מלמיליאן: "אם נחתים עוד שני שחקנים, אגיד שאנחנו רצים לאליפות"

מאמן בית"ר ירושלים לא מנמיך ציפיות לקראת פתיחת העונה: "יש לנו קבוצה טובה מאוד. אם נתחזק בשתי עמדות נוספות, לא ניפול מאף קבוצה בליגה". דריו פרננדס חתם ל-3 שנים. קורנפיין: "לכולנו יש פרפרים"

מלמיליאן באימון של בית"ר
מלמיליאן באימון של בית"ר | צילום: אתר ספורט 5

אחרי קיץ שהחל באי ודאות ונראה כאילו עומד להסתיים בקול תרועה, עם סגל מוכשר שעשוי לאיים על הצמרת במקרה טוב, או לפחות לא להדרדר למאבקי מרכז-תחתית טבלה במקרה הרע, בית"ר ירושלים פתחה היום (שלישי) רשמית את עונת 2010/11 במסיבת עיתונאים. הבשורה הטובה לאוהדים הצהובים-שחורים מגיעה מכיוונו של דריו פרננדס שהחליט סופית להישאר ואף חתם על חוזה ל-3 שנים בטדי.

היו"ר איציק קורנפיין פתח בדברים: "לכולנו יש פרפרים, בטח כשאנחנו מחדשים את פנינו. עברנו לא מעט תהפוכות, בעיקר בגזרת השחקנים. אנחנו רוצים לשוב ולהיות הקבוצה של העם. נקווה לקבוצה תוססת ומחוברת, דברים שלא היו פה ב-3-4 שנים האחרונות. אחרי קיץ לא פשוט הצלחנו לצרף שחקנים, שחלקם לא חשבנו בכלל שיהיה פה. אני שמח להודיע שדריו פרננדס חתם לשלוש שנים. גם אלבארס איתנו, והצלחנו לצרף את ליאור ראובן וסטיבן כהן. גם טוטו הוא שחקן שלנו, ואני מקווה שלא נגיע למלחמות אלא שטוטו יממש את ההצהרות שלו בדבר רצונו להישאר".

 

החלק היותר מעניין במסע"ת הגיע כשקורנפיין דיבר על מערכת היחסים הסבוכה שלו עם פלגים בקהל הירושלמי. "כל עוד זה תלוי בי, אלחם בנושא של הגזענות והאלימות בטדי", אמר. "אני לא נאיבי, אני יודע שהאמצעים שברשותנו דלים, אבל על מה שלא נוכל לעשות, נפנה למשטרה כי גזענות היא עבירה פלילית והיא זו שצריכה לטפל בזה".

"ידעתי שהאש תהיה נגדי אבל אני הולך לזה בעיניים פקוחות ובגב זקוף. נושא הגזענות פוגע תדמיתית וכלכלית בבית"ר, ומקשה עלינו לגייס ספונסרים כי אנשים לא רוצים להיות מזוהים עם תופעות כאלה. זה ייקח זמן ויהיה קשה, אבל צריך לעשות צעדים כאלה כדי שלטווח הארוך תדמית המועדון תשוקם. אין לי ספק שזה יצליח בעתיד".

 

"הקהל התרגל לזכייה בתארים, לשמות נוצצים, וזה לא בנמצא היום", אמר קורנפיין כשנשאל על עניין היציעים בטדי. "זה לא היה הכי נכון אז, וזה המצב החדש כעת. צריך להחדיר לאוהדים שאנו מושתתים גם על דרך, רוח והמשכיות. אני בטוח שכשהם יבינו ששחקני הבית צריכים אותם, הם יגיעו ויוכיחו שהם נכס".

 

"לא משנה מה יקרה במהלך העונה, יש לנו קבוצה טובה מאוד", אמר אורי מלמיליאן שחוזר לעמוד על הקווים בקבוצת נעוריו. "אנחנו צריכים עוד כסף בשביל לצרף עוד שני שחקנים, והכסף הזה יכול לבוא מהקהל. עוד חיזוק בעמדות האלה, ולא ניפול מאף קבוצה בליגה. במצב כזה אומר שאנו רצים לאליפות, היום זה לא ככה. אני מקווה שגם טוטו ישחק אצלנו".

 

לאחר הצוות המקצועי-ניהולי, עלו לדבר גם שחקני הקבוצה. "אמרתי שאני לא בורח מתפקיד המנהיג", אמר הקפטן החדש, אבירם ברוכיאן . "יש עליי יותר אחריות ואני מודע לכך שהעניינים תלויים בי יותר מבעונה שעברה. אני תמיד רוצה להצליח, לא משנה מי עומד על הקווים, ונותן את כל כולי. אלבארס, פרננדס, סרז' איילי ,ליאור ראובן וסטיבן כהן, אלה שחקנים שכל קבוצה בארץ הייתה מתברכת בהם. מאמין שנתגבר על החסרון של ורד ויצחקי".

 

ומה היה לרכש החדש-ישן של בית"ר לומר? "היו לי פה שנתיים נפלאות, וההחלטה להישאר לא היתה קלה", אמר דריו פרננדס. "החלטתי ללכת עם הלב ולא עם הכסף כי אני מתחבר לקבוצה לאוהדים. בסופו של דבר הלכתי עם הלב. אני מרגיש פה כמו בבית, בית"ר זו משפחה גדולה. אני מחפש מקום שתהיה לי בו חדוות משחק וכיף, אני מרגיש פה נוח ואני מחובר לקבוצה".