ביקורת במכבי חיפה: "קאנוטו איטי ואפאטי". עידן טל: "הצעירים שלנו מקבלים ביטחון"

הירוקים ישקלו לשחרר את הבלם המאכזב. שחקן בקבוצה: "קולמה הציל אותנו". בבית"ר דווקא מרוצים מהנקודה בקרית אליעזר. הקשר הוותיק: "נתנו משחק לא רע בכלל. הצעירים מוכיחים את עצמם"

שי מימון ואיגנסיו קאנוטו
שי מימון ואיגנסיו קאנוטו | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

בצל ה-3:3 הדרמטי אתמול בקרית אליעזר מול בית"ר ירושלים, מכבי חיפה ממשיכה לעבוד על שדרוג סגל הקבוצה. מעבר לבלם האיסלנדי ראגנר סיגורדסון מגטבורג שמועמד שוב להצטרף לירוקים, חיפה חידשה בשבועות האחרונים את המעקב גם אחרי רוני פורוקארה.

לפני כשלושה שבועות נסע עוזר המאמן, גיורגי דרסיליה, לצפות במשחקה של נבחרת פינלנד מול ליטא כדי לראות מקרוב את יכולתו של פורוקארה היהודי-פיני. בחיפה עשויים להביא את פורוקארה מאחר ועלויותיו ירדו בצורה משמעותית מבעונה שעברה. יש לציין כי בעוד מספר שבועות מסיים פורוקארה את חוזהו בליגה השבדית. ההערכה היא כי חיפה תיכנס בקרוב למו"מ עם הקשר, שלא אמור להגיע על תקן של זר בשל יהדותו.

 

לגבי סיגורדסון, הירוקים מקווים כי המחיר שתדרוש גטבורג יהיה נמוך מזה שדרשה לפני פתיחת העונה. הסקאוט אלון חרזי צפה בסיגורדסון במהלך הקיץ והתרשם כי מדובר בבלם איכותי ומהיר.

בקבוצה המשיכו גם הבוקר (שני) בביקורת חריפה על משחק ההגנה ובמיוחד על איגנסיו קאנוטו. שחקן בקבוצה אמר היום לאתר ערוץ הספורט: "אי אפשר לקבל בטחון כשההגנה נראית כך. קאנוטו לא משרה בטחון על חבריו להגנה, הוא איטי, עוברים אותו בקלות ואי אפשר בצורה הזאת לייצב את המשחק מאחור".

 

"ללא קולמה, במשחק הזה כל המערך האחורי שלנו היה יכול לקרוס", הוסיף השחקן. מספר שחקנים במועדון אף כינו את התנהלותו של קאנוטו כ"אפאטית". חיפה עשויה לשחרר את קאנוטו בחודש ינואר ולצרף במקומו בלם זר- סיגורדסון או מועמד אחר.

 

למחמאות זכה אלישע לוי על ההימור שלקח ערב המשחק - הצבת סנטיהאו סולליך בהרכב. יכולתו הטובה של החלוץ הצעיר וכניסתו של שלומי אזולאי, הרכש מהפועל כפ"ס שכבש צמד, הובילו לפרגון לו זכה המאמן. אזולאי זכה למחמאות על משחקו ונראה כי יקבל קרדיט רב יותר ככל שתתקדם העונה.

 

יניב קטן וליאור רפאלוב, שלא שיחקו אתמול, אמורים להיות כשירים למשחק מול סכנין שייערך לאחר חזרת הליגה מפגרה.

עידן טל: "הצעירים שלנו מקבלים ביטחון"

בבית"ר ירושלים קיבלו את ה-3:3 מול מכבי חיפה ברגשות מעורבים. מצד אחד, מדובר בנקודה בקרית אליעזר ובשער שיוויון של חן עזריאל בתוספת הזמן. מאידך, הירושלמים כבר הובילו 1:2 במחצית השניה ואם לא הטעויות המביכות בהגנה היו יכולים לחזור מחיפה גם עם ניצחון.

 

"אני חושב שנתנו משחק לא רע בכלל", התייחס עידן טל למשחק, "הנענו את הכדור טוב, וכבר עלינו ליתרון של 1:2 במחצית השניה וזה נראה טוב. גם הגענו לעוד מצב אחד של כמעט אחד על אחד. יש תחושה של פיספוס. אתה לא שם לב לשנייה וחצי והם עושים 2:2 ו-2:3, חשבנו שהמשחק אבוד".

"אנחנו לא יכולים לבוא בטענות רק להגנה", הוסיף הקשר, "זה היה משחק מצד לצד בחצי השעה האחרונה. כולנו צריכים לשים לב יותר טוב בכל הקשור לסגירות, בעיקר כשיש מתפרצות. הצעירים שלנו מקבלים ביטחון ממשחק למשחק וזה נראה טוב יותר, אני חושב שהם מוכיחים את עצמם ויש לנו עוד עונה ארוכה".

לאחר פגרת הנבחרת תפגוש בית"ר י-ם, שמדורגת כיום במקום ה-13 בליגת העל, תתארח במחזור הבא אחרי פגרת הנבחרות אצל בני יהודה.