בית"ר ירושלים תועמד לדין. חזי מגן: "זה עניין של הרתעה"

הירושלמים יואשמו בשני סעיפים בגין האירועים הקשים בסיום ה-2:1 בבלומפילד מול בני יהודה. יו"ר הכתומים: "עד שלא יכניסו את המתפרעים לשנה, שנתיים ושלוש לכלא, הסיפור לא ייגמר"

שוטר במהלך עימות אלים עם אוהדי בית"ר ירושלים
שוטר במהלך עימות אלים עם אוהדי בית"ר ירושלים | צילום: אתר ספורט 5

אנשי בית"ר ירושלים קיבלו הבוקר (שלישי) פקס המודיע להם רשמית כי הקבוצה תועמד לדין בגין האירועים הקשים בסיום ההפסד 2:1 הדרמטי לבני יהודה באיצטדיון בלומפילד.

הקבוצה תואשם בשני סעיפים: התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים והתפרעות אוהדים. יש לציין כי נגד בית"ר לא עומד כרגע עונש על תנאי. כזכור, בסיום המשחק התעמתו אוהדים עם שוטרים ועם אנשי היריבה, וכן השליכו חפצים למגרש.

 

"הפתרון היחיד לבעיית האלימות הוא משטרה, בתי משפט ובתי סוהר", הבהיר יו"ר בני יהודה חזי מגן. "אנשים שמצולמים כל כך יפה במצלמות האבטחה היו צריכים להיעצר כבר בלילה, להגיע היום לשיפוט מהיר ולהיכנס לכלא".

"עד שלא יכניסו את המתפרעים לשנה, שנתיים ושלוש לכלא, הסיפור לא ייגמר", הוסיף מגן. "זה לא קשור למערך האבטחה, זה קשור להרתעה. אחרי ה-20 הראשונים שייכנסו לכלא, לא יהיו מקרים כאלה בכדורגל".

 

מגן הוסיף דוגמאות: "איפה אותם אוהדי מכבי ת"א שירקו על עבאס סואן ומצולמים לפחות דקה בקלוז-אפ? איך יכול להיות שלא עצרו אותם באותו לילה ואיך יכול להיות שלא נכנסו לכלא? אפילו במקרה של המאבטח במלחה של המאבטח, כמה זמן לקח לערוך את המשפט ומי בכלל זכר על מה היה המשפט?!".

 

"הענישה, בתי המשפט והמשטרה צריכים לפעול יותר אגרסיבי ונחוש. אני לא אומר את זה נגד אוהדי בית"ר, אני מדבר באופן כללי על כל ההתפרעויות", סיכם מגן. "האבטחה עושה את העבודה בצורה סבירה. שאף אחד לא ישכח שגם כשהמשטרה הייתה ביציעים היו מקרי אלימות".