אורי מלמיליאן הציע להתפטר אך יישאר בבית"ר, גם שחרור השחקנים נדחה

אחרי סבב פגישות נוסף, החליטו המאמן והיו"ר איציק קורנפיין להימנע בשלב זה משינויים מרחיקי לכת, אך לא לזמן רב: "בינואר ישוחררו שחקנים בוודאות"

אורי מלמיליאן בדיכאון
אורי מלמיליאן בדיכאון | צילום: אתר ספורט 5

אחרי שבוע של פגישות, דיונים, שיחות ואינספור ספקולציות, הסתבר הערב (חמישי) שבבית"ר ירושלים החליטו בסופו של דבר להימנע משינויים במועדון, לפחות לפי שעה. בתום פגישה ארוכה במיוחד בין המאמן אורי מלמיליאן ליו"ר איציק קורנפיין נודע כי לפי שעה המאמן ממשיך בתפקידו וגם ניפויים מהסגל לא יתקיימו, לא של שחקנים בכירים ולא של שחקנים בכירים פחות - עד ינואר. בתחילת היום, הגיע המאמן למתחם בית וגן בכוונה ברורה להתפטר אולם היו"ר הצליח, בסופו של דבר, לשכנעו להמשיך. לאחר מכן השניים עברו על רשימה של שחקנים המועמדים לשחרור אולם לאחר שבכמה מהחוזים התגלו קשיים שמנעו נקיטת פעולות בשלב זה, הוחלט להימנע.

"אין לנו בשורות לתת", אמר קורנפיין בסיום הפגישה, "המאמן לא הולך למרות שהציע ללכת. שחקנים לא ישוחררו למרות שהיתה אפשרות כזאת, ואפילו מאוד ריאלית. בסופו של דבר החלטנו לתת עוד צ'אנס לכל הצוות הזה. אורי מאמין מאוד בסגל השחקנים ומאמין שלמרות המצב הקשה והיכולת המקצועית - ולמרות התנהלות לא נכונה שלנו במהלך השבוע - אפשר לצאת מהמצב הזה עם הסגל הקיים. מעבר לכך, שחקנים ישוחררו בינואר בוודאות".

 

היו"ר גיבה את המאמן שלו בצורה מלאה: "אף פעם לא התערבו למאמן והוא לא צריך עוד צ'אנס גם עכשיו. הוא הציע להתפטר היום, ולא בפעם הראשונה. אני אומר שוב - הוא מאמין שאנחנו יכולים לצאת מהמקום שבו אנחנו נמצאים היום. שקלנו לעשות מהלך של שחרור שחקנים כבר עכשיו, אבל אנחנו לא בטוחים שזה המהלך הנכון, גם כי אנחנו לא רוצים לפגוע בשחקנים. מי שהיה משוחרר עכשיו היה מתקשה למצוא בית חדש".

"לא היו חילוקי דעות ביני לבין מלמיליאן. לאורך כל הדרך אנחנו ביחד. אין לנו פתרון מיידי כי הבעיה עמוקה. כל אחד ניסה למצוא פתרונות אבל אין פתרון אחד. אורי הציע ללכת הביתה אבל אנחנו רוצים לתת לזה עוד צ'אנס אחד. אני מצטער שזה נמשך כמו שזה נמשך. אני מודה שגם ההתנהלות שלנו השבוע לא תרמה לעניין".

 

"נאמרו אמירות שאני מצר עליהם, גם מצד אורי. הוא לא היה צריך להגיד מה שאמר ואנחנו לא היינו צריכים להודיע מה שהודענו. לפעמים צריך אולי לא לעשות טעות על טעות על טעות. בסופו של דבר זה לא משנה איך נסובב את זה, מי שיקבע מה שיהיה הם השחקנים והתוצאות. יש לנו משחק קשה ביום ראשון. אני בטוח שגם השחקנים הבינו שמשהו צריך להשתנות. יכול להיות רק טוב מול הפועל. הרי כולם כבר יודעים מראש שהפסדנו".

 

"אני מודע לביקורת. אני יכול רק לקוות שהשחקנים יבינו ויעריכו את העובדה שגם בצוות המקצועי וגם בהנהלה עושים את המקסימום לא לקחת החלטות נמהרות וחפוזות לגביהם". איך תסתכלו בעיניים לשחקנים שהיו ברשימה? "זה הזמן להוכיח את עצמם, להראות שהם ראויים".