אלישע לוי: "לא רק אצלנו זרים לא התאקלמו, גם בהפועל ומכבי ת"א"

מאמן מכבי חיפה לא מתרגש מיכולתם של קאנוטו וסילבה: "שחקן זר שלא בכושר צריך לפעמים לרדת לספסל, זה לא סוף העולם. הליגה בישראל לא קלה לזרים". ומה לגבי הדרבי הקרוב? "מצפים למשחק אגרסיבי, דרבי זה דרבי"

אלישע לוי עם גיאורגי דרסיליה
אלישע לוי עם גיאורגי דרסיליה | צילום: אתר ספורט 5

מאמן מכבי חיפה אלישע לוי התראיין היום (רביעי) לפני אימון הקבוצה, והתייחס לטענות על אי-התאקלמות של הזרים החדשים. "כשאתה מביא זר, המטרה והשאיפה הן שהוא ישחק בכל המשחקים. לא תמיד זה עובד ככה, לא רק אצלנו אלא גם בקבוצות אחרות. תראו לדוגמא את הפועל ומכבי ת"א", אמר.

"שחקן זר שלא בכושר לפעמים צריך לרדת לספסל ולפנות מקום לשחקן בכושר טוב יותר. זה לא סוף העולם", הוסיף. "יש לנו חמישה משחקים עד פתיחת חלון ההעברות ובינואר נשב ונעשה הערכות. אנחנו עובדים מאחורי הקלעים עם הסקאוט שלנו כדי לבחון זרים אחרים, זה לא סוד. המטרה היא תמיד להשתדרג ולשחק טוב יותר".

 

"אנחנו רואים השנה שכל הקבוצות פגיעות. הליגה בישראל אולי לא איכותית, אלבל היא לא קלה לזרים. היא אגרסיבית, טקטית מאוד ולא פשוטה לזר שמגיע עם מנטליות שונה", ניתח לוי. "לפעמים לוקח הרבה זמן להתאקלם ואני לא בטוח ש-10 משחקים מספיקים. סילבה הגיע בריא למכבי חיפה. זה נכון שהוא עבר ארתרוסקופיה בקיץ, אבל אין לו שום בעיה מיוחדת. גם אותו נמשיך לבחון עד ינואר ואז נקבל את ההחלטות".

לסיכום הנושא, הבטיח אלישע לוי: "שחקנים ישראלים מוכשרים ימצאו את הדרך שלהם להרכב ולרוטציה של חיפה, ולא משנה כמה  זרים יהיו בליגה. כך, למשל, עם סינטיהו סולליך".

 

לקראת המשחק הטעון מול הפועל חיפה אמר: "דרבי זה דרבי. המשחקים בשנה שעברה היו אגרסיביים ועם מעט הזדמנויות. השנה אין משחקים קלים בליגה וכך יהיה גם מול הפועל חיפה. אנחנו מצפים למשחק חזק, אגרסיבי ומקווים שנדע להשאיר את הנקודות אצלנו".