק מזירוז ההחלמה.