חנין זועבי גינתה את התנהגות אוהדי בית"ר ירושלים במכתב ששלחה ליו"ר הקבוצה איציק קורנפיין

במכתבה דרשה חברת הכנסת כי ינקטו צעדים חריפים כנגד האוהדים שהשמיעו קריאות גזעניות כלפי שחקנים ערבים. קורנפיין לא נשאר חייב וענה במכתב חריף משלו: "את, שעודדת פעילות קיצונית ואלימה, מטיפה לסבלנות?"

איציק קורנפיין
איציק קורנפיין | צילום: אתר ספורט 5

נראה שחברת הכנסת חנין זועבי לא מפסיקה לחפש מאבקים. היעד הפעם: אוהדי בית"ר. לידי אתר ערוץ הספורט הגיע בלעדית מכתב אותו שלחה זועבי, שהיתה על סיפונה של ה"מרמרה" במשט לעזה, ליושב ראש בית"ר ירושלים איציק קורנפיין, ובו דרישה לנקוט בצעדי ענישה חריפים כנגד האוהדים, בגין התנהגות גזענית לטענתה. קורנפיין לא נשאר חייב והגיב במכתב נוקב.

"את, שעודדת בנוכחותך, בקולך ובהשתתפותך קבוצה קיצונית רדיקלית שניסתה להפיל חללים מקרב לוחמי צה"ל", כך נאמר במכתב של קורנפיין, "את, שהבעת מורת רוח פומבית מהכוונה לחדש את שיחות השלום ושקראת לבידודה של המדינה שבה את מכהנת. האם מפיך יש ללמוד דרך ארץ? האם לך פתחון הפה והטפת-המוסר בענייני סובלנות וכיבוד האחר?".

 

זועבי טענה במכתבה כי "במהלך המשחק מול נתניה הושמעו מילות גנאי והשמצות כנגד הערבים וכנגד נביא האיסלאם, כמו גם מילים גזעניות כלפי שחקנים ערבים מנתניה וערבים בכלל". קורנפיין, בפתח מכתב התגובה, הגיב תחילה לטענה זו: "לא ציינת במכתבך מהו מקור המידע עליו מבוססת פנייתך, שכן בדו"ח השופט, שהוא הוא הקובע בעניינים כגון דא, לא צוינו אותן קריאות המפורטות במכתבך".

זועבי המשיכה לטעון כנגד האוהדים: "כל מי שצפה במשחק נחשף לשטף הרב של הגזענות והבוטות של אוהדי בית"ר. הדברים נאמרים ביתר שאת לנוכח העובדה כי הבוטות, הגזענות וההשמצות הפכו לשגרה בקרב אוהדי הקבוצה, זאת אומרת הן הפכו לחלק מה"תרבות" של הקהל, דבר המחייב נקיטת מדיניות רצינית למען מיגור "תרבות" מסוכנת, אנטי דמוקרטית וגזענית זאת".

 

מתוקף תפקידו כיושב ראש בית"ר, איציק קורנפיין אינו אמוון כמובן על נושא הענישה, אולם זה לא מנע מחברת הכנסת זועבי לדרוש ממנו אישית נקיטת פעולה: "אבקש לנקוט בכל הצעדים שלאל ידיכם למען מיגור התופעה הגזענית, הלא הולמת והלא ספורטיבית מהמגרשים".

 

קורנפיין הגיב למתקפה, בהתקפה חריפה משלו: "האם הנהלת הקבוצה, שחקניה ומרבית אוהדיה - כולם אנשים טובים ויישרי דרך, שאינם מעודדים אלימות ואינם משתתפים במעשי אלימות - צריכים לקבל הטפות מוסר דווקא ממך; משום מה, כחברת פרלמנט; את, שכמעט כל התבטאות פומבית שלך מכרסמת עוד שכבה במרקם החיים המשותפים בין יהודים וערבים במדינה, מעודדת קיצוניות ובדלנות, שבסופו של יום תמיד מביאות לידי אלימות".