ליגת העל: מכבי פתח תקווה ניצחה את בית"ר ירושלים 1:2

מרינקוביץ' כבש ראשון למארחים, יבואה בבכורה במדי בית"ר השווה, אך בדקה ה-78 פנדל של אורי אוזן העניק למלאבסים שלוש נקודות יקרות ולירושלמים הפסד שלישי רצוף. ק"ש ניצחה את הפועל פ"ת 1:3 עם משחק גדול של אלרואי כהן

עידן טל
עידן טל | צילום: שרון בוקוב

שלושה מחזורי ליגה, שלושה הפסדים ואפס נקודות. לא, אנחנו לא מדברים על אשקלון או קרית שמונה. בית"ר ירושלים נוצחה הערב (שבת) 2:1 על ידי מכבי פתח תקוה, שלקחה 3 נקודות ראשונות. אחרי מחצית מאופסת, אורי מלמיליאן ראה את נבוסיה מרינקוביץ' כובש בדקה ה-48 ומעלה את פרדי דוד ליתרון. סמואל יבואה המחליף השווה בהופעת הבכורה שלו (55), אבל אורי אוזן כבש מהנקודה הלבנה אחרי הכשלה של ליאור ראובן על טל בן חיים. מזל שהפועל רמת גן עם 2- נק'. בית"ר במקום הלפני אחרון בליגת העל.

מכבי פתח תקווה - בית"ר ירושלים 1:2

פרדי דוד היה מאושר בסיום ושיבח את שחקניו: "התחלנו את השנה כמו שצריך. אנחנו עדיין מחכים לשלושה שחקנים שיכנסו לכושר טוב יותר. כבשנו ואני שמח. המחויבות של השחקנים הייתה אדירה. הם רצו את הניצחון בכל מחיר. עומר גולן? זה חיזוק מצוין, כמו אבי נמני במכבי תל אביב, אלי אוחנה ואורי מלמיליאן בבית"ר ירושלים ושלום תקווה בהפועל".

 

בצד השני, אורי מלמיליאן הבין את המצב הרע של קבוצתו: "מה יהיה? הראש למטה אחרי שלושה הפסדים. גם היום עשינו שטויות. נראה איך נשפר במשחק הבא. חייבים לעשות שינוי, נחפש את ההרכב הטוב ביותר ונמשיך הלאה, אחרת לא נגיע לכלום. יש משקל על הכתפיים, אך ברגע שנשיג את הניצחון המשבר יגמר. החוכמה היא לצאת ממצבים כאלה".

 

עומר גולן ערך את הבכורה המחודשת שלו אצל המלאבסים ורשם החמצה מדהימה במחצית השניה כשבעט לבד מול הרוש החוצה. מן העבר השני, עידן טל בחן את לבקוביץ' בחצי הראשון וגם בן שושן איים על השער יותר מפעם אחת, ללא הצלחה. בסופו של דבר היה זה מרינקוביץ' שניצל טעות של תומר בן יוסף ושבר את הקרח בדקה ה-48.

 

בדומה למשחק מול מכבי תל אביב, חולקו אוהדי בית"ר לשני מחנות במשחק, כאשר האחד מקלל את היו"ר איציק קורנפיין, בעוד שהיתר הביעו תמיכה בשוער העבר וניסו לגרום למגדפים לשתוק.

קריית שמונה - הפועל פתח תקווה 1:3

בהפועל פ"ת חלמו בגדול הקיץ אחרי צירופם של ג'וניור ויסה, דודו ביטון, אוהד קדוסי וישראל זגורי. בינתיים, איך לומר, זה לא ממש הולך. המלאבסים פתחו את העונה עם הפסד לאשקלון (3:1) ותיקו מול עכו (2:2) והערב (שבת), בקרית שמונה, הם ספגו הפסד 3:1 אחרי תצוגת ענק של אלרואי כהן.

 

אחרי 25 דקות של גישושים הגיע השער הראשון, ומי אם לא דודו ביטון היה חתום עליו. נאעל חוטבה הרים לרחבה, החלוץ התרומם מעל כולם ומ-11 מ' נגח בקשת מעל דני עמוס, שיצא לא טוב - 0:1 להפועל פ"ת, שער רביעי העונה לחלוץ הצעיר.

 

דקה אחרי השער של פ"ת, התחיל הבליץ של המקומיים. אלרואי כהן חלף על פני גל כהן, שלח כדור לרחבה, זוראן בלדובלייב הסיט ו-וויאם עמאשה, מ-5 מ' מול שער חצי ריק, המשיך החוצה. החמצה איומה. עוד דקה חלפה ושוב עמאשה, שהפעם קיבל כדור 8 מ' מהשער אבל התמהמה ושיחרר כדור חלש לידיו של שניר דורי. בדקה ה-43 הגיע השיוויון. אלרואי כהן הגביה כדור קרן, סאלח חסארמה הגיע מאחור לא מכוסה ובעט מקרוב לרשת - 1:1.

 

בדקה ה-58 הושלם המהפך. אלרואי כהן חדר לרחבת פ"ת, עבר שני שחקנים ושיחרר בעיטה אדירה שנעצרה רק ברשת - 1:2. שתי דקות חלפו ושוב אלרואי כהן, במשחק ענק שלו, סיים התקפה מתפרצת בצורה נהדרת - 1:3 אדיר לק"ש. עד הסיום הספיק כהן לסדר מצב נהדר גם לאדריאן רוצ'ט, שמ-16 לבד מול דורי בעט סמוך למשקוף.

 

קריית שמונה: דני עמוס; ברק בכר, יניב לביא, סלאח חסארמה, אורי שטרית; עדי אלישע, בראיין גרזיצ'יץ', אדריאן רוצ'ט (שיר צדק/86), אלרואי כהן; וויאם עמאשה, זוראן בלדובלייב (וויליאם נג'ובו/66).

 

הפועל פ"ת: שניר דורי; גל כהן, עמנואל אדו, נאעל חוטבה, עמירן שקלים; ג'ונתן אסוס, אייל שן, ג'וניור ויסה (אוהד קדוסי/66), ישראל זגורי (גיא צרפתי/66), גיא דיין (עידו אקסברד/46); דודו ביטון.