שמעון גרשון הודיע רשמית על פרישה: "אני מנער את עצמי ולא מאמין שזה נגמר"

הבלם התקשה לעצור את הדמעות במסיבת העיתונאים, בה הודיע רשמית על פרישה בשל בעיות בלב: "תודה לאוהדים, גם למי שעוד בוחר לכעוס עלי בהפועל". גרנט: "הוא אחד מגדולי הבלמים שהיו כאן, כשחקן וכאישיות"

שמעון גרשון מודיע על פרישה
שמעון גרשון מודיע על פרישה | צילום: ספורט 5

בגיל 33, ואחרי קריירה עשירה בהפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, שמעון גרשון תולה את הנעליים. הבלם, מהגדולים בתחומו בתולדות הכדורגל הישראלי, הודיע אחר הצהריים (רביעי) על פרישה בעקבות בעיות רפואיות.

"מומחה בתחום הקרדיולוגיה בתל השומר איבחן שקיים עיבוי לא תקין בחלק מהלב, בצורה שלא תואמת עיבוי של ספורטאי ובצורה שיכולה לסכן אותי במאמץ גבוה", הסביר גרשון, "אולצתי להפסיק לעסוק בספורט תחרותי ואני נאלץ לקבל את החהחלטה ולפרוש ממשחק פעיל. בימים האחרונים הייתי בהכחשה אבל החלטתי לתלות את הנעליים. הסיכון הרפואי לא מאפשר לי להמשיך את פעילותי. אני מרגיש שיכולתי לתת עוד שנתיים לפחות. לא היה לי זמן לעכל את הדברים בצורה טבעית. נראה לי ששחקן כדורגל לא מאמין שהוא יפרוש אי פעם".

 

"לפני המשחק מול מכבי ת"א ניגש אליי ד"ר גור ואמר לי 'שמעון צריך לקבל החלטות'. ביקשתי ממנו לעבור את המשחק ואחר כך היה זמן. בלילה לפני המשחק לא ישנתי. אנשים יכלו לראות שעוברת עליי תקופה לא קלה, מבלבלת, עם מעט שעות שינה", הוסיף גרשון בדמעות, "יש לי משפחה וילדים שחשובים לי יותר מכולם. חשוב לי להבהיר שאני מרגיש טוב, פשוט הרופאים הבהירו לי שקיים סיכון לעסוק בספורט תחרותי. לא דאגתי סתם לגבי העניין הזה. אוכל להמשיך לעשות ספורט כמו כל האנשים, אבל לא תחרותי".

 

"אני מאחל לכל שחקן לשחק בשני מועדונים מדהימים כמו הפועל ת"א ובית"ר ירושלים", סיכם גרשון את הקריירה, "זכיתי בשלוש אליפויות וחמישה גביעים, שיחקתי 50 משחקים במדי הנבחרת. אני יכול להגיד בלב שלם שהייתי שם עבור הקבוצות, עבור האוהדים, עבור המאמן ששיחקתי תחתיו ועבור החברים שלי לקבוצה. זה הזמן להגיד תודה למועדון הפועל ת"א, בו גדלתי. זה המועדון שעיצב אותי. תודה לאוהדים, גם לאלה שעדיין בוחרים לכעוס עליי. אני רוצה להודות לבית"ר ירושלים, למאמנים שליוו אותי, לשחקנים ששיחקו לצידי. תודה מיוחדת לשלום תקווה, חברי".

 

"הבעיה הרפואית הזו מלווה אותי כבר שנים. כל שנה היו קשיים לאשר אותי, עכשיו החמירו את הקריטריונים. רק לפני יומיים שחקן של אייאקס חטף התקף לב. קורים מקרים והרופאים לא רוצים לקחת סיכון".

 

"לגבי אוהדי הפועל, מבחינתי אני חושב שלא הייתי משנה דבר", התייחס גרשון ליחסים עם הקהל של האקסית, "ודאי שהייתי רוצה שהדברים יסתיימו עם הפועל ת"א בצורה יותר נעימה. אני מאוד שלם עם הדרך שהלכתי בה, ועם מה שעשיתי עבור הפועל וגם עבור בית"ר".

 

"אני יודע שהייתי קצת שונה לפעמים", הוסיף הבלם שהתקשה לדבר, "הצלחתי לעצבן מאמנים כמו דרור קשטן, שנתנו לי להנחות תכנית טלוויזיה, להוציא אלבום מוסיקה ולשיר את שיר האליפות של הפועל. אני מאמין שהדבר הזה יצא טוב וזה יתברר בהמשך. הייתי חלק מחייכם כשחקן ואני מאמין שאהיה חלק מחייכם גם בדרכים אחרות. הכדורגל היה ועדיין אהבה גדולה בחיי. אני לא זוכר את עצמי בלי הכדורגל. עכשיו הגיע הזמן לעצור ולהתחיל פרק חדש בחיים. תודה לכל מי שהיה לצידי לאורך הדרך".

