אלישע לוי: "יהיה קשה מאוד מול באר שבע, חייבים להתעלות"

מאמן מכבי חיפה מעוניין לנצל את מעידות הפועל ת"א על מנת להתבסס בראשות הטבלה ולשמור על מאזן מושלם. רפאלוב יעלה במקומו של קטן הפצוע, ורד צפוי לפתוח במקום סילבה

אלישע לוי מחייך
אלישע לוי מחייך | צילום: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5

כשהיא מעודדת מהיכולת הירודה של הפועל תל אביב בליגה, מכבי חיפה רוצה לכבוש מחדש את הפסגה ולפתוח פער על האלופה, כשתתארח בשני אצל הפועל באר שבע במשחק שינעל את המחזור השלישי בליגת העל.

המאמן אלישע לוי ערך היום אסיפת קבוצה והראה לשחקנים קטעים ממשחק הניצחון על מכבי פתח תקווה במחזור השני. המאמן אמר לשחקנים: "זה היה משחק לא טוב שלנו. עמדנו נכון וביצענו דברים בסיסיים, אבל אף אחד מהשחקנים לא התעלה. מחר אנחנו חייבים להתעלות ושחקנים חייבים למשוך את הקבוצה קדימה. זה יהיה משחק קשה מאוד".

 

לוי מתכנן הפתעה בהרכב: עידן ורד תורגל על חשבונו של אדריאן סילבה בקישור. בחיפה הבהירו כי לא מדובר בבעיה בריאותית אלא בחילוף מקצועי. שינוי נוסף הוא ליאור רפאלוב שיפתח במקומו של יניב קטן הפצוע. בהיעדרם של קטן ודוידוביץ יחליט המאמן רק מחר מי ישמש במקומם.

אגב, סילבה התלונן מידי פעם על כאבים בברך, אבל זה לא דבר שמפריע לו להתאמן או לשחק ובכל מקרה הוא יהיה בסגל למשחק. בחיפה אף הבהירו שבדיקת ה-MRI שצפויה לו בימים הקרובים נקבעה מראש ובאה בעקבות ניתוח אורטוסקופיה שעבר הפורטוגלי בחודש אפריל.

 

ההרכב המשוער: אמיר אדרי; עלי עותמאן, שי מימון, איגניסיו קאנוטו, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, עידן ורד (אדריין סילבה), ליאור רפאלוב, אייל גולסה; מוחמד גאדיר, ולדימיר דבאלשוילי.

 

בהפועל באר שבע מצפים לכ-7,000 צופים בווסרמיל, מתוכם כ-1,000 ירוקים, כאשר לפני פתיחת המשחק יוצבו מאפרות מחוץ ליציעים ויאפרו את האוהדים המקומיים. בקבוצה מאוד לא רוצים לספוג הפסד ביתי נוסף שיכול לגרום לכדור שלג ולהוציא את השחקנים והצוות לפגרה בת שבועיים עם הראש למטה.

 

דוד רביבו ערך קיים אימון מלא, אך קלינגר עדיין מתלבט האם לפתוח איתו. מי שיערוך את הופעת הבכורה בקבוצה הוא ליאור ז'אן שהגיע ממכבי תל אביב. ברנרדו ואסקונסלוש שהחלים מהפציעה יחזור להרכב על חשבון ליאור אסולין שסוחב פציעה אך יתלבש ויתחיל על הספסל.

"יש שני סוגי הכנה למשחק כזה", אמר ניר קלינגר לקראת המפגש עם קבוצת נעוריו. "הראשונה היא טקטית-מקצועית, אבל בשניה, זו של המוטיבציה, אןי לנו צורך כי יצרנו השנה קבוצה שלא צריך להתעסק בעניינים כאלה. יש פה שחקנים לוחמים שנותנים מעצמם. נעשה את המקסימום כדי להראות שאנו לא נופלים ברוח מאף קבוצה".

 

קלינגר התייחס גם לחסרונו הצפוי של יניב קטן. "גם בחיפה יודעים שאף קבוצה לא בנויה על שחקן אחד", אמר מאמן באר שבע. "יש להם מספיק שחקנים שיכולים להחליף אותו".

 

הרכב משוער: אוהד כהן; אבי יחיאל, עודד גביש, וויליאם סוארס, אופיר דוידזאדה: ליאור ז'אן, ג'יימס ביסו (משה אסולין), ריקרדו פרננדס, מאור מליקסון, דוד רביבו (סיראז' נאסר); ברנרדו ואסקונסלוש.