גביע הטוטו: צפו בבית"ר ירושלים מביסה את מ.ס אשדוד 0:8 בטדי

אחרי היכולת החלשה בליגה, הוציאה בית"ר את כל התסכול על צעירי אשדוד ההמומים, במה שאולי יתברר כמשחקו האחרון של מלמיליאן כמאמן הקבוצה. מישאלוב, חדד (צמד), סטיבן כהן, עזריאל, ראובן ומשעלי (צמד) העלו חיוכים בטדי לראשונה מזה זמן רב. צפו בתקציר

מלמיליאן מנופף לקהל
מלמיליאן מנופף לקהל | צילום: אתר ספורט 5

(תמונת סטילס: אתר ספורט 5)

לא הרבה אנשים טרחו להגיע הערב (שלישי) לאיצטדיון טדי בשביל לצפות בבית"ר ירושלים מארחת את מ.ס אשדוד במחזור הנעילה של גביע הטוטו. בבירה התעסקו מהשבת האחרונה בשאלה אם זהו משחקו האחרון של אורי מלמיליאן. בתום 90 דקות ומבול שערים על חשבון הרכב אנונימי שהעלה ג'ון גרגורי הסתיים ב-0:8 מוחץ, שאולי יוציא את הצהובים שחורים לדרך חדשה.

כבר אחרי שניות פרץ עמית בן שושן לרחבת אשדוד ומ-12 מטרים בעט למרכז השער וראה את דראגן סטוקיץ' עוצר. המארחת עלתה עם תיאבון ובדקה התשיעית מצא עידן טל בכדור רוחב את עמית בן שושן. החלוץ העביר בנגיעה למשה מישאלוב שבא מאחור וקבע 0:1 לבית"ר ירושלים.

 

בדקה ה-21 החליפו בן שושן וסטיבן כהן מסירות שהסתיימו בבעיטה טובה של האחרון בתוך הרחבה. סטויקיץ' הדף לקרן. בדקה ה-25 ניסה שי חדד את מזלו ובעט מ-30 מטרים מעל השער האשדודי. עברו 70 שניות, עידן טל הרים כדור קרן שהורחק לא טוב ואלי דסה בעט ליד הקורה והחוצה. בדקה ה-33 מצא טל חן עזריאל שחדר לרחבה ובעט לפינה הרחוקה של סטויקיץ', שקלט את הכדור.

בדקה ה-36 הגיע השני. עידן טל העביר כדור רוחב שטוח שהשאיר את שי חדד לבד מול סטויקיץ' ומשם נשאר רק להרים את הרשת, 0:2 לבית"ר ירושלים בהפסקה. יופי של מחצית לחניכיו של מלמיליאן.

 

משה בן לולו וטל משעלי נכנסו בהפסקה ובדקה ה-50 הראשון השאיר את האחרון מול סטויקיץ', 0:3.  דקה אחת עברה וחן עזריאל נכנס לרחבה והפגיז בעצמו עוד אחד, 0:4, ופתאום אנו רואים חיוכים בטדי. לא נגמר. הגנת אשדוד איבדה עניין במשחק ובדקה ה-63 הגיע שוב משעלי שכבש שער קליל מול סטויקיץ', 0:5. שי חדד קיבל תיאבון להבקיע צמד משלו וכעבור 60 שניות הגיעו מול סטויקיץ' והקפיץ מעל השוער המסכן את ה-0:6. בדקה ה-79 פרץ בן לולו באגף השמאלי והרים כדור מצוין לראובן, שבעט וולה לרשת, 0:7. סטיבן כהן רצה להשתתף בחגיגה ובדקה ה-87 חתם את התוצאה, 0:8 לבית"ר ירושלים בסיום.

 

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש; אלי דסה (ליאור ראובן/72), תומר בן יוסף, מושיקו מישאלוב (טל משעלי/46), אביתר ברוכיאן; עידן טל, כריסטיאן אלבארס, סטיבן כהן, שי חדד; חן עזריאל (צחי אליחן/61), עמית בן שושן (משה בן לולו/46).

מ.ס אשדוד: דראגן סטויקיץ', עבד חלים, לואי טהא, ישראל ראש (עידן מקדש/46), אורי מגבו, אביב ג'אנו, עדן בטיט, בן בוטבול, עמיר לביא (מור סיאני/53), איציק כהן, נבו מזרחי (טימור אביטן/62).

 

מלמיליאן: "ברביעי המצב יתבהר"

בסיום המשחק ניגש מלמיליאן אל המיקרופון ולא סיפק תשובה לשאלת מיליון הדולר אבל מי שרוצה לחפש רמזים בדבריו, יכול גם למצוא אותם: "לא משנה נגד מי משחקים, חשוב לנצח. אני שמח שהשחקנים רצו ושיחקו. נכון שאשדוד באה עם הנוער אבל נהנינו מהמשחק וזה חשוב".

 

המאמן התייחס לקהל, שקיבל את השחקנים בצורה קרירה משהו אבל הרעיף עליו אהבה: "יש כאב עמוק. אנחנו יודעים מה זה בית"ר, הקהל בא מכאב ומי שמכיר את המועדון יודע שמשחק אחד טוב והקהל ירים אותנו חזרה. זה טבעי, זה חלק מחיי שחקנים וצריך לדעת לתפקד גם במצב כזה".

 

"האהבה של הקהל עושה לי טוב. אני אומר לו תודה רבה, זה ריגש אותי, זה עשה משהו בגוף. לגבי אישית, נשב עם איציק והכול יהיה בסדר. הכול יתבהר מחר, מה שחשוב זה בית"ר ירושלים ושום דבר אחר לא משנה. אנשים צריכים להבין שזו לא עוד קבוצה בכדורגל הישראלי, זה משהו יותר עמוק".

 

גרגורי: "ראיתי שחקנים אם דמעות בעיניים"

"המשחק הזה זה היה בנוי על שחקנים צעירים ונתנו להם לשחק בהרכב", הסביר המאמן האנגלי בסיום, "אין להם הזדמנות לשחק בליגת העל ועכשיו היתה להם כזאת ועוד מול יריבה טובה באיצטדיון כזה".

 

"אני לא שמח מאיך שהמשחק התפתח אבל יש לנו הרבה שחקנים צעירים שילמדו מהניסיון. אנחנו העפלנו לשלב הבא. למרות שהתוצאה היתה כבדה ממה שרצינו, הרבה מהם הראו לנו שהם יכולים לשחק ברמה הזאת".

 

"גם ללא החתונה של עידן שדה (התחתן היום), רוב השחקנים היו רואים את המשחק מהיציע ואין שום סיכוי שהייתי משתף אותם בהרכב. לא היינו צריכים לדאוג ממה שיקרה במשחק ומהתוצאה, ברור שהייתי רוצה שנשחק יותר טוב ממה ששיחקנו היום. מדאיג אותי שכמה שחקנים אולי יפגעו מההפסד הזה, ראיתי כמה שחקנים שהיו עם דמעות בעיניים ונצטרך להרים אותם ושיסתכלו קדימה".