 

"בחודש האחרון היו לי גם מחשבות גם לגבי מה יקרה אם זה לא מסתדר. עשיתי עוד בדיקה ועוד בדיקה, אבל אני חושב שזה הדבר הנכון שצריך לקרות בנסיבות האלה. דרך של שחקן כדורגל מלאה בדברים טובים ובאכזבות. אני מסתכל על הכל באהבה ולא מצטער על דבר. השער מול צ'לסי הוא נקודת זמן שלא אשכח, בגמר הגביע יצא שהבקעתי בשני הצדדים. אני חושב שיש לי הרבה רגעים שאוכל להתענג עליהם. מאוד נהניתי לעשות גם דברים אחרים שגם אתם תיהנו מהם, גם מחוץ לכדורגל".

 

גרשון החל את הקריירה במחלקות הילדים והנוער של הפועל תל אביב וב-1996 עלה לבוגרים. עם האדומים היה שותף לדאבל היסטורי, לזכיה בשלושה גביעים וגם למסע הקסם של הקבוצה עד לרבע גמר גביע אופ"א. במאי 2006 עבר גרשון לבית"ר ירושלים של ארקדי גאידמק ובארבע עונות בצהוב-שחור הוסיף לרזומה שתי אליפויות ועוד שני גביעים.

גרנט: "אחד מגדולי הבלמים שצמחו בארץ"

עולם הכדורגל הישראלי עדיין מופתע לנוכח הודעת הפרישה של גרשון. חבל שהקריירה נגמרת כך", אמר מאמן ווסטהאם אברהם גרנט, שהדריך את הבלם בנבחרת. "גרשון יכול להסתכל אחורה בחיוך. הוא אחד מגדולי הבלמים שהיו בארץ, כשחקן וכאישיות. אני מאחל לו שיידע רק בשורות טובות. שמעון אחד השחקנים הטובים והאינטיליגנטים שצמחו בכדורגל. מאוד נהניתי לאמן אותו. הוא קולט מהר ומבין מהר מה מדברים אליו ועשה עבודה נהדרת בנבחרת, כפי שזכור לי במיוחד במשחק מול צרפת".

 

גם שחקנים ומאמנים אחרים ששיחקו לצד גרשון, אימנו אותו ועברו איתו ציוני דרך בכדורגל הישראלי הופתעו לשמוע על הודעתו, שמגיעה בגלל בעיות בליבו. "שמעון חבר קרוב שלי ושיחק איתי במשך שנים", אמר שביט אלימלך, שוער הפועל ת"א לשעבר ששיתף פעולה עם גרשון תקופה ארוכה ויחד נחשבו למעוז ההגנה האדומה, "זה רגע עצוב מבחינתי, בעיקר בגלל הנסיבות. אני שולח לו אהבה ומחזק אותו. זו תקופה שצריכים לדעת לעבור. שמעון יהיה תמיד אחד הגדולים שהיו בכדורגל שלנו, גם כאישיות וגם כשחקן. אין מספיק מלים לתאר איזה בן אדם הוא".

 

"אני מיניתי אותו לקפטן עוד באולימפית, אז שמעון היה השחקן הצעיר ביותר בסגל שלי. מאז הוא היה שחקן גדול, דמות גדולה בכדורגל שלנו ואישיות מיוחדת", אמר יצחק שום, שאימן את גרשון גם בבית"ר ירושלים, "חבל שהוא פורש, אבל בכל זאת אם הוא הצליח כל כך הרבה שנים למרות הבעיה אז כל הכבוד לו והלוואי שיצמחו עוד הרבה כמוהו. הוא היה שותף איתי לדאבל בבית"ר ולזכייה בכל תואר אפשרי. היו לנו תקופות נפלאות יחד".

 

"שמעון גרשון הוא קודם כל חבר קרוב ואחד הבלמים שהכי נהניתי לעבוד איתם יחד ולשחק לצידם", אמר אריק בנאדו, ששיתף עם גרשון פעולה במשך כל תקופת ארקדי גאידמק בבית"ר וכמובן בנבחרת ישראל, "זה רגע עצוב. שמעון הוא חבר נפלא והבלם שהכי אהבתי לשחק לידו. חבל לי שהוא צריך לפרוש בטרם עת. הוא בחור מאוד אינטיליגנטי ומקצוען, מוכשר מאוד ואני בטוח שיצליח בכל מה שיחפוץ לעשות".

 

"שמעון הוא קודם כל בן אדם נפלא וטוב שרק עזר ועוזר כל הזמן לאנשים, וזה לפני שמתחילים בכלל לדבר על כדורגל", אמר חלוץ גנט, שלומי ארבייטמן, "אני מאוד מצטער בשבילו שהוא צריך לפרוש. הוא רשום על הישגים רבים בכדורגל הישראלי ואין ספק שהוא יחסר. הסיבות שלו כמובן שמורות איתו ולא אכנס אליהן, אבל הוא בהחלט דמות גדולה בכדורגל הישראלי שתחסר בשנים הבאות".

 

גיא צרפתי, שגם הוא שיחק לצד גרשון מספר שנים, סיפר: "שמעון הוא שחקן ואישיות מדהימה. היה לי כיף וכבוד גדול לשחק לצידו בהפועל ובנבחרת. אני בטוח שהוא תרם המון לכדורגל בארץ ולשחקנים ששיחקו איתו. שיהיה לו בהצלחה ואני מקווה שהוא יישאר בענף".