שמעון גרשון צפוי להודיע כי הוא פורש מכדורגל

בגיל 33, בלמה של בית"ר ירושלים נאלץ לתלות את הנעליים בגלל בעיות בריאותיות. גרשון פורש עם שלוש אליפויות וחמישה גביעים

שמעון גרשון
שמעון גרשון | צילום: ספורט 5

 בגיל 33, שמעון גרשון פורש מכדורגל. בלמה של בית"ר ירושלים ואחד משחקני ההגנה הגדולים ביותר שהכדורגל הישראלי ייצר אי פעם נאלץ לסיים את דרכו בשל בעיות בריאות מהן הוא סובל. במהלך השבועות האחרונים גרשון היה מושבת מפעילות לאחר שנקבע כי עליו לעבור סדרת בדיקות בליבו וכעת נודע כי הבעיות שהתגלו מאלצות אותו לסיים את דרכו מוקדם מהצפוי עם שלוש אליפויות וחמישה גביעים.

גרשון החל את הקריירה במחלקות הילדים והנוער של הפועל ת"א. ב-1996 עלה לבוגרים וב-99/2000 היה שותף לדאבל ההיסטורי של המועדון עם שמות כמו: פיני בלילי, סלים טועמה ועמרי אפק.

 

בעונת 2001/2 היה מהמובילים של המועדון האדום איתם הגיע לרבע גמר גביע אופ"א. שני שערים שלו מהמסע זכורים במיוחד: הראשון, פנדל בדקה ה-89 בניצחון 0:2 על צ'לסי בבלומפילד. והשני: שער עצמי בסן סירו בהפסד 2:0 למילאן.

במאי 2006 הודיע גרשון על עזיבת הפועל תל אביב ומעבר לבית"ר ירושלים המתחזקת תחת שלטונו של ארקדי גאידמק. בארבע עונות במועדון זכה גרשון, מעמודי התווך של ההגנה הירושלמית יחד עם בנאדו, בשתי אליפויות ושני גביעים.

 

לאורך כל הקריירה שלו, גרשון היה שחקן סגל קבוע בנבחרת ישראל. ב-13 שנים בכחול-לבן הבלם רשם 50 הופעות וכבש 4 שערים, כולל פנדל ב-1:1 עם אוסטריה.

 

ב-14 עונות בליגה הבכירה רשם הבלם בסך הכל 339 הופעות וכבש 11 שערים, מתוכם שמונה במדי הפועל ת"א, ו-3 במדי בית"ר. השחקן גם שימש כקפטן הפועל ת"א וקפטן הנבחרת לתקופה מסוימת.